آوای جنوب

در جلسه ستاد بحران گچساران: فرماندار گچساران: مدیران گچسارانی‌ هشدار سیل را جدی بگیرند/مرخصی ها لغو شد

فرماندار گچساران با اشاره به پیش‌بینی جاری شدن سیل در روز‌های آینده از مردم خواست هشدارها را جدی بگیرند.

عصر امروز عبدالرحیم رحیمی در نشست ستاد بحران که با حضور اعضای ستاد در سالن فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: این نشست به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی بارندگی روزهای آینده برگزار شده است.

آوای جنوب؛

فرماندار گچساران با اشاره به پیش‌بینی وقوع سیل در روزهای آینده در شهرستان گچساران بیان کرد: همه مسوولان و روسای ادارات باید در این امر آمادگی کامل را داشته باشند.

رحیمی افزود: مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان و غیره ضمن آماده‌باش خود مجموعه پرسنلی خود را نیز به دلیل احتمال وقوع سیل در این شهرستان به حال آماده‌باش قرار بدهند.

وی با اشاره به وجود دام‌های عشایر و روستاها در کنار رودخانه‌ها خاطرنشان کرد: اطلاعیه‌هایی از سوی دهیاران و اداره امور عشایر به تمامی روستاها و عشایر از سوی بخشدار به این قشر اعلام شود.

رحیمی با اشاره به وظایف شهرداری دوگنبدان تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده ماشین‌آلات سنگین شامل لودر، بیل مکانیکی در مکان‌های مورد نظر مستقر شود تا در صورت نیاز این امکانات در دسترس باشند.

فرماندار گچساران با اشاره به اداره امور عشایر این شهرستان گفت: با اطلاع رسانی به دامداران و عشایر این منطقه اعلام شود که از روز یکشنبه بعد از ظهر چرای دام در نزدیکی رودخانه‌‌ها ممنوع خواهد بود.

فرماندار گچساران تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود و دستورات وزارت کشور و جلسه‌ای که ساعتی قبل با اعضای ستاد بحران استانداری در استان برگزار شد، متولیان ستاد بحران تا اطلاع ثانوی مرخصی آنها و مجموعه تحت امرشان تا شرایط به حالت عادی بازنگردد، لغو می‌گردد.

رحیمی ادامه داد: مدیران باید به این مهم توجه داشته باشند که حادثه خبر نمی‌کند، شما مسؤول هستید و از این لحظه تا زمانی که شرایط به حالت عادی باز گردد باید در منطقه حضور داشته باشید.

فرماندار گچساران بیان کرد: پس از پایان جلسه تمامی تجهیزات و ماشین‌آلات سبک و سنگین باید بررسی شود و در مکان‌هایی که مورد نیاز است مستقر گردد.

وی با بیان اینکه بارش‌ها در خود شهرستان مشکلی را ایجاد نمی‌کند اظهار کرد: مسوولان سد نیز در این خصوص آمادگی لازم را دارند تا در صورت نیاز اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

وی با اشاره به مدیران و دستگاه‌های خدمات‌رسان گفت: تمامی مدیران تلفن‌های همراه خود را در چنین روزهایی در دسترس قرار بدهند.

رحیمی به اشاره به تجهیزات و ماشین‌آلات دستگاه‎‌های خدمات‌رسان گفت: تجهیزات و ماشین‌آلات تمامی ادارات از امشب آماده باشند.
====================
در نشست ستاد بحران گچساران مطرح شد
پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با خطرات سیل در بارندگی‌های پیش‌رو گچساران

در نشست ستاد بحران گچساران مسؤولان از پیش‌بینی‌های لازم برای مقابله با خطرات سیل در بارندگی‌های آینده گچساران خبر دادند.

نشست ستاد بحران شهرستان گچساران عصر امروز به منظور بررسی وضعیت بارندگی‌های آینده در این شهرستان برگزار شد.

در این نشست شهردار دوگنبدان اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ که در این مواقع داریم پیش‌بینی لازم در این خصوص صورت گرفته است.

اردلان زینل‌زاده افزود: انتظار داریم در صورت نیاز ضروری یک دستگاه لودر و بیل مکانیکی از طرف شرکت نفت در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا در مواقع ضروری بتوانیم وارد عمل شویم.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان گچساران نیز در این خصوص بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی دو سیستم کم‌فشار و پرفشار در حال شکل گرفتن است.

وی ادامه داد: این سیستم از اواخر امشب از جنوب غربی وارد کشور می‌شود و عمده این فعالیت در استان بوشهر و فارس است ولی به دلیل اینکه در استان ما نیز بارش پیش‌بینی شده اقدامات لازم باید انجام شود.

این مسؤول تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها از فردا ساعت ۱۵ بعد از ظهر بارندگی‌ها در گچساران شروع و تا عصر روز دوشنبه ادامه دارد و انتظار داریم از دوشنبه شب و اوایل سه‌شنبه صبح دید افقی کم شود.

رئیس هواشناسی گچساران ابراز کرد: این سامانه خارج نمی‌شود و چهارشنبه عصر مجدد شروع خواهد شد ولی روز پنج‌شنبه بارندگی‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president