آوای جنوب

افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی گچساران با حضور استاندار، تاجگردون و مسوولان استانی+تصاویر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعریض محور گچساران به گناوه با مشارکت نفت اثرگذارترین پروژه در استان است.

تعریض محور گچساران به گناوه از سوی نفت اثرگذارترین پروژه کهگیلویه و بویراحمد است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعریض محور گچساران به گناوه با مشارکت نفت اثرگذارترین پروژه در استان است.

عصر امروز سید موسی خادمی در حاشیه کلنگ‌زنی تعریض و بهسازی جاده گچساران به گناوه با حضور مسؤولان استانی و نماینده مردم گچساران و باشت و مسؤولان شهرستانی اظهار کرد: نقش راه در اقتصاد و توسعه به مثابه مانند رگ‌های خونی در بدن یک انسان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر شبکه راه کامل نشود اقتصاد آن استان و کشور دچار مشکل خواهد شد.

خادمی بیان کرد: بنابراین برای داشتن یک شبکه راه خوب در استان باید از طریق اجرا و احداث جاده در روستاها است که با اجرای شبکه راه به اقتصاد استان نیز کمک خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: احداث، تعریض و بهسازی جاده در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و تا کنون به پروژه‌های جاده چرام به گچساران، بابا کلان-گچساران و جاده پازنان به محور بی‌بی حکیمه اختصاص داده شده است.

خادمی با اشاره به نقش نفت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تاسیسات نفتی شهرستان گچساران در این جاده عبور می‌کند لذا نفت باید در این راستا مسوولیت اجتماعی نفت را نیز عملی کند.

وی افزود: در حال یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به ساخت محور گچساران به گناوه از سوی نفت اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تعصبات مردم این شهرستان در زمینه نفت دراین منطقه بیان کرد: مردم این منطقه همچنان یک حسی به نفت دارند که به اصطلاح هنوز به حقشان نرسیده‌اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: احداث، تعریض و بهسازی این جاده بخشی از مسؤولیت نفت است که باید در این راستا خوب کار کند.

وی با اشاره به حمایت وزیر نفت و سماجت نماینده گچساران و باشت برای امضای یک تفاهم‌نامه افزود: نماینده این شهرستان قول همکاری نفت را برای تعریض و بهسازی این جاده را عملی کرد.

خادمی اذعان کرد: مسؤولان راه و شهرسازی با فعالیت و تلاش‌های مستمر در سطح استان توانستند تا حدودی از مشکلات راه و شهرسازی را نیز مرتفع کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به دو پروژه مهم در این شهرستان اشاره کرد و گفت: دو پروژه مهم راه و شهرسازی در این منطقه می‌تواند در اقتصاد این استان کمک بسزایی نیز داشته باشد و نقش این دو پروژه بسیار اثرگذار در اقتصاد استان خواهد بود.

وی با اشاره به تعداد کم پیمانکاران در سطح استان عنوان کرد: اگر چه تعداد پیمانکاران در این استان کم هستند اما همان تعداد کم سرمایه‌گذاران خوبی برای استان هستند و ما باید از این پیمانکاران در سطح استان حمایت کنیم.
======================================
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد
تعریض و بهسازی جاده گچساران و باباکلان بی‌بی حکیمه(س)

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تعریض و بهسازی جاده گچساران و باباکلان بی‌بی حکیمه(س) با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان انجام می‌شود.

غلامرضا تاجگردون ظهر امروز در حاشیه کلنگ‌‌زنی تعریض و بهسازی جاده گچساران و باباکلان بی‌بی حکیمه(س) اظهار کرد: یک جاده خوب و ایمن در زندگی و جامعه امروزی ما بسیار تاثیرگذار است.

نماینده مردم گچساران و باشت با اشاره به جاده باباکلان به گچساران افزود: جاده‌ باباکلان به گچساران از دوران کودکی ما طرح تعریض و بهسازی این جاده وجود داشته است.

وی با اشاره به محور مواصلاتی جاده پاتاوه به دهدشت گفت: با احداث جاده پاتاوه به دهدشت قریب بر ۱۴۰ کیلومتر متر فاصله شهر اصفهان به بنادر جنوبی کمتر خواهد شد.

تاجگردون به جاده دیگر نیز اشاره و بیان کرد: احداث جاده چرام به دهدشت در دستور کار قرار گرفته که به زودی نیز پیمانکار این پروژه نیز انتخاب خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای احداث، تعریض و بهسازی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد باید به صورت قطعه‌ای کار شود.

وی عنوان کرد: امروز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی سه قطعه از بهسازی و تعریض جاده در شهرستان گچساران کلنگ‌زنی می‌شود و مابقی قطعه‌ها به مناقصه گذاشته می‌شود.

تاجگردون با اشاره به پیمانکاران این پروژه اذعان کرد: پیمانکاران پروژه‌های تعریض و بهسازی جاده‌ها پیمانکاران خوشنام هستند.

وی با اشاره به کمبود منابع مالی گفت: این پیمانکاران با کمبود منابع مالی و نبود منابع همیشه سعی و تلاش برای اجرای این طرح‌ها را دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تاسیسات نفتی و خطوط نفتی در این جاده ابراز کرد: در این جاده تاسیسات نفتی و خطوط نفتی و گازی زیادی وجود دارد و نفت نیز باید در اجرای این پروژه رسیدگی و همکاری داشته باشد.

تاجگردون با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید پروژه‌های زیادی افتتاح و کلنگ‌زنی شده است گفت: شهرستان گچساران به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید پروژه‌های سنگینی در این شهرستان افتتاح و کلنگ‌زنی اجرا شده است.

وی ادامه داد: امروز به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی از کوچکترین پروژه که افتتاح پست بانک در روستای امام‌زاده جعفر با اعتباری به میزان ۱۲۰ میلیون تومان تا احداث و بهسازی جاده باباکلان که کلنگ‌زنی شد و موجب خوشحالی مردم این شهرستان نیز شده است.

تاجگردون با اشاره به اعتبار اختصاص داده شده برای جاده بی‌بی حکیمه(س) گفت: تعریض و بهسازی جاده گچساران به بی‌بی حکیمه(س) با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در این شهرستان کلنگ‌زنی شده است.

وی گفت: با احداث، تعریض و بهسازی جاده‌ها در شهرستان گچساران به لطف این دولت شهرستان گچساران به یک پایگاه قوی در استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل خواهد شد.
=======================================
افتتاح ساختمان اداره بیمه سلامت در شهرستان گچساران

افتتاح بیمه سلامت با اعتباری به میزان ۶ میلیارد ریال در شهرستان گچساران افتتاح شد.

ظهر امروز ساختمان بیمه سلامت با حضور مدیر عامل بیمه سلامت و مسوولان استانی و شهرستانی در شهرستان گچساران افتتاح شد.

در این آیین، محمدجواد کبیر اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان‌هایی بود که از لحاظ فیزیکی کمترین بهره‌وری را در حوزه سلامت داشته است.

وی با اشاره به محیط فیزیکی سلامت این استان گفت: در حال حاضر مساحت فیزیکی حوزه سلامت استان به ۳۱۰۰ مترمربع افزایش یافته است.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به مدیرکل سلامت استان کهگیلویه و بویر احمد افزود: با توجه به عملکرد خوب مدیر کل بیمه سلامت استان برای تحویل زمین در شهرستانهای استان اقدام کنند و فضاهای بهداشتی را به سمت استاندارد سوق دهد.

کبیر با اشاره به جمعیت استان کهگیلویه و بویر احمد تصریح کرد: استان دارای ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است.

وی اذعان کرد: از این تعداد جمعیت ۴۸۰ هزار نفر دارای بیمه سلامت و تعداد ۳۰۴ هزار نفر بیمه روستایی و عشایری هستند.

مدیرعامل بیمه سلامت با اشاره به بیمه‌شدگان دیگر خاطر نشان کرد: تعداد ۴۸ هزار نفر بیمه همگانی، تعداد ۳۱ هزار نفر سایر اقشار و تعداد ۳۵ هزار نفر بیمه رایگان و همگانی هستند که حق بیمه این اقشار را دولت پرداخت می‌کند.

کبیر ابراز کرد: راه‌اندازی بیمه سلامت در کشور پیشنهاد نماینده گچساران و باشت بود و با تصویب بودجه به این حوزه ما توانستیم گام‌های مهمی در این عرصه برداریم.

مدیرعامل بیمه سلامت کشوربا اشاره به دولت‌ تدبیر و امید گفت: در دولت تدبیر و امید قریب بر ۱۱ میلیون جمعیت ایران که در دولت‌های قبل بیمه نداشتند در این دولت به ۹ میلیون و ۵۰۰ نفر تقلیل پیدا کرد.

کبیر در ادامه ابراز کرد: با راه‌اندازی بیمه سلامت در کشور بسیاری از مراجعان که هزینه درمان را نداشتند، مراجعات آنها به دفاتر امام جمعه شهرستان و فرمانداران کاهش در این دولت کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت هنوز به دنبال تغییرات در این زمینه هستیم و امروز با افتتاح اداره کل بیمه سلامت در شهر یاسوج گام مهم و موثری در این زمینه برداشته خواهد شد.

این ساختمان با مساحت ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۳۲۹ متر مربع و با اعتباری به میزان ۶ میلیارد ریال به مناسبت دهه فجر افتتاح و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
===============================================
افتتاح اولین پست بانک روستایی کهگیلویه و بویراحمد در امام‌زاده جعفر(ع) گچساران

در دهه فجر انقلاب اسلامی پست بانک روستای امام‌زاده جعفر(ع) گچساران افتتاح شد.

صبح امروز به مناسبت ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی پست بانک روستای امام‌زاده جعفر(ع) گچساران با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گچساران و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

داود کریمی در حاشیه این مراسم گفت: این پست بانک به منظور فراهم کردن دسترسی اهالی این منطقه به خدمات بانکی احداث شده است.

وی ادامه داد: با خدماتی که پست بانک در این روستا می‌دهد دیگر نیازی نیست اهالی روستا برای انجام خدمات بانکی به شهر مراجعه کنند.

مدیر شعب پست بانک استان افزود: ایجاد پست بانک سبب دسترسی راحت روستاییان به خدمات بانکی می‌شود.

وی تصریح کرد: این پست بانک به جهت ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۰ میلیون ریال احداث شده است.

کریمی عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ روستا برای احداث پست بانک شناسایی شده است و در ۶ روستا آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه این اولین پست بانک روستایی استان است که افتتاح شده است خاطرنشان کرد: پست بانک‌های سرفاریاب، سرآسیاب، سپیدار و لوداب نیز آماده بهره‌برداری است.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیز اظهار کرد: با ارائه خدمات به روستاها می‌توانیم شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

وی گفت: دولت و مسوولان نگاه ویژه‌ای به ارائه خدمات به روستاها و بخش‌ها دارند.

رحیمی تصریح کرد: برای خدمات دهی به روستاها آمادگی این را داریم که با سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی به جهت ارائه خدمات همکاری کنیم.
===========================================
افتتاح نمایندگی فروش تراکتور با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی در گچساران

با حضور مسؤولان استانی نمایندگی فروش تراکتور با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی در گچساران افتتاح شد.

صبح امروز و با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسوولان این شهرستان نمایندگی فروش تراکتور در شهرستان گچساران افتتاح شد.

هدف از راه‌اندازی این طرح، توزیع و فروش انواع تراکتور در شهرستان گچساران و منطقه و توزیع قطعات و خدمات پس از فروش است.

شروع اجرای این طرح در فروردین سال ۹۵ بوده که اشتغال‌زایی مستقیم ۶ نفر را نیز ایجاد خواهد کرد و اعتبارات اجرای آن ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

محل تأمین اعتبار این طرح سرمایه شخصی بوده که در زمینی به مساحت هزار و ۹۲۵ متر مربع و در زیربنای ۷۰۰ متر مربع ساخته شده و در منطقه پلیس‌راه گچساران واقع شده است.

فرماندار گچساران در این آیین با بیان اینکه منطقه گچساران یکی از مناطق مستعد برای کشاورزی است اظهار کرد: یکی از محورهای مهم برای توسعه این شهرستان بخش کشاورزی است که باید بیش از پیش به این بخش توجه ویژه شود.

عبدالرحیم رحیمی گفت: لازم است تا مسوولان استانی توجه بیشتری به این حوزه در شهرستان گچساران داشته باشند هر چند که در طول سه سال اخیر کارهای خوبی انجام شده و در زمینه‌های مختلف از جمله آبیاری تحت فشار و آبیاری نوین هم اعتبارات بسیار خوبی در این شهرستان هزینه شده است.

این مسؤول افزود: در مناطقی همچون دشت امام‌زاده جعفر اقدامات بسیار بزرگی انجام شده که یکی از آن‌ها اجرای طرح آبیاری تحت فشار در یک هزار و ۳۵۷ هکتار از زمین‌های منطقه است.
==========================================
ساختمان اداری بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

ساختمان اداری بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرعامل بیمه سلامت افتتاح شد.

عصر امروز و با حضور مدیرعامل بیمه سلامت، معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیرکل بیمه سلامت و جمعی مسؤولان استانی و شهرستانی ساختمان اداری بیمه سلامت استان در مرکز کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

در این مراسم سید یدالله حسینی مدیرکل بیمه سلامت استان با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: ساختمان بیمه سلامت استان در زمینی به متراژ هزار ۲۴۰ متر مربع با زیربنای ۲ هزار و ۶۳۰ مترمربع بنا در پنج طبقه ساخته شده است.

حسینی با بیان اینکه ساختمان کنونی بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد زیبنده کارکنان و مردم استان نبود، گفت: ساختمان جدید در پنج طبقه متشکل از یک طبقه پارکینگ و ۴ طبقه اداری و آمفی تئاتر افتتاح شد.

این مسؤول سرجمع اعتبار هزینه شده در ساخت ساختمان بیمه سلامت استان را چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با سرجمع هزینه‌های شهرداری و دریافت انشعابات قریب به پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه امروز ساختمان بیمه سلامت شهرستان گچساران را افتتاح کردیم، گفت: برنامه خرید زمین برای دو شهرستان دنا و کهگیلویه را در دستور کار قرار دادیم.

حسینی در بخش پایانی سخنان خود تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد را ۴۸۵ هزار نفر عنوان کرد و گفت: با این پوشش بیمه‌ای قریب به ۷۰ درصد مردم استان تحت پوشش بیمه هستند.

===============================================================

افتتاح سالن ورزشی کارگری در شهرستان گچساران

 

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی سالن ورزشی کارگری در شهرستان گچساران با حضور مسؤولان افتتاح شد.

 عصر امروز عبدالرحیم رحیمی در آیین افتتاح فاز اول سالن ورزشی کارگران گچساران که با حضور نماینده گچساران و باشت، مسؤولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: این سالن ورزشی چند منظوره فوتسال، والیبال، بستکبال و هندبال برای کارگران گچساران احداث شده است.

وی به مدت اجرای عملیات این پروژه اشاره کرد و گفت: مدت عملیات شروع این پروژه از سال ۹۲ شروع و امسال نیز به بهره‌برداری رسید.

فرماندار گچساران با اشاره به هزینه انجام شده در این طرح بیان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۵هزار میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: این سالن ورزشی چند منظوره با زیربنای ۴۵۰ متر مربع سالن اصلی و ۳۰۰ متر مربع سالن الحاق ویژه ورزش کشتی و بدنسازی احداث شده است.

رحیمی به جایگاه تماشاگران در این سالن ورزشی اشاره و بیان کرد: قریب بر یک هزار متر مربع ورودی تماشاگران و مجموعا یک هزار ۸۵۰ مترمربع جایگاه تماشاگران در نظر گرفته شده است.

فرماندار گچساران خاطرنشان کرد: مساحت مجموعه ورزشی کارگری ۳ هکتار و با پیش بینی برای آینده به ۵ هکتار در نظر گرفته شده است.


==========================================

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president