آوای جنوب

گچساران برای سومین بار لرزید/ هشدار به ساکنان بافت فرسوده

امشب و در ساعت ۲۱:۳۸ دقیقه؛ شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران برای سومین بار در طول روز جاری بر اثر زلزله لرزید.

آوای جنوب؛

امروز در ساعات صبح و بعد از ظهر نیز دو زمین لرزه دیگر که شدت ‌آن‌ها ۳٫۵ ریشتر بوده این شهر را لرزانده اما خساراتی بر جای نگذاشته است.

این در حالی است که این روزها بزرگ‌ترین دغدغه مسوولان این شهرستان نوسازی بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

چندین بار است که برای نوسازی واحدهای فرسوده شهر دوگنبدان جلساتی با مسوولان شهری، استانی و کشوری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

اما علی‌رغم این همه تلاش مسوولان و تسهیلات وام هنوز آن طوری که این بافت فرسوده پیشرفت در نوسازی واحدهای بافت فرسوده داشته باشد را ندارد.

از عللی که موجب شده ساکنان بافت فرسوده از نوسازی واحدهای خود در این منطقه خودداری کنند نبود درآمد کافی و درآمد پایین خانواده‌ها در این مناطق سبب شده که این خانواده‌ها اقدام به نوسازی واحدهای خود در این مناطق بافت فرسوده دوگنبدان نکنند.

بیشترین جمعیت شهر دوگنبدان در بافت فرسوده این شهر ساکن شده‌اند که تحت حمایت نهادها و سازمان‌هایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و درآمد چندانی ندارند که بتواند مکانی را به عنوان اجاره‌نشینی خود تهیه کنند.

امروز ۱۸ بهمن ماه است و برای سومین بار است که امروز زلزله شدیدی این شهر را به لرزه درآورده است.

گفتنی است در ماه قبل چهار بار زلزله به مقیاس‌های مختلف این شهر را به لرزه در آورده است و این هشداری برای خانوارهای محلات بافت فرسوده دوگنبدان است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president