آوای جنوب

گزارشی متفاوت از مقدمات سفر تا برگزاری سفر استاندار/گوهرکانی به رئیس شورا تاخت ، استاندار قهر کرد،فتاح محمدی پادرمیانی! + تصاویر

با توجه به حضور خبرنگاران، در محل نشست آنچه که در این گزارش می آید همراه با تصاویر بوده و مشاهده میدانی وقایع اتفاق افتاده است که امید است هم فرماندار و هم مردم عزیز به این نکات توجه نمایند

  با توجه به حضور خبرنگاران، در محل نشست آنچه که در این گزارش می آید همراه با تصاویر بوده و مشاهده میدانی وقایع اتفاق افتاده است که امید است هم فرماندار و هم مردم عزیز به این نکات توجه نمایند.

۱۳بهمن ۹۵استاندارخبرازافتتاح وکلنگ زنی ۳۳۴پروژه درجمع رسانه ها را میدهد.
۱۵بهمن ۹۵نشست شورای اداری شهرستان لنده تشکیل میشود. دراین نشست تمامی روسای ادارات و رئیس شورای شهرشهرستان حضوردارند. دارا کریمی نژاد درراستای آماده سازی شهرستان مقدمات آماده سازی سفر را آماده میکند.
فرماندار به ریز همه توصیه های لازم را اعلام می نماید . مدیران یک به یک درراستای هرچه باشکوه برگزاری سفر استاندار نظراتی میدهند.
البرز محمدخانی به شدت از اینکه در زمان دیدار مردمی وقتی در اختیار شورای شهر قرا نگرفت دلخور است ازاینرو که اعتقاد دارد شورای شهر در بین مردم و ضمن آن نماینده مردم هستند و از ریز مشکلات شهرخبر دارند.
فرماندار کریمی در این نشست اعلام می نماید آگاهانه در روز دیدار مردمی می خواهیم کسی از اعضای شورای شهر با توجه به نزدیکی انتخابات پشت تریبون نرود،از اینرو که شاید شائبه ای صورت گیرد.
البرز محمدخانی با انتقاد تند ازسخن فرماندار اعلام می نماید که شورای شهر سخن از مشکلات شهر می گوید وهیچ شائبه ای بوجود نمی آید ضمن آنکه شورای شهر ریز مشکلات ،مطالبات وهمچنین مسیرهای پیگیری مشکلات دردست اعضای شورای شهر است .
دراین نشست فرماندار ریز برنامه های حضور استاندار درشهرستان را اعلام میکند.
وی عنوان کرد :کاشت ۳۸نهال به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب ،کلنگ زنی مدرسه شش کلاسه سراسیاب،دیدارباخانواده شهدا،وبازدیداز منطقه گردشگری موگرمون ،بازدید از شهرک سراسیاب ودیدارمردمی درمسجد صاحب الزمان مهمترین برنامه های حضور استانداردرشهرستان هستند.همه تدابیر برای هرچه باشکوه تر برگزای این دیدار اندیشیده شد
نشست شورای اداری با نارضایتی عضوشورای شهر درروز۱۵بهمن به پایان رسیدوتوجیه فرمانداربرای رئیس شورای شهر قانع کنند نبود
اعلام برنامه های که فرمانداران را عنوان کرده بود ازسوی خبرگزاری ها نشر داده میشود.
چرایی حضور استاندار درلنده ازیک ساعت بعد از نشست شورای اداری برسر زبانها افتاد!
مردم گروهای مختلف چه اصلاح طلب و چه اصول گرا تعجب از حضور استاندار و تعداد زیادی از مدیران کل در یک شهرستان آن هم در دهه افتتاح ،کلنگ زنی و بهره برداری پروژه های مختلف برای کلنگ زنی یک مدرسه را داشته اند.

۱۷بهمن ۹۵ فرامیرسد استاندار به همراه ۱۹تن از مدیران کل قدم به شهرستان لنده میگذارند. در ورودی شهر استقبال توسط مدیران ادارات و نهادهای دولتی صورت میگیرد.
کاشت نهال دروردی شهر توسط استاندار انجام میگیرد پس ازآن کاروان تدبیر امیداستان به سوی گلزار شهدا حرکت می نماید.
با تدبیر فرمانداری لنده استاندار وهیات همراه از شهرک سراسیاب عبور میکنند تا وضعیت اسفناک این شهرک وگذر زندگی مردمانش درسخت ترین شرایط ممکن به نداشتن حداقل های زندگی شهری را ازسوی تیم دولت تدبیر و امید دراستان دیده شوند تاشایدتدبیری برایشان اندیشیده شود.
استاندار و تیم همراه امروزش ، از کوچه پس کوچه های سراسیاب بادیدن همه کمبودات به محل کلنگ زنی میروند.
وقتی خبرنگار تابناک خوشحال است
خبرنگار خبرگزاری تابناک کهگیلویه و بویراحمد به مانند دانش آموزان این آموزشگاه خوشحال بود، ازاینرو که سال گذشته بود که مشکلات این مدرسه با ۱۶۰دانش آموزش بافضای فرسوده ازسوی این خبرگزاری پوشش خبری داده شده بودتا امروز نگاه ها به سمت این آموزشگاه بیاید
کلنگ زنی تمام میشود وکاروان تدبیر امید به سمت محل برگزاری دیدارمردمی میروند

آنچه دردیدارچهره به چهره امروز استاندار وهیات همراه درلنده گذشت

ابتدای این نشست همزمان باسخنان فرماندار لنده یکی از شهروندان با حمل یک پلاکارد که محتوای آن “تبعیض! بی مهری! بی توجهی! محرومیت!ما ایرانی هستیم و کارت ملی داریم  “را جلوی استاندار و هیئت همراه نشان می داد و بین میردم می چرخید.
دارا کریمی نژاد سرپرست فرمانداری شهرستان لنده درحالی که کاملا شهروند معترض رامیدید آرام و متین به ارائه گزارش اتفاقا جذاب و مورد پسند همه شهروندان پرداخت.

گزارشی متفاوت از مقدمات سفر تا برگزاری سفر/ خوشحالی خبرنگار تابناک از کلنگ زنی یک پروژه!/ گوهرکانی به رئیس شورا تاخت ، استاندار قهر کرد،فتاح محمدی پادرمیانی!
کریمی نژاد با گلایه مندی از وضعیت راه های شهرستان به خصوص راه ارتباطی لنده به دهدشت گفت: ما شرمنده مردم برای راهی هستیم که تنها نیازمند پنج سانتی متر آسفالت و کمتر از ۱۰کیلومتر است.
کریمی نژادافزود: انتظار داریم در این سفر جاده لنده به دهدشت را،روسیاه آسفالت و ما را به عنوان مسؤلین در برابر مردم روسفید گرداند.
سرپرست فرمانداری شهرستان لنده تصریح کرد:آقای استاندار! فرزند خود را دریابید، گاهی وقت ها از مسیر لنده به دهدشت عبور می کنیم به مسئولان ودر راس فرماندار نفرین میکنم ،ان وقت که یادم می آید خود فرماندار هستم شرمنده میشوم در مقابل این مردم.
وی تاکید کرد: انتظار داریم عصای موسی گونه شما رفع کننده مشکلات و محرومیت های تاریخی این شهرستان باشد و از نخبگان و چهره های شاخص علمی این شهرستان در مناصب مختلف استفاده شود.
کریمی نژاد اظهارکرد: در طول این سه سال اندازه چند دهه در روستاهای شهرستان لنده کار شده است که مردم به عینه آن را احساس می کنند.
آقای استاندار هیچ امیدی به شما نداریم
دومین سخنران نشست امروز محمدخانی رئیس شورای شهرستان لنده است .
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم شهرستان لنده هیچ امیدی به برآورده شدن مطالبات مردم از سوی شما ندارند، ولی باید پاسخگوی مطالبات مردم باشید.
البرز محمد خانی رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده در حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد و مدیران کل این استان با بیان مشکلات مردم خطاب به استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در ابتدای کلام لازم است خوب بدانید که هیچ امیدی به برآورده شدن مطالبات مردم از سوی شما نداریم ولی امیدواریم پاسخگوی مطالبات به حق مردم این شهرستان باشید چرا که مهمترین عمل رضایت مردم است.
وی افزود: بیش از دو سال است که پروژه پل تراب به طور کامل راکد شده است و این در حالی است که قراربود ظرف مدت ۱۸ماه این پروژه به بهره برداری برسد و این درحالی است که میلگردهای آن در حال پوسیده شدن هستند.
 گزارشی متفاوت از مقدمات سفر تا برگزاری سفر/ خوشحالی خبرنگار تابناک از کلنگ زنی یک پروژه!/ گوهرکانی به رئیس شورا تاخت ، استاندار قهر کرد،فتاح محمدی پادرمیانی!
رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده تصریح کرد:جاده لنده به تراب نیز هنوز پیشرفت چندانی ندارد و این در حالی است که جاده لنده به دهدشت عاملی شده است برای عزادار کردن خانواده های لنده ای .
وی تاکیدکرد: آقای استاندار باور کنید مردم این دیار گناهی نکرده اند که باید هر ماه جلو بندی خودروها و یا راهی تعمیرگاه های شهرستان های همجوار به دلیل عدم روکش آسفالت جاده لنده به سوق شوند.
محمد خانی اظهارکرد: هیچ گونه توسعه گردشگری برای این شهرستان در نظر گرفته نشده است و تنها طرح گردشگری شهرستان لنده نیز به طور کامل به صورت نصف و نیمه نیز تعطیل شده است.
عضو شورای اسلامی شهرلنده گفت: شهرستان لنده از جمله شهرستان های در استان است که کمترین سهم را از اعتبارات استانی دارد و هیچ مدیرکل و یا فرمانداری در سطح این استان ندارد و این در حالی است که نیروهای این شهرستان در سطوح ملی دارای بهترین مسئولیت ها هستند.
محمدخانی اظهارکرد: جالب است که ابلاغ مشاوره کسی را که بیشتر خدمات و استقلال ادارات شهرستان لنده مرهون تلاش های امانعلی کریمی زاده است را لغو می کنند و این در حالی است که این شخص بیشترین نقش و سهم را در پیگیری امورات شهرستان لنده دارد.
گزارش نوروزی از اعتبارت شهرستان لنده
در ادامه نیز حسن نوروزی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با حضور در پشت تریبون به ارائه آمارها و اعتبارات شهرستان لنده پرداخت و گفت: بیش ازدوازده میلیاردو ۸۰۰میلیون تومان اعتبارات سال ۹۵شهرستان لنده است که پروژه ساختمان فرمانداری با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در حال کار است.
وی افزود: بیش از سه میلیارد تومان برای اتصال جاده لنده به تراب و پل لنده به تراب امسال اختصاص یافت که از مهمترین پروژه های شهرستان لنده است.
گزارشی متفاوت از مقدمات سفر تا برگزاری سفر/ خوشحالی خبرنگار تابناک از کلنگ زنی یک پروژه!/ گوهرکانی به رئیس شورا تاخت ، استاندار قهر کرد،فتاح محمدی پادرمیانی!
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: بیش از یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان برای پارک امید شهرلنده و هشت صد میلیون تومان برای بهسازی معابر لنده تاکنون تخصیص اختصاص یافت.وی در خصوص شورای برنامه ریزی و تخصیص اعتبارات شهرستان ها گفت: بیش از ۲۸مدیرکل به همراه استاندار و معاونین استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روند تخصیص اعتبارات شهرستان ها نظارت کافی دارند و اعتبارات نیز بر اساس سرفصل های ابلاغی تقسیم می شود.

نوروزی گفت: هیچ گونه سهم خواهی و غرض ورزی در تخصیص اعتبارات برای شهرستان ها وجود ندارد و تا کنون سعی شده است اعتبارات براساس شاخص های اعتباری تقسیم شود.

اختصاص پنج میلیارد تومان به حوزه آبفای روستایی لنده

در ادامه نیز فیض اله پاسره مدیرکل آب وفاضلاب روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این مراسم گفت: بیش از ۸۰ روستای شهرستان لنده از طریق اداره آبفای روستایی خدمات رسانی می شوند که بیش از ۱۷روستای آن زیر ۲۰خانوار هستند.

وی گفت: احساس مسئولیت در قبال تامین آب شرب سالم باعث شده است که لحظه ای در خدمت رسانی به مردم کوتاهی صورت نگرفته است.

گزارشی متفاوت از مقدمات سفر تا برگزاری سفر/ خوشحالی خبرنگار تابناک از کلنگ زنی یک پروژه!/ گوهرکانی به رئیس شورا تاخت ، استاندار قهر کرد،فتاح محمدی پادرمیانی!
مدیرکل آب وفاضلاب روستایی استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: مجموع اعتبارات ملی هزینه شده در مجتمع های آبرسانی لنده بیش از پنج میلیارد تومان بوده است که طی سال های ۹۲تا ۹۵تخصیص یافته است.وی تاکیدکرد: با احداث دو حلقه چاه جدید در مجتمع آبرسانی موگرمون آماده انتقال آب چشمه موگرمون به شهر لنده هستیم و در آینده نزدیک نیز اب شرب شهر لنده از محل سد کوثر تامین خواهدشد.

در ادامه نیز علی لدنی نژاد مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: در دو سال گذشته بیش از دو میلیارد تومان در حوزه اصلاح، بهبود و تعویض خطوط آب شرب شهرلنده و کف شکنی چاه های آب در منطقه آبرزگه هزینه شده است.

وی گفت: بیش از شش کلیومتر خط لوله شهری با اعتباری بالغ بر هفتصد میلیون تومان تعویض و اصلاح شبکه صورت گرفته است.

مدیرکل آب و فاضلاب شهری استان کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد:تلاش مسئولان برای رفع مشکلات مردم از مهمترین وظایف ما است که امیدواریم بتوانیم با بهبود خدمات آن را جبران کنیم.

چالش گوهرکانی با شورای شهر

در ادامه با دعوت مجری برنامه جعفر گوهرگانی مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با قرار گرفتن در پشت تریبون اظهار کرد : بیش از چهار و نیم کیلومتر لوله کشی آب کشاورزی در دلی مهرجان و خیارکال صورت گرفت است که مشکل حوزه کشاورزی در این دو منطقه مهم به طور ۱۰۰درصد حل شده است.
وی گفت: در طول ۳سال گذشته بیش از سه و نیم کلیومتر کانال آبرسانی در روستاهای شهرستان لنده احداث گردید که سهم مهمی در جلوگیری از هدررفت آب داشته است.
حاشیه های نشست امروز با امدن گوهرکانی پشت تریبون داغ میشود !مدیرکل جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با حمایت از اقدامات دولت تدبیر و امید و جانب داری از اقدامات استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیچ استانداری به اندازه خادمی در این استان خدمات رسانی نداشته است و اقدامات دولت در این استان به اندازه ۳۸سال انقلاب بوده است.
وی خطاب به رئیس شورای اسلامی شهرستان لنده گفت: فرافکنی امری است که مقبولیتی در جامعه ندارد و نباید برای پیشبرد اهدافی دیگر خدمات انجام شده را زیر سوال ببریم .
وی که معلوم و مشهود بود روی سخنش محمدخانی رییس شورای شهرستان است گفت :شما امروز برای رای جمع کردن آمدید و مطمئن باشید که هیچ کس به شما رای نخواهد داد.

 
 

گوهرگانی اظهارکرد: باید حرمت مهمان نوازی و ادب و متانت از سوی مردم در برخورد با مسئولان رعایت شود.
در همین حال بود که مردم با اعتراض به اظهارات گوهرگانی، این اظهارات را توهین به خود دانستند در این دقایق بود که نظم جلسه بر هم می ریزد و تلاش فرماندار و گروهی از مردم بی نتیجه می ماند و استاندار کهگیلویه و بویراحمد مسجد را به حالت قهر آمیز ترک می کند.
مردم نیز با حلقه زدن در کنار فتاح محمدی مدیرکل سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد خواستار برخورد جدی با مدیرکل جهاد کشاورزی شدند که وی نیز مردم را به آرامش دعوت کرد.

گزارشی متفاوت از مقدمات سفر تا برگزاری سفر/ خوشحالی خبرنگار تابناک از کلنگ زنی یک پروژه!/ گوهرکانی به رئیس شورا تاخت ، استاندار قهر کرد،فتاح محمدی پادرمیانی!
با توجه به حضور خبرنگار تابناک ، در محل نشست آنچه که در این گزارش می آید همراه با تصاویر بوده و مشاهده میدانی وقایع اتفاق افتاده است که امید است هم فرماندار و هم مردم عزیز به این نکات توجه نمایند.
مهمترین موضوع در این دیدار انتخاب نامناسب مکان دیدار بود که خود باعث بوجود آمدن شرایطی شد که تقریبا مدیریت آن غیر ممکن بود چرا که این نوع دیدار به هیچ نشستی شبیه نبود .
از آنجا که ۱۹مدیرکل به یک شهرستان می آیند باید تدبیری اندیشیده شود که هم مسؤلین درارامش باشند و هم مردم ،هم مردم بتوانند سوال جواب نمایند و هم مسؤلین فضای مناسبی که بتوانند پاسخگو باشند اگر چه نبوداین فضابرای برگزاری چنین دیدارهای خود مشکلی است که مدت هاست از مطالبات مردم این منطقه است.نکته دیگری که در این دیدار مشهود بود ، عدم تجربه کافی در خصوص مدیریت چنین برنامه ای بود چرا که بدون از هرگونه جانبداری باید گفت:وقتی استانداری با هیاتی به این تعداد نفرات به شهرستانی می آید و ان هم شهرستانی محروم ، یقینا درخواست ها زیاد،وهجمه مطالبات بالااست پس تیم مشاورین در بعد هماهنگ کننده برنامه باید به قوی ترین ومنظم ترین شکل ممکن عمل نمایند.

برسیاسیون این امر مشهود است که مهمترین فاکتور برای یک مسول تراز بالا داشتن مشاورین آگاه و حرفه ای است که بتوانند تبعات چنین برنامه هایی را کنترل کنند که متاسفانه چنین چیزی در مشاوران فرماندار و تیم برگزار کننده نشست امروز دیده نمی شد.

این دیدار با همه خوشی و ناخوشی هایش به پایان رسید و امید بران داریم برگزاری این نشست درس عبرتی برای مسؤلین برگزاری چنین نشست های باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president