آوای جنوب

برگزاری نشست مشترک رؤسای بهبود روابط کار مناطق نفت‌خیز جنوب در شرکت نفت گچساران

بیست و دومین نشست رؤسا و کارشناسان بهبود روابط‌‌‌ کار و امور اجتماعی شرکت ملی نفت، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت‌های تابعه به میزبانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

آوای جنوب؛

ظهر امروز این نشست با هدف هم‌اندیشی و یافتن راهکارهای مناسب در جهت حل مشکلات کارکنان و خانواده‌های آنها در سالن کنفرانس اداره مرکزی نفت گچساران تشکیل شد.

در این نشست علاوه بر رؤسای بهبود روابط کار و امور اجتماعی شرکتهای تابع مناطق نفتخیز جنوب، ایرج اسدی آرا رئیس روابط کار و امور اجتماعی مناطق نفتخیز جنوب نیز حضور داشتند.

رئیس روابط کار و مددکاری شرکت ملی نفت ایران در این جلسه با تبریک ایام مبارک دهه فجر اظهار کرد: بخش عظیمی از خانواده صنعت نفت ایران در جنوب قرار گرفته است و از این جهت سازمان نگاه ویژه‌ای به جنوب دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو در این سازمان خاطرنشان کرد: موضوع خدمات مشاوره‌ای یکی از موضوعات مهم در اداره بهبودکار و مددکاری شرکت است و این مهم باید در اولویت اساسی شرکت‌ها قرار بگیرد.

اسدی آرا گفت: فعال کردن کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یکی دیگر از اولویت‌های اساسی روابط کار و مددکاری شرکت ملی نفت ایران است.

وی در ادامه اجرایی کردن طرح‌های حمایتی با رویکرد توسعه رفاه برای کارکنان و خانواده‌های آنها را از مهمترین برنامه های سازمان دانست و بیان کرد: نگاه سازمان در نفت همواره به خانواده‌های پرسنل بوده است و این رویکرد با خدمات مشاوره‌ای باید تقویت شود.

رئیس روابط کار و مددکاری شرکت ملی نفت ایران به پروژه نشاط سازمانی اشاره کرد و تصحیح کرد: نشاط سازمانی با شاخصه‌های علمی و بررسی موجود نشاط اجتماعی و شناسایی راهکارهای نشاط سازمانی از دیگر برنامه‌های پیش رو و اولویت‌دار حوزه روابط کار و مددکاری شرکت ملی نفت ایران است.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های به عمل آمده یکی از شاخصه‌های اصلی بحث نشاط در سازمان و شرکت مبحث عدالت است.

اسدی آرا در ادامه به موضوع نیروهای غیر رسمی در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در سالهای اخیر بحث این نیروها بود که روابط‌کار و امور اجتماعی شرکت ملی نفت ایران نیز در این راستا آماده هر گونه همکاری است.

اسدی‌آرا، صندوق آتیه و راه‌اندازی پرتال مددکاری ، تقویم بازدید از تأسیسات عملیاتی، بررسی مشکلات کارکنان در حال بازنشستگی را از دیگر موضوعات در دست اقدام این امور عنوان کرد.

در ادامه این نشست بهرام کرمی رئیس بهبود روابط کار مناطق نفتخیز جنوب با ارائه گزارش از روند اقدامات انجام شده در سطح شرکت‌های تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: بهبود روابط کار سعی کرده است بر اساس وظایف به اهداف سازمانی خود عمل نماید.

وی، نگاه حرفه‌ای، واقع گرایانه، عدالت گرایانه و محروم گرایانه را از اولویت‌های اساسی مناطق نفت‌خیز جنوب برشمرد.

کرمی خاطرنشان کرد: دغدغه اصلی حل مشکلات نیروهای ارکان ثالث و نیروهای قراردادی در نفت است و سعی ما بر این است که بتوانیم مشکلات این نیروها را حل نماییم.

احمد پورهادی مدیر فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در ادامه این جلسه افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران در بین شرکت‌های تابعه مناطق نفتخیز جنوب شرایط ویژه‌ای دارد.

وی به گستردگی این شرکت در حوزه چهار استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: صعب‌العبور بودن مسیرهای کارکنان عملیاتی این شرکت در حوزه این شرکت باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

پورهادی با بیان اینکه این شرکت دومین تولیدکننده نفت در جنوب است تصریح کرد: توجه به نیروهای عملیاتی، ارتقاء سمت‌ها، تشویق‌های مادی و معنوی، رفع تنگناها از جمله مواردی است که در بازدید مدیران از تأسیسات عملیاتی از سوی کارکنان مطرح می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. نیما گفت:

    خداوکیلی جمع کنید بساطتون رو. هر روز میشینن جلسه میگیرن میگن مشکلات نیروهارو حل کنیم و ال کنیم و بل کنیم. برین خودتونو مسخره کنین.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president