آوای جنوب

امام جمعه گچساران: آتش نشانان درس بزرگی به همه دادند و مجاهدانه ایثار کردند

ظهر امروز حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه گچساران با توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: کفار و مشرکان احکام شرعی را به تمسخر می‌گیرند.

آوای جنوب؛

وی با اشاره به علامت‌های مختلف انسان‌های منافق گفت: انسانهای منافق انسان‌های دروغ‌گویی هستند و تلاش می‌کنند به اهدافشان برسند به گونه‌ای که او را نشانسند.

امام جمعه گچساران ادامه داد: منافقین انسان‌های خیانت کاری هستند که هر جایی خیانت می‌کنند.

حجازی با بیان اینکه چنین انسان‌هایی اهل زشتی هستند، تصریح کرد: این انسان‌ها همیشه با توجه به موقعیت‌ها سخن می‌گویند.

وی بیان کرد: منافقین انسان‌هایی هستند که چشمانشان کور است و سعی آن‌ها بر این است که مردم واقعیت را نبینند و سعی برآن دارد که لاپوشانی کنند.

امام جمعه گچساران اذعان کرد: چنین انسان‌هایی چون می‌خواهند مردم او را نشناسند سعی می‌کنند از جایگاه‌های عالمان دینی سوء استفاده کنند و با تاییدیه گرفتن از بزرگان دین سوء استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام حجازی ابراز کرد: این انسان‌ها معصیت‌ها را سبک می‌شمرد و تلاش می‌کنند به علمای دین ضربه بزنند و به دنبال این هستد که مردم به سمت دین سوق داده نشوند.

وی تبیین کرد: این انسان‌ها گناه را کوچک جلوه می‌دهند و اگر مجلس لهو لعب هم باشد، می‌گوید چیز خاصی اتفاق نیفتاده است.

حجازی ادامه داد: این انسان‌ها دنیا را مقدم بر آخرت می‌دانند و برای آخرت ارزش قائل نیستند و به دنبال آن هستند لهو لعب در جامعه گسترش پیدا کند.

امام جمعه گچساران افزود: منافقین به دنبال پرورش انسان‌هایی هستند که راه آنها را ادامه و گسترش دهند تا به اهدافشان برسند و به این انسان‌ها رشد می‌دهند.

امام جمعه گچساران درادمه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مردم قم در ۱۹دی ماه گذشته ،اظهارکرد:در این دیدار نکته های بسیار حیاتی وجود دارد که رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند:”بهترین زمان انجام فریضه اول وقت آن است و انجام با تاخیرفریضه بعد از وقتش همانند اقدام توابین بعداز واقعه عاشورا است”.

حجازی تصریح کرد:یک فرد مومن باید بسیار تیزبین و زمان شناس باشد و به موقع باید اقدام و تصمیم گیری کند،توابین توفیق یاری ابا اعبدالله علیه السلام در روز عاشورا را پیدا نکردند و بعد از واقعه عاشور بسیار گریه کردند و ناله ها سردادند که این اقدامشان دیگر فایده ای نداشت.

وی افزود:مسئولین و مردم باید به موقع تصمیم گیری و به موقع اقدام و عمل نمایند که اگر غیر از این باشد موجبات وابستگی کشور به دشمن و عقب افتادگی ملت را رقم خواهد زد.

حجازی ادامه داد: مومن باید بسیار تیزبین و هوشیار باشد و به موقع تصمیم بگیرد.

حجازی با اشاره به ۱۱ بهمن ماه سالروز انتشار حکم تنباکو تصریح کرد: روز ۱۱ بهمن ماه حکم تنباکو اعلام شد که هیچکس در کشور ایران نباید به دنبال کشت تنباکو برود چرا که کشور انگلیس به دنبال استعمار بود.

وی اذعان کرد: جنایت‌های انگلیس و فتنه انگیزی آنها هنوز ادامه دارد و با کشورهای خلیج فارس جلسه می‌گذارند که ایران قدرتمند شده است و برای شما خطرناک است.

امام جمعه گچساران افزود: اخیرا نخست وزیر انگلیس که خودشان هزاران مشکلات دارند، می‌گوید ایران خطر آفرین می‌شود و باید جلوی ایران را گرفت به اینها می‌گوییم ایران چنان قدرتمند است که هیچ کس جلودار ایران نیست.

حجازی اظهار کرد: روز ۱۲ بهمن بازگشت پیروزمندانه امام خمینی به ایران اسلامی و آغاز دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی است.

وی با تبریک این دهه به آحاد جامعه و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان گفت: تلاش کنیم در این دهه روشنگری صورت بگیرد که در زمان طاغوت این چنین نبود و نظام جمهوری اسلامی در این سالها چه تحولاتی در کشور و حتی در دنیا انجام داده است.

امام جمعه گچساران ابراز کرد: باید تبیین شود تا نسل جوان ما تفاوت رژیم طاغوت و نظام جمهوری اسلامی را بدانند.

وی با تسلیت شهادت آتش نشانان خاطرنشان کرد: این اوج عزت بود که انسان‌هایی خود را در آتش قرار دهند تا دیگر انسان‌ها را نجات دهند.

حجازی افزود: آتش نشانان درس بزرگی به همه دادند و مجاهدانه ایثار کردند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president