آوای جنوب

ضربه‌ مهلک بر پیکره اتحاد طوایف کهگیلویه و بویراحمد با استخدام‌های مسأله‌دار پسر خاله و دختر خاله و پسر عمو

در طول سال‌جاری اخبار زیادی در خصوص استخدام‌های مسأله‌دار در جراید و سایت‌ها و به‌طور کلی مطبوعات استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که بیش از هر چیز به اتحاد طوایف در استان لطمه می‌زند.

آوای جنوب؛
در استان کوچکی به نام کهگیلویه و بویراحمد زندگی می‌کنیم که همه مردم تقریبا در سراسر استان به نوعی به همدیگر متصل می‌شوند و طوایف و ایلات در این استان بدون استثنا وابستگی دارند.

این استان یکی از کوچکترین استان‌های کشور است که مردم به دلیل زندگی عشایری در مناطق سرحدی و گرمسیری قرابت و نزدیکی با یکدیگر داشته‌اند و همه از احوال یکدیگر باخبرند.

اتفاقی در استان نخواهد افتاد که مردم در مناطق مختلف از آن بی‌خبر باشند چرا که به دلیل بافت عشایری که ذکر کردیم همه رو‌ در‌ روی همدیگر هستند و البته در صورت بروز هر گونه اتفاقی همه از آن مطلع می‌شوند.

در سال‌جاری موضوعی که در استان دهان به دهان چرخید و همه از آن مطلع شدند بحث استخدام‌های مسأله‌دار بود.

کاری به قانونی و غیر‌قانونی بودن آن نداریم و نیک می‌دانیم که در بسیاری از آن‌ها اقدام غیر‌قانونی صورت نگرفته است و دست مدیران برای استفاده از نیروها باز بوده و کسی نمی‌تواند در این زمینه دخالت کند.

اما این یک سر قضیه است چرا‌که اخلاق را نمی‌توان فدای قانون کرد و چون وزارتخانه و شرکت در مرکز دست مدیر را برای به‌کارگیری نیروها در استان باز گذاشته تنها پسر خاله و دختر خاله و پسر عمو و برادرزاده خود را وارد دستگاه کنیم و برای دیگران بهایی قائل نباشیم.

شاید در بعد اول قضیه حق با رسانه‌ها نباشد و اگر مدیران شکایتی در این زمینه داشته باشند محکمه قضایی حق را به آن‌ها بدهد اما در بعد دوم قضیه حق به هیچ‌وجه با مدیران محترم هم‌استانی نیست چرا‌که قانون را اجرا کرده‌اند اما اخلاق را زیر پا گذاشته‌اند.

در روزهای اخیر شنیدیم که برخی از مدیران تا ۱۷ نفر از بستگان خود را جذب یکی از شرکت‌ها کرده‌اند که موافقیم در این زمینه شاید کار غیرقانونی صورت نگرفته است.

اما به شدت با این موضوع مخالفیم که کار غیر‌اخلاقی و با پوشش قانونی صورت گرفته و همین اقدامات موجب می‌شود که مردم در ایلات و طوایف مختلف به یکدیگر بدبین شوند.

این موضوع را به وضوح در سال جاری مشاهده و احساس کرده‌ایم که متاسفانه بخشی از استان نسبت به بخش دیگر بدبین شده و هر چه که جمهوری اسلامی در سال‌های اخیر برای ایجاد اتحاد هزینه کرده و فرهنگ‌سازی کرده است با کار غیر اخلاقی این دسته از مدیران از بین رفته است.

متأسفانه رسانه‌های استان ما بیشتر به ابعاد قانونی این بکارگیری‌ها توجه کرده‌اند و به کل از ابعاد اخلاقی و اجتماعی آن غافل شده‌اند که می‌طلبد به جای زور زدن در حوزه قانونی به آسیب‌های‌اجتماعی آن بپردازند شاید برخی از مدیران دست از اقدامات غیر‌اخلاقی خود بردارند که این کار آن‌ها اتحاد استان را نشانه رفته است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president