آوای جنوب

به دستور بیژن عالی پور / مدیر عملیات، رییس HSE و حراست نفت و گاز گچساران برکنار شدند

با گذشت کمتر از یک هفته از وقوع حادثه نشت گاز در واحد بهره برداری نرگسی که منجر به مسمومیت شدید و فوت ٣ نفر از کارکنان پیمانکار پروژه تعمیرات اساسی شد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، امروز دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ دستور برکناری مدیران و سرپرستان مرتبط با این حادثه را صادر کرد.

با گذشت کمتر از یک هفته از وقوع حادثه نشت گاز در واحد بهره برداری نرگسی که منجر به مسمومیت شدید و فوت ٣ نفر از کارکنان پیمانکار پروژه تعمیرات اساسی شد، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، امروز دوشنبه ۴ بهمن ۹۵ دستور برکناری مدیران و سرپرستان مرتبط با این حادثه را صادر کرد.

Image result for ‫بیژن عالی پور نفت‬‎

به گزارش آوای جنوب به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب،بیژن عالی پور طی این دستور مدیرعملیات، رئیس HSE و رییس حراست شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران و رییس HSE و مسئول نظارت بر تعمیرات اساسی شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب را از سمت خود خلع نمود.

با بررسی های بعمل آمده علاوه بر تقصیر و کوتاهی پیمانکار در زمینه عمل به مقررات ایمنی، این افراد نیز به تناسب مسئولیت خود با سهل انگاری و عدم اجرای دقیق مقررات مندرج در پروانه کار، در بروز حادثه مقصر بوده اند.

لازم به ذکر است پیش از این نیز مسئولان نوبتکاری روز و شب کارخانه بهره برداری نرگسی از سمت خود عزل شده بودند.

گفتنی است موضوع حادثه ناگوار واحد بهره برداری نرگسی همزمان توسط دستگاه قضایی و کمیته تخلفات شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حال پیگیری و رسیدگی است.

حادثه نشت گاز H2S در واحد بهره برداری نرگسی روز چهارشنبه ٢٩ دی ‎ماه حین تعمیرات اساسی این واحد رخ داد که پنج تن از کارکنان شرکت پیمانکار دچار گاز گرفتگی شدند.

واحد بهره برداری نرگسی در محدوده عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران از شرکت‌های تابع شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب قرار دارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. متین گفت:

    نوش دارو پس از مرگ سهراب

  2. نفتی گفت:

    با سلام. سوال از وزیر محترم نفت و مدیر مناطق نفتخیز اینکه ایا با چنین عزل های جمعی پر هیاهو مشکلات صنعت نفت حل میشود؟ بهتر نیست بجای اقدامات سطحی موضوع ریشه یابی شود؟ ایا فرسودگی صنعت، جذب های سفارشی سال های اخیر. نیروهای اموزش ندیده، فشارهای داخلی و خارجی زیاد بر نیروی انسانی، دخالت های بی حد سالهای اخیر از خارج سازمان، سیاسی شدن امور صنعتی که در گذشته تخصصی تداره می شد ریشه های اصلی نیستند؟

  3. نفتی گفت:

    با سلام. سوال از وزیر محترم نفت و مدیر مناطق نفتخیز اینکه ایا با چنین عزل های جمعی پر هیاهویی مشکلات صنعت نفت حل میشود؟ بهتر نیست بجای اقدامات سطحی، موضوع اساسی ریشه یابی شود؟ ایا فرسودگی صنعت، جذب های سفارشی سال های اخیر. نیروهای اموزش ندیده، فشارهای داخلی و خارجی زیاد بر نیروی انسانی، دخالت های بی حد سالهای اخیر از خارج سازمان، سیاسی شدن امور صنعتی که در گذشته تخصصی اداره می شد ریشه های اصلی نیستند؟ ایا تاکنون از خود پرسیده اید همین کارکنان، روسا و مدیران عملیاتی سالهاست با دست خالی این صنعت پیچیده را که دنیا تصمیم گرفته بود با تحریم نفت ان، مملکت مان را فلج کند چگونه به امروز رسانده اند؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president