آوای جنوب

رئیس آموزش و پرورش گچساران:

قدیمی‌ترین مدارس کهگیلویه و بویراحمد در گچساران است

رئیس آموزش و پرورش گچساران گفت: قدیمی‌ترین مدارس کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان است.

آوای جنوب؛

سید ظهیرالدین پورالحسینی عصر امروز در نشست شورای آموزش پرورش گچساران با حضور مدیر‌کل و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد که در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش گچساران برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان گچساران دارای سابقه دیرینه‌ای در زمینه تاریخی است.

وی ادامه داد: در گچساران و از زمان ساسانیان و صفویان آثار آتشکده‌ها و سایر نشانه‌ها همگی حکایت از یک تمدن کهن در این منطقه دارد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران افزود: شهرستان گچساران این افتخار را دارد که در برهه‌ای از زمان معبر امام رضا(ع) در سفر به توس بوده است.

وی با اشاره به حرم بی‌بی حکیمه (س) گفت: شهرستان گچساران به وجود این حرم چهارمین حرم اهل بیت(ع) در کشور معرفی شده است.

پورالحسینی اذعان کرد: شهرستان گچساران جزء شهرستان‌هایی در کشور است که در ایام نوروز پذیرای مهمان‌های زیادی از سراسر ایران و کشورهای همسایه است.

وی ابراز کرد: در زمان هشت سال دفاع مقدس شهرستان گچساران معبر جمع کثیری از رزمندگان بوده است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران در توصیف این شهر بیان کرد: صنعت نفت گچساران در زمان جنگ نقش ویژه‌ای در اقتصاد کشور داشته است.

وی ادامه داد: صنعت نفت گچساران تعداد ۴۰۵ شهید را تقدیم نظام و همچنین کرد و آموزش و پرورش گچساران ۱۰۵ شهید دانش‌آموز را در آن زمان تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: یک سوم نفت ایران در شهرستان گچساران تولید می‌شود و به پالایشگاه‌های شیراز و مرودشت انتقال داده می‌شود.

وی به انتقال گاز به کشورهای دیگر اشاره کرد و گفت: اولین خط انتقال گاز از شهرستان گچساران به شوروی سابق بوده که از ۲۱ چاه تامین می‌شده است.

پورالحسینی افزود: شهرستان گچساران در زمینه کشاورزی خوب عمل کرده و از نظر تولید محصولات با شهرستان‌های همجوار رقابت می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: تبدیل کردن آبیاری اراضی‌ گچساران به آبیاری تحت فشار از اقدامات خوب در زمینه کشاورزی این شهرستان بوده است.

وی تصریح کرد: تولید محصولات صیفی‌جات و میوه به صورت چشم‌گیر از دیگر توانمندی‌های شهرستان گچساران در بخش کشاورزی است.

پورالحسینی به سد این شهرستان اشاره کرد و افزود: سد مخزنی کوثر سومین سد ایران است و آب شرب استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

رئیس آموزش و پرورش گچساران ابراز کرد: سد چم شیر گچساران بعد از سد کارون بزرگترین سد ایران است.

وی به نزدیکی شهرستان گچساران به بنادر جنوبی اشاره و اظهار کرد: شهرستان گچساران به دلیل نزدیک به بنادر جنوبی این امکان را دارد که به منطقه آزاد تجاری تبدیل و سبب رونق این منطقه شود.

پورالحسینی تصریح کرد: در حال حاضر پتروشیمی گچساران ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با اتمام این پروژه موجب اشتغالزایی بسیاری از جوانان این منطقه خواهد شد.

وی به اقوام مختلف این شهرستان اشاره کرد و گفت: اقوام مختلفی و با گویش‌های مختلف در این منطقه زندگی می‌کنند که این نشان دهنده انسجام فرهنگی در این شهرستان است.

رئیس آموزش و پرورش گچساران ادامه داد: در زمینه آموزشی شهرستان گچساران تنها شهرستانی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای یک مدرسه با قدمت بیش از هفتاد ساله است که به ثبت ملی رسیده است.

وی اظهار کرد: تعداد ۵ مدرسه دیگر در این شهرستان با قدمت ۵۰ سال وجود دارد که در زمره آثار فرهنگی قرار دارند.

پورالحسینی به تعداد دانش‌آموزان این شهرستان اشاره و بیان کرد: بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز، ۳۰۰ مدرسه، ۲ هزار پرسنل و همچنین ۲۶۰۰ بازنشسته آموزش و پرورش در این شهرستان است.

وی ادامه داد: شهرستان گچساران همچون نگین انگشتری در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌درخشد.

رئیس آموزش و پرورش گچساران خاطرنشان کرد: ثروت ملی شهرستان گچساران از منطقه سقلاطون است و این شهرستان به عنوان بام نفتی به کشور ایران معرفی شده است.

پورالحسینی افزود: شهرستان گچساران در منطقه بی‌بی حکیمه (س) دارای بزرگترین سفره‌های نفتی ایران و منطقه است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president