آوای جنوب

پرهیز از بازی‌های سیاسی رمز موفقیت ایلامی در منصب ریاست علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد

آفت هر دستگاه و نهاد ورود به بازی‌های سیاسی است به خصوص علوم پزشکی که وظایف سنگینی دارد به همین خاطر شرط موفقیت رئیس جدید این دستگاه در کهگیلویه و بویراحمد پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی است.

 آوای جنوب؛

در آخرین روزهای هفته گذشته یکی از تغییرات مهم مدیریتی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به وقوع پیوست و رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان که هیچ‌گاه باور نمی‌کرد قبل از پایان کار دولت کنونی پایان کار خود را ببیند از مدیریت دانشگاه کنار گذاشته شد.

برکناری رضا چمن در حالی رقم خورد که این مدیر کاملا اصلاحاتی به واسطه طرز تفکر سیاسی که داشت هرگز فکر نمی‌کرد جای خود را با اورنگ ایلامی عوض کند که در ابتدای حضور و نشستن بر این کرسی در اولین اقدام ایلامی را از معاونت دانشگاه خلع کرده بود.

اما امروز در حالی که ۵ ماه دیگر به پایان دولت روحانی باقی مانده رضا چمن به هر دلیل از این مدیریت حساس در استان کنار گذاشته می‌شود تا نشان داده شود که مدیران در بازی‌های سیاسی اگر به درستی حرکت نکنند ضربه فنی خواهند شد.

یکی از اشکالات اصلی مدیران در استان کهگیلویه و بویراحمد همواره از گذشته تاکنون این بوده که حرف‌شنوی زیادی از نمایندگان مجلس دارند تا جایی که همه برنامه‌های روزانه و سالانه و ماهانه خود را با نمایندگان تنظیم می‌کنند.

در دانشگاه علوم پزشکی نیز وقتی از بهورز فلان روستا تا رئیس بیمارستان و همه عوامل اجرایی و همچنین در حوزه آموزش و سایر حوزه‌ها نمایندگان دخیل در چینش‌ها هستند باید منتظر چنین روزهایی باشیم.

ممکن است برخی بر این عقیده باشند که برای نمونه دکتر چمن در دوره مدیریت خود مستقل عمل کرد اما وقتی سری به مدیریت‌ها در بیمارستان‌ها و سایر مراکز درمانی و بهداشتی می‌زنیم ردپای نمایندگان مشاهده می‌شود و در می‌یابیم که هیچ کدام از مدیریت‌ها به دلخواه رئیس محترم نبوده است.

اما قضیه دکتر چمن با همه زحماتی که برای استان متحمل شد به پایان رسید و امروز باید داستان دکتر اورنگ ایلامی و آینده وی در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان را مورد واکاوی قرار دهیم.

 

 

اورنگ ایلامی اکنون هر چند مدیری جوان است اما کوله‌باری از تجربه مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی دارد که باید از این تجربه گران‌سنگ برای موفقیت خود و مجموعه‌اش به درستی استفاده کند.

پرهیز از ورود به بازی‌های سیاسی در دوره‌ای که رو به پایان دوره کنونی دولت است اولین شرط موفقیت این مدیر تازه بر کرسی نشسته خواهد بود.

دکتر اورنگ ایلامی باید به خوبی تجربه داشته باشد که ممکن است اگر به فرض مثال همین دولت در دوره بعدی هم توفیق خدمت داشته باشد وضعیت با دوره فعلی تفاوت خواهد داشت کما این که دولت اول و دوم احمدی‌نژاد هم از زمین تا آسمان با هم تفاوت داشت و یک اشتباه کوچک در محاسبات ممکن است دوره مدیریت این پزشک جوان را اندک کند.

ایلامی همچنین باید به تذکر دکتر ابرج حریرچی قائم‌مقام وزیر گوش فرا دهد که از وی می‌خواهد با توجه به جمعیت کم استان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که استان در حوزه درمان هیچ مشکلی نداشته باشد.

قائم‌مقام وزیر بهداشت به خوبی در روز تودیع و معارفه این موضوع را تبیین کرد که با توجه به وسعت کم و جمعیت کم استان تنها با یک برنامه‌ریزی خوب می‌توان بر همه مشکلات فایق آمد.

یکی از مهم‌ترین وظایفی که اکنون ایلامی در علوم پزشکی استان دارد ارتباط گسترده با مرکز برای اخذ اعتبارات ملی است چرا که اعتبارات استانی به هیچ وجه جوابگوی یک مرکز بهداشت کوچک هم نیست.

همچنین طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی که وضعیتی متفاوت‌تر از سایر دستگاه‌ها دارد به نحوی که بیشتر این پروژه‌ها پیشرفت بالای ۹۰ درصدی دارند و ایلامی با یک حرکت و تکان اساسی می‌تواند آن‌ها را در کمترین زمان و البته با بیشترین پیگیری‌ها از مرکز به سرانجام برساند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president