آوای جنوب

واکنش امام جمعه گچساران: برخی در مجالس ترحیم نیز به دنبال تسویه حساب سیاسی هستند

افراد نادانی می‌خواستند از فوت هاشمی سوء استفاده کنند که رهبری فرمودند، وسوسه خناسان نتوانست در محبت شخصی عمیق او به اینجانب خلل ایجاد کند

امام جمعه گچساران گفت: متأسفانه برخی در مجالس ترحیم نیز به دنبال تسویه حساب سیاسی هستند.

 آوای جنوب؛

ظهر امروز حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه گچساران اظهار کرد: ارتباطات اجتماعی یکی از موضوعات مهمی  است که توسط بزرگان دین تاکید فراوانی بر آن شده است.

امام جمعه گچساران افزود: اما منافقین نه تنها با مومنین با نیرنگ برخورد می‌کنند بلکه در ارتباط با خدا هم نیرنگ می‌کنند.

حجازی افزود: خداوند می‌فرماید، این انسان‌ها اهل حیا، ایمان و ترس از خداوند نیستند و هیچ ترسی از گناه کردن ندارند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه چنین انسان‌هایی به یاد خدا نیستند و اینها منافق هستند و دائم خود را منشا اثر می‌دانند، اظهار کرد: این افراد همانند اوباما و ترامپ بیان می‌کنند که ما دنیا را اداره می‌کنیم و در محافل عمومی به طور دائم اسم مردم را می‌آورند اما این صرفا برای تظاهر است.

حجازی تصریح کرد: چنین انسان‌هایی در خفا خوش می‌گذرانند و هر بلایی که بر سر مردم بیاید کاری ندارند اما در شعارهایشان برای تبلیغات از اسم مردم استفاده می‌کنند.

وی اذعان کرد: این افراد هر جا بتوانند از عنوان ایمان استفاده می‌کنند که قرآن با صراحت می‌گوید، دروغ است و فقط می‌خواهند مردم را برده خودشان قرار دهند.

حجازی با بیان اینکه چنین انسان‌هایی تلاش می‌کنند مردم را فریب دهند و عوام فریبی می‌کنند تاکید کرد: بدترین دشمنان خدا انسان‌های هستند که قلب آنها با خدا نیست.

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) درباره این افراد می‌فرماید، چنین انسان‌هایی دروغ‌هایشان را چنان مطرح می‌کنند که آن را راست جلوه دهند و اما مومن باید مواظب باشد و با منافقین ارتباط نداشته باشد.

امام جمعه گچساران در خطبه دوم ارتحال آیت‌الله هاشمی را به محضر امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری و همچنین مردم شهرستان گچساران تسلیت گفت و اظهار کرد: پیام رهبری در فوت ایشان جامع و کامل بود.

وی افزود: در پیام رهبری همه قواعد و اصول را که لازم بود آورده بودند و تعبیر کاملی از ایشان داشتند.

حجازی تصریح کرد: پیام ایشان یک پیام جامع بود، شخصیت ایشان را آن گونه‌ای که بود بیان کرد و از سوی دیگر راه نفوذ را سد کرد.

امام جمعه گچساران اذعان کرد: ایشان در پیام‌شان به اختلاف نظرهایی اشاره کردند که این اختلاف نظرها نتوانست مانع ارتباطی شود که شروع آن از بین‌الحرمین بود.

وی با بیان اینکه ایشان در پیام‌هایشان به خوبی به بحث خناسان اشاره می‌کند، بیان کرد: این طبیعی است که حتی دو برادر و دو انسان دیدگاه و اختلاف نظرهای متفاوتی دارند و اختلاف در نظرها دارند اما این اختلاف نظر بود نه اختلاف در عمل.

حجازی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی بارها بیان کردند که مقام معظم رهبری به عنوان رهبر و من به عنوان رهرو بوده و مطیع رهبری هستم.

امام جمعه گچساران افزود: آقای هاشمی بارها به رهبری بیان کردند، درست است که من اختلاف نظرهایی دارم اما شرعا وظیفه دارم از شما حمایت کنم و مطیع شما باشم.

حجازی تبیین کرد: آیت‌الله هاشمی در پاسخ به مقام معظم رهبری گفتند، من حجت شرعی دارم که از شما اطاعت کنم.

وی ادامه داد: اما افراد نادانی می‌خواستند از فوت هاشمی سوء استفاده کنند که رهبری فرمودند، وسوسه خناسان نتوانست در محبت شخصی عمیق او به اینجانب خلل ایجاد کند.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: این به معنای آن است افرادی هستند در کشور که به دنبال تحقق اهداف دشمنان هستند.

حجازی افزود: پس نتیجه می‌گیریم افرادی منافق و فتنه‌گر در کشور وجود دارد که از بیرون کشور دستور می‌گیرند تا منویات دشمنان را اجرا کنند و تلاش می‌کنند در کشور دو قطبی و فتنه ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: این عده تلاش می‌کنند جایگاه ولایت را تضعیف کنند و لذا خناسان نتوانستند به خواسته خود برسند و دیدیم که رهبری فرمودند، نیت شخصی ایشان نسبت به من تغییری نکرد.

امام جمعه گچساران افزود: ایشان در این روزها نیست که مانع خناسان شود و حتی در برخی محافل ترحیم به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.

حجازی در ادامه تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی متعلق به نظام و رهبری بود و متعلق به جناح خاصی نبود.

وی گفت: این گونه نیست که کسی یا اشخاصی بخواهند با میتینگ سیاسی به اهداف سیاسی خود برسند.

امام جمعه گچساران تصریح کرد: در جلسه ترحیم رسم بر این است انسان از معاد صحبت کند اما افرادی در محافل ترحیم هم به دنبال تسویه حساب شخصی هستند.

حجازی تاکید کرد: انسان باید همواره از خدا بترسد و تلاش برای ایجاد نفاق و فتنه در جامعه نکند و به دروغ نگوید ما مطیع رهبریم و در عمل مطیع رهبر نباشد.

امام جمعه گچساران افزود: شهادت شهید بزرگوار نواب صفوی را پیشاپیش بر مردم ولایت مدار تسلیت می‌گویم و باید بتوانیم مانند آنها این مسیر را ادامه دهیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president