آوای جنوب

مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گچساران برگزار شد + تصاویر

با حضور اقشار مختلف مردم مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در گچساران برگزار شد.

 پیش از ظهر امروز مراسم بزرگداشت ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور امام جمعه گچساران، فرماندار و مسؤولان شهرستانی و همچنین مردم ولایت‌مدار گچساران در مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان برگزار شد.

در این آیین حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی اظهار کرد: امروز مجلس کسی است که عالم است و او عالم به زمان بود.

امام جمعه گچساران ادامه داد: عالم اگر دارفانی را وداع بگوید، لطمه به اسلام وارد می‌شود و بالطبع آن مسلمین و مملکت آسیب می‌بیند.

وی افزود: امروز مجلس انسانی است که نمی‌شود با چند جلسه شخصیت ایشان را بیان کرد.

حجازی تصریح کرد: وقتی ایشان فوت کردند دشمنان اظهار خوشحالی کردند و دشمنان گفتند در پرونده ایشان نقض حقوق بشر است.

 

 

امام جمعه گچساران اذعان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند، هرگاه دشمن از شما تعریف کرد بدانید که یک پای شما لغزیده است و هرگاه دشمن در مقابل شما ایستاد بدانید که راه را درست رفته‌اید.

وی با تقدیر و تشکر از حضور اقشار مختلف مردم گچساران در این مراسم فوت ایشان را به مقام معظم رهبری تسلیت گفت و بیان کرد: آقای هاشمی بارها تاکید کردند که مقام معظم رهبری در جایگاه رهبری قرار دارند و ما نیز در جایگاه رهروی.

 

 

در ادامه مراسم عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران گفت: همه ما می‌دانیم حضرت آیت‌الله هاشمی مزد صبوری خودشان را گرفتند.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشانه‌ای از صبر و استقامت و بردباری در جمهوری اسلامی بود.

فرماندار گچساران تصریح کرد: او یار وفاداری بود که تمام عمر خود را در راه انقلاب و نظام و رهبری گذاشت و اعتقادم بر این است که حضور ایشان منشا خیر بود و ان‌شاءالله فوت ایشان نیز منشا خیر خواهد بود.

 

 

وی با بیان اینکه در این چند روز وحدت را در بین تمام جریان‌ها مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: فوت ایشان درسی بزرگ برای ما بود به گونه‌ای که هر چیزی را به زبان نیاوریم و سنجیده سخن بگوییم.

رحیمی تصریح کرد: آنچه که لازم بود در پیام رهبری بیان شد که ما هم یاد بگیریم در راه امام و آرمان شهدا قدم برداریم و فقط به این نکته فکر کنیم.

فرماندار گچساران افزود: امیدوارم که خداوند به ما توفیقی بدهد که بتوانیم در راه بزرگانی هم چون ایشان قدم برداریم.

 

امروز حجت‌الاسلام سید ابوالفضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مسؤولان شهرستان و اقشار مختلف مردم در مسجد صاحب‌الزمان (عج) برگزار شد، اظهار کرد: هاشمی سرداری رشید، انقلابی قدیم و یاوری صدیق برای رهبر انقلاب بود.

وی ادامه داد: ایشان مبارزی نستوه و فقیهی آگاه و بیدار بود و برای همه سخت است که در فقدان مردی سخن بگوید که تا آخرین لحظه عمرش مشغول خدمت بود.

رضوی اردکانی با بیان اینکه نزدیک به ۴۰ سال با این مرد بزرگ ارتباط داشتم، افزود: ایشان در بیشتر مواقع در قبل از انقلاب یا متواری بودند یا در زندان ساواک به سر می‌برد.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: وقتی که به تاریخ نگاه می‌کنیم انسان‌های بزرگ باعث ایجاد تحول شدند و در این برهه حساس تاریخ که انقلاب ما توسط شخصیتی بی‌نظیر مانند امام خمینی(ره) به پیروزی رسید یارانی داشتند که همیشه در کنار او بودند.

وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، شهید مفتح و شادروان آیت‌الله رفسنجانی یاران امام و مشاورین امین آن حضرت بودند.

رضوی اردکانی ادامه داد: قبل از انقلاب پست و سمت و مسؤولیتی در کار نبود بلکه شکنجه بود اما آنها همیشه در کنار امام بودند.

امام جمعه موقت شیراز گفت: این عده عهدی با خدا بسته‌اند و ایستادگی در راه امام را با پیروی از ولایت ادامه دادند.

وی اذعان کرد: امیرالمومنین(ع) بعد از ۲۵ سال خانه‌نشینی خواصی داشت که تمام نگاهشان به امام بود و ممکن بود تفاوت‌هایی در دیدگاه‌ها و نظرات داشته باشند اما پیرو امیرالمومنین(ع) بودند.

رضوی اردکانی افزود: در آن زمان ابوذر آتشین صحبت می‌کرد و سلمان آرام و با متانت ولی در عین حال مراد همه آنها امیرالمومنین (ع) بود و مهم این بود که آنها راه را گم نکردند.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: فیلم‌ها و صداهای ضبط شده در صدا و سیما و جامعه همه سندی است بر ولایت‌پذیری آیت‌الله هاشمی و پیروی از مقام معظم رهبری است.

رضوی اردکانی ابراز کرد: گاهی ممکن است افراط و تفریطی وجود داشته باشد که این خوب نیست و انسان باید انصاف داشته باشد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه انسان باید سوابق افراد را ببیند، بیان کرد: شاخصه اصلی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این بود که اصل نظام برایش مهم بود و ولایت‌پذیری دیگر شاخصه وی بود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان تا زمانی که امام در قید حیات بود مرید امام(ره) بود و بعد از آن تابع ولایت بود و اصل نظام برایش مهم بود به گونه‌ای که من به یاد دارم ارتباط این دو بزرگوار مانند یک روح در دو بدن بود.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: در طول سال‌های گذشته خناسان به دنبال این بودند که بین این دو نفر را تاریک و تار کنند اما هرگز نتوانستند و موفق به چنین نشدند چنان که بعد از رد صلاحیت ایشان مشاهده کردیم ایشان قانون را پذیرفتند و باید گفت بزرگی هاشمی قانون پذیری او بود اما در فتنه برخی‌ها قانون‌پذیر نبودند.

رضوی اردکانی عنوان کرد: هیچ‌گاه در تاریخ انقلاب ایشان حرفی بر خلاف رهبری نزده‌اند.

امام جمعه موقت شیراز با ذکر خاطره‌ای از ایشان گفت: آقای هاشمی بیان می‌کرد وقتی به امام گفتیم بعد از رفتن شما نگران هستیم امام در جواب فرمودند، مگر آقای خامنه‌ای چه کم دارند.

وی ابراز کرد: اگر آقای هاشمی به نماز جمعه نیامد به این دلیل بود که نظام را دوست داشت و نمی‌خواست جوسازی و حاشیه درست شود و در قضایای فتنه نیز خیلی تلاش کرد تا جلوی آنها را بگیرد.

وی با بیان اینکه موضع‌گیری ایشان تا لحظه آخر حمایت از ولایت فقیه و رهبری بود گفت: بچه‌های او را محاکمه کردند اما هیچ وقت او با نظام قهر نکرد و ما باید حساب شخصیت‌ها را از فرزندانشان جدا کنیم.

رضوی اردکانی افزود: ما فراموش نکردیم شاه سیم خاردار هم از خارج وارد می‌کرد اما هاشمی به دنبال ساخت موشک بود و نقش ویژه‌ای در تاسیس سپاه پاسداران داشت.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد: ایشان دو درس بزرگ به ما داد که یکی تحمل‌پذیر و صبر و متانت داشته باشیم و دیگری بصیرت ایشان بود.

رضوی اردکانی خاطرنشان کرد: این تشیع ایشان نشان از ولایت پذیری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود و جمعیتی که آمده بود مانند جمعیت حماسه نهم دی ماه بود.







































با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president