آوای جنوب

سازمان‌ها،ادارات، شرکت‌ها و نهادها نمی‌توانند به صورت مستقیم به روزنامه‌ها آگهی بدهند/برخورد با هرگونه تخلف در چاپ تعداد نشریات

خردمند تاکید کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که موجود است تمام سازمان‌ها و ادارات و همچنین شرکت‌ها و نهادها و موسساتی که حتی یک ریال از طرف دولت پول دریافت می‌کنند همه آنها در توزیع آگهی‌های خود به روزنامه‌ها باید از طریق سامانه اقدام کنند

معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ادارات و سازمان‌ها نمی‌توانند به صورت مستقیم به روزنامه‌ها آگهی دهند.

آوای جنوب؛

آزاد خردمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما در گچساران در پاسخ به اینکه وضعیت تقسیم آگهی شرکت‌ها و ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد به نشریات به کجا رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه سامانه را در اول مردادماه معاونت مطبوعاتی کشور طراحی کرده و با توجه به اینکه این سامانه در روزهای اول دچار مشکلاتی بود از اول مهرماه به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: ما در سطح استان چهار روزنامه و تعدادی نیز نمایندگی روزنامه‌های کشوری داریم.

خردمند با بیان اینکه آگهی‌ها تعریف شده هستند، تصریح کرد: آگهی‌ها با توجه به تعریف آنها مشخص می‌شود که در روزنامه‌های محلی یا در روزنامه‌های کثیرالانتشار کشوری چاپ شوند.

معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: نگاه ما حمایت از روزنامه‎‌های محلی است و بر این اساس اولویت اول ما حمایت از روزنامه‌های محلی است.

خردمند درباره مدیریت سامانه‌ای در تقسیم آگهی‌ها در استان گفت: در شروع به کار سامانه مقاومت‌هایی از سوی روزنامه‌ها و ادارات داشتیم که در مقابل اجرای سامانه مقاومت می‌کردند.

وی در ادامه در خصوص مقاومت روزنامه‌ها در مقابل اجرایی شدن سامانه بیان کرد: روزنامه‌ها خودشان مستقیم مراجعه می‌کردند و آگهی را می‌گرفتند و با اجرا شدن سامانه جلوی این کارها گرفته می‌شد.

خردمند در خصوص دلایل مقاومت ادارات نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته صاحبان روزنامه‌ها به ادارات مراجعه می‌کردند و آگهی که مبلغ تعرفه قانونی آن ۲ میلیون تومان می‌شد را با ۲۰۰ هزار کار می‌کردند لذا تمایل داشتند تا به صورت سابق باشد و به صورت مستقیم به روزنامه‌ها آگهی بدهند.

وی در پاسخ به این سوال که راهکار شما در مقابل مقاومت‌ها چگونه بوده است و چه اقداماتی انجام شده است بیان کرد: با توجه به مقاومت ادارات و روزنامه‌ها اداره‌کل ارشاد در استان نیز نامه‌ای تنظیم کرد و به استاندار تقدیم شد که استاندار محترم نیز دستور نامه را به ادارات داده‌اند.

معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای اجرایی شدن سامانه کارشکنی و مقاومت‌ها زیاد بود اما ما کوتاه نیامده‌ایم خاطرنشان کرد: پس از دستور استاندار جلسه‌ای با ذی حسابان و روابط عمومی‌ها و امور قراردادهای کل استان و سازمانها و نهادها برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه تقریبا یک ماه است که اوضاع بهتر شده است گفت: یکی از مشکلاتی که ما داریم شرکت‌های خصوصی هستند که مقاومت می‌کنند.

خردمند تاکید کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که موجود است تمام سازمان‌ها و ادارات و همچنین شرکت‌ها و نهادها و موسساتی که حتی یک ریال از طرف دولت پول دریافت می‌کنند همه آنها در توزیع آگهی‌های خود به روزنامه‌ها باید از طریق سامانه اقدام کنند.

وی ادامه داد: با توجه به جلساتی که با چهار روزنامه استانی و نمایندگی‌های روزنامه‌های کشوری داشته‌ایم ۶۰ درصد کار را انجام داده‌ایم اما همچنان مقاومت‌هایی وجود دارد.

خردمند در خصوص اینکه هنوز برخی از ادارات مستقیم آگهی را به روزنامه‌ها می‌دهند، بیان کرد: نامه‌ای را به سازمان برنامه و بودجه داده‌ایم و در حال استعلام ان هستیم که لیست اداراتی که کمک از دولت دریافت می‌کنند را به ما بدهد و سازمان مدیریت هنوز پاسخ ما را نداده است.

معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بر اساس نامه‌ای که از تهران آمده است هر سازمان و نهاد و شرکتی که از دولت بودجه می‌گیرند مشمول این قانون است و نمی‌توانند مستقیم به روزنامه‌ها آگهی بدهند.

وی در پاسخ به اینکه گلایه‌مندی‌هایی نیز وجود دارد که فقط در مواقع دادن اگهی روزنامه یا هفته‌نامه چاپ می‌شود یا که اصلا روزنامه‌هایی آگهی دریافت می‌کنند که تعدادشان فقط برای نیاز آن شرکت به استان می‌آید، اظهار کرد: متاسفانه هفته‌نامه‌های استان ما با توجه به اینکه آگهی‌هایی که تاریخ روز دارند، نمی‌توانند آگهی دریافت کنند و تنها آگهی‌هایی که تاریخ و وقت زمانی ندارند را می‌توانند چاپ کنند که به ندرت چنین آگهی وجود دارد.

خردمند ادامه داد: ما دو مرجع اطلاع رسانی داریم که یکی خود صاحبان نشریات و دیگری چاپخانه‌ای است که نشریات را چاپ می‌کند.

وی گفت: اگر روزنامه‌ای در طول ماه یک بار چاپ شود، قطعا برای وزارت اعلام وصول می‌شود و در پرداخت یارانه به مشکل برمی‌خورند.

معاون مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اینکه چاپخانه برای وزارت اعلام وصول می‌کند هم آنها و هم صاحبان روزنامه‌ها و نشریات سوگند‌نامه خورده‌اند و باید به سوگند نامه خود پایبند باشند.

خردمند بیان کرد: بازرسین ما در روزهای گذشته فعال شده‌اند و با توجه به اینکه روزنامه‌های استان در اهواز چاپ می‌شود با اداره کل ارشاد خوزستان نیز مکاتباتی داشته‌ایم و از طریق بازرسین نیز پیگیر تعداد چاپ آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شک نداشته باشید در صورتی که یک تخلف در این زمینه مشاهده کنیم و به ما گزارش شود نامه آن را مستقیم به معاونت مطبوعاتی وزارت خواهیم زد و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president