آوای جنوب

واکنش عدل هاشمی به تنبیه بدنی دانش آموز چاروسایی

نماینده کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به تنبیه بدنی دانش آموز چاروسایی واکنش نشان داد و در پیامی از مدیرکل اموزش و پرورش استان خواست تا این موضوع را به طور ویژه بررسی کند.

آوای جنوب؛

عدل هاشمی پور نماینده کهگیلویه ، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی به تنبیه بدنی دانش آموز چاروسایی توسط معلمش واکنش نشان داد و در پیامی از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواست تا این موضوع را به طور ویژه بررسی کند.

جناب آقای زارع پور مدیر کل محترم آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

سلام علیکم:

بدون تردید مهم ترین و موثر ترین کانون تربیت بعد از خانواده برای فرزند مدرسه هست و کلاس درس محل تربیت، پرورش و سپس آموزش است. نیک می دانید که تنبیه بدنی از نظر روانشناسان٬ متخصصان و مشاوران مطرود و مذموم است و امروزه روشهای نوین تربیتی و آموزشی و ایجاد انگیزه و روشهای تشویقی در امر تعلیم و تربیت نهادینه شده و سیاست وزارت آموزش و پرورش٬ هوشمند سازی و مکانیزه نمودن فرایند تدریس و اجرای طرح تحول بنیادین است.
در چنین شرایطی جای بسی تاسف است که رابطه معلم و دانش آموز آن هم کلاس اول ابتدایی را ترس٬ ارعاب و تنبیه با خط کش داغ رقم می‌زند.
خبر کتک زدن دانش آموزان روستای شوتاور منطقه چاروسا مایه تأسف و تأثر عمیق این جانب گردید. گر چه عذر خواهی معلم و مسئولین آموزش و پرورش نوش دارو بعد از مرگ سهراب و سهراب هاست اما انتظار دارم که ضمن بررسی جدی و برخورد قانونی و بدون اغماض این حرکت ناشایست، ترتیبی اتخاذ شود که فضای مدارس تلطیف٬ دوستانه و عاری از هر نوع تنبیه بدنی گردد و ریشه این عوامل شناسایی و تمهیدات لازم صورت پذیرد.
اینجانب به عنوان وکیل مردم ضمن دلجویی از این دانش آموز و خانواده ایشان خود را پیگیر حق و حقوق آنها می‌دانم و بدانید همواره دغدغه آموزش و پرورش و تربیت صحیح نسل جوان را داشته و دارم.

والسلام

عدل هاشمی پور
نماینده مردم شریف شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president