آوای جنوب

عبدخدایی در مراسم ۹ دی گچساران:ساز سران فتنه با اوباما و کلینتون کوک شده بود/ ماحصل گفت‌وگوی تمدن‌ها سر بریدن در سوریه و عراق بود+تصاویر

عبدخدایی خطاب به میرحسین اظهار کرد: تو اگر در آن سال سکوت می کردی در این دوره به جای روحانی رئیس جمهور می

همرزم نواب صفوی گفت: ساز سران فتنه با اوباما و کلینتون کوک شده بود.

آوای جنوب؛

ظهر امروز محمدمهدی عبدخدایی در اجتماع نهم دی مردم گچساران که در مسجد صاحب‌الزمان گچساران برگزار شد، اظهار کرد: این چه گفت‌وگوی تمدن‌هایی است که در سوریه و لبنان عراق کشتار است.

عبدخدایی افزود: آن روزی که ما را به زندان انداختند، خیلی غریب بودیم اما امروز با شعارهای مردم گچساران گریه می‌کنم.

همرزم نواب صفوی تصریح کرد: آن روزها همه به ما می‌گفتند حکومت اسلامی یک افسانه است اما بر اعتقاد خود راسخ بودیم و گفتیم جمهوری اسلامی.

وی اذعان کرد: می‌گفتند چگونه می‌خواهید حکومت جمهوری اسلامی پدید بیاورید و فقط امام زمان (عج) می‌تواند حکومت اسلامی به وجود بیاورد اما ما راسخ بودیم.

عبدخدایی بیان کرد: یکبار گفتیم اجرای احکام اعلام و لاغیر اما عده‌ای روشنفکر به ما خندیدند.

همرزم نواب صفوی ابراز کرد: در زندان برازجانی در یک زندان سیاسی بودم اما هیچ کس نماز نمی‌خواند، اجبارا تقاضا کردم و به زندان انفرادی رفتم تا از کمونیست‌ها و توده‌ای‌ها دور باشم و چهار سال در زندان برازجان بودم.

وی گفت: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنم، می‌بینم در اواخر دوره قاجار دو گروه در ایران پیدا شدند که یک گروه شبه ترقی‌خواهان بودند و یک گروه تعالی‌خواهان بودند.

عبدخدایی ادامه داد: این دوگروه بر این مسئله توافق داشتند که ایران از دنیا عقب مانده است.

وی افزود: یک گروه اعتقاد داشتند که اگر ایران بخواهد ترقی و پیشرفت کند از ناخن پا تا سر باید فرنگی شود و مستشارالدوله و آخوندزاده‌ بود نه که فرنگ را دیده بودند وئاعتقاد داشتند که اگر ما فرهنگ اسلامی و سنت‌ها را کنار بگذاریم وئچون اروپاییان کلیسا را به کارهای مدنی مشغول کنیم پیشرفت خواهیم کرد.

عبدخدایی اظهار کرد: گروه دومی‌گفتند فرهنگ اسلامی ما و تشییع ما می‌تواند قدم‌های استعمار را بشکند و کشوری مترقی بسازد و رهبران این گروه سید جمال‌الدین اسدآبادی و غلامه ناینی بودند.

وی تصریح کرد: متاسفانه مشروطه خواهان که تهران را گرفتند و روحانی بزرگی همچون شیخ فضل‌الله نوری را به دار آویختند و جلال آل احمد می‌نویسد وقتی شیخ فضل الله نوری را به دار آویختند پرچم غرب زدگی در ایران برافراشته شد و شیخ فضل‌الله عمامه‌اش را در میان مردم انداخت و گفت مردم امروز عمامه من را بر‌می‌دارند و فردا زنانتان را بی‌حجاب می‌کنند.

عبدخدایی خاطرنشان کرد: اگر بدانید چه بر سر ایران و تاریخ ایران گذشته است متوجه خواهید شد که چه اتفاقاتی افتاده است تا که ما امروز به اینجا رسیده‌ایم.

همرزم نواب صفوی گفت: مشروطه‌خواهان نتوانستند ایران را اداره کنند و در هر نقطه از ایران آشوبی به پا شد.

وی ادامه داد: در دوران مشروطه‌خواهان کردستان، خوزستان، گیلان، تبریز، مشهد، لرستان و سیستان و بلوچستان را هرکسی برایش داعیه استقلال سلطنت داشت و همه جای کشور ناامن بود و همه از ناامنی به ستوه آمده بودند و به دنبال این بودند که شخصی روی کار بیاید که امنیت را برقرار کند.

همرزم نواب صفوی افزود: در این میان انگلیس‌ها هم به دنبال غارتگری بودند و با چشم طمع به نفت ما و هدفشان این بود به وسیله راه آهن در ایران غارتگری را راه بیندازند و می‌خواستند با روشنفکری نفت ایران را غارت کنند.

عبدخدایی تصریح کرد: ۲۶۰ میلیون دلار خرج کردند تا راه آهن را راه‌اندازی کنند که بهره آن را متفقین ببرند.

وی بیان کرد: کارخانه‌های نساجی را راه انداختند که مردم با لباس سنتی و بومی خود خداحافظی کنند و کلاه پهلوی برسر بگذارند و کت و شلوار فاستونی بپوشند تا فاستونی‌هایشان را تولید کنند و چنان قحطی شد که مردم هسته خرما را آسیاب می‌کردند تا نان بخورند.

عبدخدایی تصریح کرد: رضاشاه این گونه با چکمه وارد حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست شد و بر این اساس است که می‌گوییم رضاشاه بی‌سواد است.

وی گفت: اما بعد از شهریور ۱۳۲۰ چه شد که خود داستانی طولانی است.

عبدخدایی ادامه داد: استعمار فهمیده که اگر این مردم بر مذهب هویت و مذهب تشیع باقی بماند استقلالشان حفظ می‌شود و دیده بودند با یک فتوا مردم چه می‌کردند.

همرزم نواب صفوی تصریح کرد: یک دسته از روحانیون می‌خواستند دانش را گسترش دهند و با مسائل علمی دنیا علمی برخورد کنند.

وی بیان کرد: اینها عالمانی بودند که اعتقاد داشتند شیعه با علمی که دارد می‌تواند دنیا را اداره کند و می‌تواند عالمانی تربیت کند که دنیا را اداره کند.

عبدخدایی اظهار کرد: خدا رحمت کند آیت‌الله العظمی بروجردی این مرد بزرگ لر زبان که آگاه بود و شاگردان بزرگی را تربیت کرد و در گسترش دین و مکتب تشیع تلاش می‌کرد.

وی ادامه داد: شاگردانی همچون آیت‌الله مطهری، جوادی آملی و همه مراجع شاگردان این مرجع بزرگ هستند.

همرزم نواب صفوی ابراز کرد: دسته دوم روحانیون استعمار ستیزان بودند که سمبل و نماد آنها آیت‌الله کاشانی بود و همه بلاها را از استعمار می‌دانست و همه بلاها را از وضعیت نفت می‌دانست.

عبدخدایی افزود: دسته سوم عده‌ای جوان و پرشور بودند که می‌گفتند اجرای مو به موی احکام اسلامی و لاغیر در دوره شهید نواب صفوی این جوانان حلقه زده بودند و می‌گفتند حکومت اسلامی و لاغیر، هر سه جریان دور امام جمع شدند تا انقلاب پیروز شد.

عبدخدایی بیان کرد: امام در جریان کاپیتولاسیون به جانسون می‌گوید تو امروز منفورترین نزد مردم ایران هستی.

وی به سالهای ۱۳۲۴ تا ۱۳۲۵ اشاره کرد و گفت: در آن دوران در تمام کشورهای اسلامی نهضت اسلامی خودجوش در کشورهای اسلامی نهضت استقلال طلبانه به وجود آمده بود و در ایران هم فداییان اسلام بودند.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام تصریح کرد: این جریان‌ها با هم ارتباط فیزیکی نداشتند اما خودجوش بودند تا زمانی که نواب به اردن نرفته بود با هم رابطه‌ای نداشتند.

عبدخدایی ابراز کرد: شما فکر می‌کنید امام بیهوده می‌گوید اسلام از ملی‌گرایان سیلی خورده است.

وی بیان کرد: در ایران محمدرضا شاه به نام ملی‌گرایان بزرگان جریان را از بین می‌برد و برنامه این است که اسلام را از بین ببرند.

همرزم نواب صفوی اظهار کرد: اینجاست که آیت‌الله خمینی می‌آید و انقلابی در دنیا ایجاد می‌کند و ایران را اسلامی‌ می‌کند.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام تصریح کرد: این در حالی بود که همه متفکران و روشنفکران دنیا اعتقاد داشتند اگر انقلابی بخواهد شود و حکومت کند باید سوسیالیستی شود.

عبدخدایی خاطرنشان کرد: اما این مرد بزرگ همه افکار را در هم می‌ریزد و در ایران انقلابی اسلامی را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: پس از آن فتنه‌ها آغاز شد و شاهد کودتای نوژه و منافقین و ملی گرایان بودیم و اما امام خمینی ایستاد و فتنه‌ها را درهم کوبید.

همرزم نواب صفوی افزود: آنها وقتی دیدند با فتنه نمی‌توانند بر مردمی که انقلاب کرده‌اند و بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای داده‌اند موفق شوند جنگ هشت ساله را راه انداخته و دیدیم قدرت‌های دنیا در برابر ایران و انقلاب ایستادند.

عبدخدایی ابراز کرد: توطئه پشت توطئه بود و امام فرمود، وقتی مشاهده کردید قدرت‌های بزرگ از شما حمایت می‌کنند آنگاه به خودتان شک کنید.

وی تصریح کرد: وقتی خانم هیلاری کلینتون از جریان فتنه ۸۸ حمایت می‌کند باید آنهایی که در هشت سال جنگ مسئول بودند و به قول خود عمل کردند، بدانند خانم هیلاری کلینتون بدون نظر و هدف از آنها حمایت نمی‌کند.

عبدخدایی افزود: رهبر فرزانه این را می‌فهمد و می‌داند آن‌ها بدعهد هستند و می‌فهمد که استعمار به مذاکره اعتقادی ندارد.

عبدخدایی افزود: رهبر فرزانه انقلاب می‌داند که آمریکا مذاکره سرش نمی‌شود و آمریکا می‌خواهد تمام ایران و خاورمیانه را غارت کند.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام اظهار کرد: آنها هدفشان از مذاکره این است که ما در سوریه و عراق و لبنان و خاورمیانه کنار برویم تا بعد نوبت ما برسد.

همرزم نواب صفوی افزود: آنها به عراق گفتند سلاح غیر متعارف دارید و هنگامی که گفت ندارم به بهانه بررسی و بازدید به عراق حمله کردند.

وی تصریح کرد: آنها همین بلا را بر سر لیبی در آوردند و خسارت‌هایی بزرگ به لیبی وارد کردند.

عبدخدایی اذعان کرد: آنها به ایران نتوانستند حمله کنند و دلیل این بود که از ابتدا تاکنون دو رهبر آگاه در ایران بود.

همرزم نواب صفوی ابراز کرد: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آگاهانه ایران را حفظ کردند.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام ابراز کرد: ما هنوز زنده هستیم و نمی‌گذاریم همچون گذشته ناموسمان لخت و عریان مقابل آمریکایی‌ها باشد.

عبدخدایی ادامه داد: ما زنده‌ایم و مرگ بر آمریکا می‌‌گوییم و نمی‌گذاریم ایران به زمان محمدرضا شاه برگردد.

وی با یادآوری دادگاه خود در سال ۱۳۳۱ گفت: آن زمان در مقابل قاضی اسلحه را بوسیدم و روزنامه ایتالیایی نوشتند هنوز اسلام در ایران زنده است و فداییان اسلام دست از فعالیت برنداشته‌اند.

عبدخدایی خاطرنشان کرد: هنوز مردم و ملت ایران زنده است و امروز مرگ بر آمریکا می‌گویند.

همرزم نواب صفوی ادامه داد: یادمان نرفته قبل از انقلاب برای ۳۰ میلیون نفر پزشک از بنگلادش و هندوستان می‌آوردیم و سایر بدبختی‌های دیگر را هنوز فراموش نکرده‌ایم.

وی افزود: اما امروز ایران ۸۰ میلیونی با این همه تحریم بر روی پای خود ایستاده است.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام بیان کرد: امروز ۲۴ ساعته رادیوها و شبکه‌های خارجی علیه ما حرف می‌زنند اما این ملت با رهبری فرزانه هماهنگ ایستاده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور ایران به سازمان ملل می‌رود و از گفت‌وگوی تمدن‌ها می‌گوید، اظهار کرد: آخر این چه گفت‌وگو تمدنی است که در عراق در سوریه و لبنان و یمن کشتار و خونریزی است.

عبدخدایی تصریح کرد: ما انقلاب کردیم و برای دنیا حرف داریم، دین ما دینی جهانی است و مذهب ما شیعه است و با سند می‌گویم، می‌توانیم دنیا را اداره کنیم چرا که دین ما دینی جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: در زمان امام علی (ع) خوارج پیدا شدند و این‌هایی که در فتنه ۸۸ پیدا شدند همچون خوارج بودند.

عبدخدایی ادامه داد: اینها دم از دموکراسی می‌زدند در حالیکه دموکراسی انجام گرفته بود.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام اذعان کرد: خوارج پیدا شدند تا حکومت امام علی(ع) را از بین ببرند و داعش پدید آمد تا حکومت اسلام را از بین ببرند.

همرزم نواب صفوی تصریح کرد: مگر غیر از این بود که اگر در فتنه ۸۸ پیروز شدند، آمریکا به ایران می‌آمد و پای آمریکایی‌ها به ایران چفت می‌شد و این در حالی بود که سران فتنه روزی با آمریکایی‌ها جنگیدند.

وی خطاب به سران فتنه گفت: شما همان لحظه‌ای که دیدید خانم کلینتون و اوباما از شما حمایت می‌کنند باید این جریان را رها می‌کردید و نمی‌گذاشتید این حوادث به وجود بیاید.

همرزم نواب موسوی ابراز کرد: آقای میر حسین تو اگر به انقلاب معتقد هستی چرا حادثه آفریدی آیا تو نمی‌دانستی آن چه رهبر انقلاب می‌گوید حجت است.

دبیر کل جمعیت فداییان اسلام خاطرنشان کرد: چرا در روز عاشورا این چنین کردی و قلب مردم مسلمان ایران را جریحه‌دار کردید.

عبدخدایی افزود: تو باید سکوت می‌کردی تا تاریخ نشان داده است که رهبر از تو بیشتر می‌فهمد.
وی خطاب به میرحسین گفت: همان مجلس خبرگانی که در زمان نخست وزیری تو انتخاب شدند ، امام خامنه ای را برای رهبری انتخاب کردند.

عبدخدایی ادامه داد: آنچه که تو در زمان نخست‌وزیری خود انجام می‌دادی او امضا می‌کرد به خاطر اینکه مخالف نظر امام چیزی نگوید.

وی خطاب به سران فتنه گفت: چرا آدم کشی راه انداختید؟چرا در روز عاشورا علیه مقدسات اسلام و مردم حرکت کردید؟چرا عده‌ای را تحریک کردید تا دشمن در امریکا طبل شادی بزند و این هم از نظر سیاسی غلط است.
عبدخدایی خطاب به میرحسین اظهار کرد: تو اگر در آن سال سکوت می کردی در این دوره به جای روحانی رئیس جمهور می شدی.

عبدخدایی افزود: کاری نکنیم که رهبر فرزانه انقلاب که به ما هویت، عزت و سرافرازی بخشید مظلوم واقع شود و همچون دوران امام علی(ع) درد دلهایش را به چاه بگوید.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president