آوای جنوب

خداحافظی فرماندار دولت تدبیر با چشمانی گریان/ برخی از مدیران کل کهگیلویه و بویراحمد تنها مدیرکل یک شهرستان خاص هستند

فرماندار سابق بهمئی در مراسم امروز تودیع خود به بررسی عملکرد خود و مشکلات شهرستان بهمئی پرداخت.

آوای جنوب؛

سلطانعلی رحمانی ابتدا از اعتماد مجموعه استانداری در سپردن مسئولین چند ساله فرمانداری بهمئی به وی تقدیر کرد و گفت: به یاد دارم روزی که مراسم معارفه بنده بود، گفته بودم که هر مدیر برای موفقیت در حوزه کاری خود باید به سه موضوع توجه کند ؛شناخت کافی و برنامه ریزی درست از حوزه کاری خود داشته باشد و در نهایت نتیجه گیری و سنجش عملکرد را به افکار عمومی واگذار کند.

رحمانی تصریح کرد:برای شروع و برنامه ریزی نیاز به یک سیستم کاری هماهنگ داشتم که در طول دوران فرمانداری ۱۷مدیر شهرستان را تعویض کردم و در انتصابات جدید سعی کردم از افراد بومی استفاده کنم، هر چند در بعضی از پست ها و تخصص ها لازم است از نیروی غیر بومی استفاده شود.

وی گفت:در شرایطی بنده فرماندار بهمئی شدم که وضعیت اقتصادی کشور مناسب نبود و تحریم های کمر شکن دل همه را به درد آورده بود.

فرماندار سابق بهمئی ادامه داد: با توجه به اصل قانونمندی و قانون مداری دولت تدبیر و امید و در راستای خدمت به مردم به تامین امنیت منطقه پرداختم که این امر مهم با تعامل و همیاری معتمدین محلی، شورای اداری و شورای تامین شهرستان به خوبی محقق شد.

رحمانی خاطر نشان کرد: در انتخابات سال گذشته حتی یک مورد گزارش نشده است که خدشه ای به امنیت شهرستان وارد شده باشد و در درگیری های شهرستان باغملک که در جوار شهرستان ما واقع شده بود و بعضی از عوامل درگیری با شهروندان بهمئی نسبت خانوادگی داشتند، با تلاش شورای تامین و نشست با معتمدین امنیت را در شهرستان برقرار کردیم.

بعضی بد اخلاقی ها در تریبونهای رسمی و غیر رسمی تحت عنوان انتقاد وجود داشت که دولت را تخریب می کردند اما با آنها به خوبی مقابله شد چرا که دولت، دولت جمهوری اسلامی ایران است و در بحث برجام دولت بدون اجازه رهبری حتی یک مورد حرکت هم نداشت اما در این زمینه هم شاهد بد اخلاقی هایی بودیم.

فرماندار سابق بهمئی با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان بهمئی، گفت:از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون که نزدیک به ۲و نیم سال می گذرد، خدمات خوبی صورت گرفت.

رحمانی افزود:فاز اول جاده چهار بانده شهر لیکک به امیر حاضر خوزستان به بهره برداری رسید و مرحله عملیاتی فاز دوم به طول ۵ کیلومتر در حال انجام است.

وی گفت:در راستای توسعه و تعمیر راه های روستایی شهرستان بهمئی یک میلیارد تومان هزینه شد و ۷۰کیلومتر مربع آسفالت گرم در سطح روستاها کار شد.

رحمانی تصریح کرد: طرح مطالعاتی جاده شهر لیکک به جایزان صورت گرفت و مرحله عملیاتی این پروژه به زودی آغاز می شود.

فرماندار سابق بهمئی گفت:روزی که بنده فرماندار بهمئی شدم، مردم از خاموشی و کمبود برق در شهرستان گلایه داشتند اما با تلاشهای صورت گرفته برق شهرستان از ۳۰مگاوات به ۶۰مگاوات افزایش یافت و وضعیت ایستگاه ۱۳۲ مگاواتی برق لیکک نیز پیگیری شد.

رحمانی با اشاره به وضعیت پروژه های شهرستان بهمئی در دولت تدبیر و امید، افزود: دولت تدبیر و امید ۱۳۲پروژه ناتمام از دولت قبل تحویل گرفت که توانستیم با تخصیص ۱۳۰میلیارد تومان اعتبار و جذب ۵۰میلیارد تومان خیلی از این پروژه ها را تکمیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری نماینده مردم شهرستان بهمئی در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان، ۲۱نامه جهت پیگیری مشکلات شهرستان به خصوص در زمینه پیگیری وضعیت ایستگاه برق بهمئی، پروژه های سد سازی، آب شرب شهرستان، تامین آب کشاورزی ، احداث پارک ورزش و اشتغال زایی جوانان شهرستان به تهران فرستادیم و این موارد را پیگیری کردیم.

رحمانی افزود:پیگیری طرح مطالعاتی گاز رسانی به ممبی،سرآسیاب و برم الوان، شروع عملیات گاز رسانی به کت و روستاهای تابعه، ارتقای سیستم مخابرات شهر لیکک به سیستم ۳G از دیگر تلاشهای بنده در راستای خدمت به مردم بود.

فرماندار سابق بهمئی با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در شهرستان، نبود کارخانه و بنگاه های تولیدی و بیکاری جوانان را از مشکلات بزرگ بهمئی عنوان کرد و گفت:از ابتدای ورود به شهرستان تلاشهای زیادی جهت سامان دادن به حوزه اشتغال داشتم که با همکاری سپاه پاسداران، کمیته امداد،بانکهای شهرستان و صندوق کار آفرینی امید در زمینه اشتغال مُسکِنهایی صورت گرفت اما بی مهری بعضی از مدیران کل استان و اینکه باید گفت بعضی از مدیران کل تنها مدیرکل یک شهرستان خاص هستند،اجازه نداد تا بتوانیم در این شهرستان کارهای اساسی در زمینه اشتغال انجام دهیم.

رحمانی به اشاره به وضعیت نابسامان ورزش در لحظه ورود وی به فرمانداری بهمئی،گفت: با همکاری دکتر اکبری توانستم محیطی را که در آن پرنده ای پر نمی زد و همه اماکن ورزشی آن تعطیل بود ، سر و سامان دهیم و علت این نابسامانی را مدیر کل گذشته ورزش و جوانان استان می دانم.

فرماندار سابق با بیان اینکه مردم بهمئی وفادار به نظام و ولایتمدار هستند اما عمق محرومیت در شهرستان بهمئی بالاست، با چشمانی گریان خطاب به معاون سیاسی- امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: من امروز از این بابت نگرانم که می خواستم در این مدت، خدمتی به این مردم محروم کنم اما نتوانستم و از شما می خواهم برای مشکلات شهرستان بهمئی چاره اندیشی کنید.

رحمانی در پایان با چشمانی گریان از مردم شهرستان بهمئی حلالیت طلبید و بعد از آن از اعضای شورای اداری، شورای تامین و دیگر مسئولان و مردم بهمئی که در این مدت با وی همکاری داشتند، تقدیر و تشکر کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president