آوای جنوب

واکنش امام جمعه گچساران به منتقدان سخنان هفته قبل: تاکید می‌کنم آن چیزی که در هفته قبل گفتم دقیقا همان بود که گفتم

به عنوان امام جمعه و امین و امانتدارمردم تا مطمئن نشوم چیزی نمی‌گویم لذا تاکید می‌کنم آن چیزی که در هفته قبل گفتم دقیقا همان بود که گفتم

حجت‌الاسلام سیدامین‌الله حجازی امام جمعه شهرستان گچساران پیش از ظهر امروزدر خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: کسی که به خدا ایمان بیاورد در امان است.
امام جمعه گچساران ادامه داد: ایمان به خدا تنها راه نجات انسان‌ها است و انسان باید با بندگی خدا،حلال و حرام کردن، پایمال نکردن حقوق مردم بتواند به راه خداوند ایمان بیاورد.
وی افزود: زمین و اهل زمین هیچ‌گاه نباید بدون هادی و رهبر باشد و لذا خداوند می‌فرماید: زمین هیچ زمانی از هادیان و رهبران خالی نبوده است.
حجازی گفت: گاهی انسان‌هایی هستند که به دنبال منحرف کردن مسیر انسان‌ها تلاش می‌کنند تا بشر راه و مسیر واقعی خود را گم کند و سردرگم شود.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: خداوند برای جلوگیری از گمراه نشدن بشر پس از امامان معصوم می‌فرماید نائبانی هستند که عالم هستنند و شاگردان بزرگی را تربیت کرده‌اند.
خطیب جمعه گچساران با بیان‌اینکه،دشمنانی هستند که تلاش می‌کنند بین مردم و رهبر دینی فاصله ایجاد کنند تا مردم را گمراه کنند تاکید کرد: اینجاست که مومن واقعی برای نجات خود تنها ولایت ورهبری را راه نجات خود می‌بیند.
حجت‌الاسلام حجازی در ادامه خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه گچساران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنفرانس اسلامی اظهار کرد: همانگونه که مشاهده کردیم رهبری فرمودند،سیاست قدیمی انگلیسی ها مبنی بر تفرقه بینداز و آقایی کن، در دستور کار جدی دشمنان اسلام قرار دارد.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری با بیان اینکه انگلیس همیشه موجب فساد و ترویج فتنه‌انگیزی و حیله‌گری بوده است تاکیدکردند و فرمودند، سیاستها و اقدامات انگلیسی‌ها در دو قرن اخیر به عنوان منبع شر و نکبت برای ملتهای منطقه را مورد اشاره قرار دادند.
حجازی اظهار کرد: رهبری بیان داشتند در این وضعیت ، شیعه انگلیسی و سنّی امریکایی مثل دو لبه یک قیچی به آتش افروزی و اختلاف افکنی مشغولند و نمی‌خواهند مسلمین مانند کشورهای دیگر آرامش داشته باشند.
وی با بیان اینکه ملت‌های مسلمان باید سعی کنند پاره تن اسلام فراموش نشود به توصیه رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند، در صورت وحدت ملتها و دولتهای اسلامی، امریکایی‌ها و صهیونیستها، توان تحمیل خواسته‌های خود بر مسلمانان را از دست می‌دهند و توطئه به فراموشی سپرده‌شدن فلسطین ناکام خواهد ماند.
امام جمعه گچساران در ادامه با تبریک روز ثبت و احوال گفت: بحث ثبت و احوال موضوع مهمی است که باید در بین خانواده‌ها جدی گرفته شود.
وی با اشاره به حادثه زلزله بم و اینکه گفته می‌شود با ساخت بناها و ساختمان‌های استاندارد از حوادث جلوگیری کنیم خاطرنشان کرد: باید بدانیم جلوی نزول بلا را باظلم نکردن به مردم و پرداخت زکات باید گرفت.
حجازی تصریح کرد: این بلایای طبیعی می‌آید چرا که عده‌ای از همین مردم مانند فقرا و انسان‌های بدون پارتی و مظلوم آه می‌کشند.
وی ادامه داد: پس باید اول اینجا را بسازیم و پس از آن به فکر خانه‌سازی ایمن باشیم.
خطیب جمعه گچساران با یادآوری روز نهم دی ماه گفت: این روز بزرگ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.
وی با تبریک روز نهم دی ماه بر مردم ایران عنوان کرد: روز نهم دی ماه روزی بزرگ و ارزشمند است که ملت با بصیرت ایران دشمن را ناامید کرد تا قلب جانشین امام زمان(عج) شاد شود.
حجازی افزود: خطری بسیار بزرگ در نهم دی ماه با درایت مقام معظم رهبری و ملت بصیر ایران دفع شد تا نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.
امام جمعه گچساران تاکید کرد: جریان فتنه۸۸ هیچ‌گاه نباید فراموش شود چرا که این جریانی عمیق و ریشه‌داربود که از برون کشور رهبری می‌شد.
وی در ادامه توصیه کرد: نسل جوان ما نباید این جریان خطرناک فتنه۸۸ را فراموش کنند و باید چرایی و چگونگی پدیدآمدن فتنه ۸۸ برای نسل جوان به عنوان یک جریان خطرناک روشنگری شود.
حجت‌الاسلام حجازی در ادامه بیانات خود با اشاره به برخی‌ نقدهایی که در روزهای گذشته به ایشان در خصوص صحبت‌های ایشان در نماز جمعه شده است خطاب به آنها گفت: شما بدانید که من به عنوان امام جمعه دقت می‌کنم و حرف می‌زنم و مطالبی که عرض کردم دقیقا همان بود که گفتم و این طور نیست که خبری به ما بدهند و ما واکنش نشان دهیم لذا تا مطمئن نشوم، سخن نمی‌گویم.
امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: به عنوان امام جمعه و امین و امانتدارمردم تا مطمئن نشوم چیزی نمی‌گویم لذا تاکید می‌کنم آن چیزی که در هفته قبل گفتم دقیقا همان بود که گفتم.
حجازی در پایان سخنانش اظهار کرد: بارها می‌گویند امام جمعه شهرستان همیشه از وضعیت به اتمام نرسیدن مصلی نمازجمعه گلایه‌مند است که امروز از مومنین و مردم تقاضامندم یک یاعلی بگویند و به میدان بیایند تا خودمان کار مصلی را به اتمام برسانیم.
وی افزود: دیگر از وضعیت خسته شده‌ایم و کار از جلسه گذاشتن گذشته است لذا ما دیگر کاری به پیمانکار و بخش‌‌نامه‌ها نداریم و امیدواریم بتوانیم با کمک شما مومنین کار مصلی نماز جمعه گچساران را پس از سال‌ها به اتمام برسانیم.
انتهای پیام/۸۲۰۳۰

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. شهروندگچسارانی گفت:

    با سلام حاج آقا چگونه حرف آقای خواجه زاده امام جمعه موقت راقبول ندارید ولی حرف دیگران راازش مطمئن میشوی جای تامل داره

  2. ناشناس گفت:

    چون حاج اقا خواجه زاده کارمند وحقوق بگیر دانشگاهست

  3. ناشناس گفت:

    جالبه جناب حاج اقای خواجه زاده ی عزیز وبزرگوار بعد از جریان اخراج شما از پست معاونت دانشگاه همین امام جمعه محترم بودن که با پیگیری وحمایت از شما از تریبون نماز جمعه باعث شدند شما به کار برگردید
    حالا چه شده است؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president