آوای جنوب

منشور حقوق شهروندی « تبلیغات انتخاباتی» و خلاف قانون است

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: منشور شهروندی نه طرح بوده نه لایحه، بلکه «تبلیغات انتخاباتی» و خلاف قانون است.

آوای جنوب؛

آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار سردار غیب‌پرور و جمعی از مسئولان بسیج اظهار داشت: بنده طلبه‌ای هستم که همواره در خدمت ولایت بوده و مانند سایر طلاب و عموم مردم از زنان و مردان تا بازاریان و اقشار دیگر در خدمت انقلاب بوده‌ایم.

وی افزود: هیچ کس نباید تصور کند که انقلاب را ایجاد کرده بلکه انقلاب معجزه بزرگ تاریخی بوده و به مدد امام عزیز و پیوستن اقشار به ایشان توانستند در مقابل آن رژیم منفور بایستند و انقلاب را پیروز کنند.

آیت‌الله یزدی نقش مقام معظم رهبری را پس از امام(ره)، بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری نعمت بزرگی است که باید قدر دانست.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وقایع روزهای آخر عمر مبارک امام راحل گفت: خداوند به قلب امام عزیزمان عنایت نمود که در آن روزهای آخر برخی را از مسئولیت برکنار نمود، در حالی که حتی افرادی همچون آقای هاشمی‌رفسنجانی مخالف اعلام آن بودند، اما امام(ره) اصرار به اعلام آن داشتند.

وی با اشاره به مواضع فتنه‌انگیز فرزند فرد برکنار شده، تأکید کرد: امروز آن هوشمندی امام(ره) بیش از پیش برای ما عیان شده است و الحمدالله با درایت حضرت امام(ره) نظام از این مخاطرات حفظ شده و مقام معظم رهبری نیز هوشمندانه این نظام را هدایت می کنند.

آیت‌الله یزدی به اهداف دشمن در مقابله با ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن اساس نظام را هدف گرفته و علیرغم اینکه هر روز گروهک‌هایی همچون منافقین وعده‌های خیالی پیروزی شان را می‌دادند، شاهدیم که به تکدی‌گری غربی‌ها افتاده‌اند.

وی وعده‌های الهی را در شکر نعمت یادآور شد و تأکید کرد: خداوند با هیچ‌کس عقد اخوت نخوانده و اگر نعمات الهی را ناسپاس کنیم، یقیناً آن نعمت را از مردم گرفته و قومی دیگر را جایگزین می‌کند، لذا امروز باید تمام همت ما حفظ انقلاب از تمام مخاطرات باشد.

تلاش پشت پرده دشمن در حوزه اقتصاد

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش به تلاش‌های پشت‌پرده دشمن در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: دست‌هایی پشت پرده است که در حوزه مفاسد مالی کار کرده و به دنبال شکاف‌های طبقاتی در جامعه است تا اقلیتی مرفه شده و اکثریت پشتیبان نظام را معترض کنند.

وی پیگیری مطالبات و تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری را در برخورد با تشریفات زائد، حقوق‌های نجومی و مفاسد مالی ضروری خواند و عنوان کرد: ترویج مفاسد مالی تکیه‌گاه دشمن برای تسلیم نظام است و اگر عملاً با فساد برخورد نکنیم، جامعه با مشکل روبرو خواهد شد که متأسفانه علیرغم این همه تأکیدات، هنوز هیچ اقدام عملی نشده است.

بسیج؛ پایه مستحکم حفاظت از اصول و ارکان نظام

آیت‌الله یزدی در بخش سوم از صحبت‌های خود، بسیج را نعمتی الهی خواند و اظهار داشت: الحمدالله شاهد حضور قشرها و بخش‌های مختلف جامعه به ویژه نخبگان و متخصصان در بسیج هستیم که تمام آنچه دارند برای این انقلاب در طبق اخلاص گذاشته‌اند.

وی بسیج را در کنار سپاه، از پایه‌های مهم حفاظت از اصول و ارکان نظام دانست و تصریح کرد: بسیج باید به نسل جوان توجه بیشتری کند که حفظ نظام بر عهده این نسل است، اگر چه الحمدالله اکثریت بسیج را جوانان شکل می‌دهند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همین زمینه یادآور شد: امید من به نسل جوان است و امیدوارم بتوانیم در این خصوص به وظیفه‌مان درست عمل کنیم، در غیر این صورت خداوند ما را آزمایش سختی خواهد کرد.

آیت‌الله یزدی با تبریک انتصاب سردار غیب‌پرور به ریاست سازمان بسیج گفت: مطمئنیم که در این مسئولیت جدید موفق خواهید بود و امیدواریم با تدبیر، کارهایتان را در این شجره طیبه انجام دهید.

منشور حقوق شهروندی نه لایحه نه طرح بلکه تخلف قانونی است

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به حقوق منشوری که از سوی ریاست‌جمهوری منتشر شد، اشاره کرد و افزود: من تک‌تک ۱۲۰ بند تنظیم شده در این منشور را خواندم اما متأسفانه یک کلمه از اصل ۴ قانون اساسی، سخنی به میان نیامده است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با توضیح اصل ۴ که در آن آمده است «تمام قوانین کشور بایستی برابر مقادیر اسلامی باشد» و با تأکید بر غیرقابل تغییر بودن این اصل، تصریح کرد: در جلسه شورای نگهبان نیز تأکید کردم که اگر این منشور، لایحه است باید به مجلس برود و آنگاه در شورای نگهبان بررسی شود و اگر مصوبه دولت است، باید طبق قانون به رئیس مجلس بدهند تا بررسی شود که مفاد آن بر خلاف قانون اساسی نباشد.

آیت‌الله یزدی متذکر شد: برای اولین‌بار است که در انقلاب اسلامی چنین منشوری در کشور به طور مستقیم به مردم ابلاغ می‌شود و متأسفانه قید و بندها را برداشته و به قانون اساسی توجه نکرده‌اند.

وی با ضرورت پاسخگویی در پیشگاه الهی تأکید کرد: این انقلاب به قیمتی گران به ما رسیده است، خون‌های پاک و مقدس شهدای عزیز تقدیم شده و امروز نیز در دفاع از حرم، جوانان ما جانشان را کف دست گرفته و از نظام دفاع و حمایت می‌کنند، پس ما نیز باید به وظیفه خودمان درست عمل کنیم.

آیت‌الله یزدی تأکید کرد: منشور شهروندی نه طرح بوده و نه لایحه، بلکه تبلیغات انتخاباتی است و از نظر قانون خلاف بود.

وی افزود: هیچگاه قانون اساسی نمی‌گوید که فتنه‌انگیزان و اهانت‌کنندگان به اصل مقدسات و اسلام آزادند تا هر چه بخواهند به اسم آزادی بگویند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president