آوای جنوب

دروازه‌بان ملی‌پوش گچسارانی: بازی در گچساران برای تراکتورسازی آسان نخواهد بود

بله چون ابوالحسن غلامی در این باشگاه پسرخاله من است و محمدرضا مظاهری وینگر این تیم هم برادرم هست و…

دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت: قبل از بازی هم همه بازیکنان ما احساس می‌کردند پرسپولیس را شکست می‌دهند.نمی‌دانم چرا پرسپولیس همیشه مقابل ما به مشکل می‌خورد.

 آوای جنوب؛

رشید مظاهری دروازه‌بان ملی‌پوش تیم فوتبال ذوب‌آهن یکی از برترین دروازه‌بانان فوتبال از نظر فنی و اخلاقی است. او در بازی با پرسپولیس هم توانست دروازه تیمش را بسته نگه دارد و بدون اغراق می‌توان این بازیکن خوب و بی‌حاشیه گچسارانی را یکی از عوامل موفقیت تیم ذوب‌آهن در ۲ فصل اخیر دانست.

فت‌وگویی با مظاهری به شرح زیر انجام داده است.

پرسپولیس صدرنشین را بردید.

مجتبی حسینی سرمربی تیم برنامه‌هایی به ما داده بود و بازیکنان به خوبی توانستند آنها را در زمین اجرا کنند. پرسپولیس با روش ۴-۴-۲ لوزی بازی می‌کند و سرمربی تیم ما به خوبی نحوه مقابله با این روش را به بازیکنان گوشزد کرده بود. در اصفهان یک خورده آبروداری کردیم و پرسپولیس را شکست دادیم.

بردن پرسپولیس یک خورده آبروداری است؟!

شکسته نفسی کردم. به هر حال بازیکنان ما قبل از مسابقه همگی احساس می‌کردند که می‌توانند پرسپولیس را ببرند. قبل از این بازی حس خوبی داشتم. نمی‌دانم چرا پرسپولیس همیشه مقابل ذوب‌آهن در این چند سال اخیر از نظر فوتبالی مشکل داشته و ما مقابل این تیم خوب بازی می‌کنیم.

 

 

ذوب‌آهن یک تیم به معنای واقعی است و بازیکنانش کاملا با یکدیگر متحد هستند.

در تیم ما یکسری بحث‌ها و صحبت‌ها در مورد اینکه چه کسی بهترین بازیکن و بهترین گلزن هفته می‌شود،‌مطرح شد. پس از آن با صحبت‌های سعید آذری مدیرعامل باشگاه و مجتبی حسینی سرمربی تیم یک تفکر واحد بر تیم حاکم شد. اینکه همه ما باید تلاش کنیم بهترین نفر تیم ذوب‌آهن باشد و اکنون هیچ کدام از بازیکنان به فکر رکوردهای انفرادی نیستند. همه می‌خواهیم تیم فوتبال ذوب‌آهن موفق و بهترین باشد. اوج کار ما هم در بازی با پرسپولیس بود.

هواداران پرسپولیس در جریان بازی معتقد بودند که تو وقت‌کشی می‌کردی.

من برای هواداران پرسپولیس و همه تیم‌ها احترام قائلم اما واقعا وقت‌کشی در کار نبود. وقتی ضربه می‌خوردم طبیعی بود به زمین بخورم. من ربات نیستم آدم هستم.

چرا با جدایی یحیی گل‌محمدی تیم ذوب‌آهن همچنان با سرمربیگری مجتبی حسینی خوب نتیجه گرفت؟ 

فکر می‌کنم دیگر لزومی ندارد به این مسائل بپردازیم. در فولاد خوزستان هم وقتی حسین فرکی از این تیم جدا شد نعیم سعداوی هدایت آن را بر عهده گرفت. نباید هر دقیقه پرسید که چرا فولاد با سعداوی هم موفق شده است.

 

 

ذوب‌آهن با حسینی ۵ برد متوالی کسب کرد. دلیل این موفقیت را چه می‌دانی؟

در ابتدای فصل تلنگری به کل مجموعه ما خورد. بازیکنان و کادر فنی اصلا دوست نداشتند همچنان در پایین جدول بمانیم. خودمان را سریع جمع و جور کردیم تا از اعتبار فوتبالی‌مان دفاع کنیم. دو قهرمانی در جام حذفی کسب کردیم و دوست نداشتیم در لیگ خوب نتیجه نگیریم.

فکر می‌کنی ذوب‌آهن بتواند سومین قهرمانی متوالی جام حذفی را کسب کند؟

پاسخ به این سؤال خیلی سخت است. در جام حذفی باید قدم به قدم پیش برویم. تمام فکر و ذکر ما اکنون به بازی با گسترش فولاد تبریز است. البته می‌خواهیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم که فکر می‌کنم شایسته آن هم هستیم.

 

 

دیدار با گسترش فولاد را چطور می‌بینی؟

این مسابقه یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما است. هم از نظر روحی و روانی و هم از نظر فیزیکی. به خاطر اینکه قبل از این بازی پرسپولیس را برده‌ایم و امیدوارم بازیکنان در این بازی مغرور نشوند و غرورشان را برای لیگ بگذارند. جام حذفی با لیگ خیلی فرق دارد. از نظر فیزیکی هم به خاطر نزدیکی زمان بازی با پرسپولیس فرصت کمی داشته‌ایم و باید خیلی سریع برای این بازی ریکاوری کنیم.

ذوب‌آهن و خودت در تبریز راحت گل می‌خورید. دلیلش چیست؟

فصل گذشته من ۱۹ گل خوردم که ۱۰ گل آن را در تبریز دریافت کردم. در ۲۸ بازی ۹ گل خوردم و در بازی با تیم‌ها در تبریز ۱۰ گل خوردم. خیلی به این مسئله فکر کردم که چرا شرایط اینگونه است اما در این فصل فقط می‌خواهم به بازی‌های خوب‌مان در تبریز فکر کنم. نمی‌خواهم این مسئله روی مخم راه برود و عصبی‌ام کند که ۱۰ گل از تراکتورسازی و گسترش‌فولاد خورده‌ام. فصل گذشته ما گسترش‌فولاد را در تبریز حذف کردیم. با ماشین‌سازی هم خوب بازی کردیم. می‌خواهم فقط به بازی‌های خوب‌مان در تبریز فکر کنم.

به تیم ملی هم دعوت می‌شوی. فکر می‌کنی بتوانی به دروازه‌ اصلی تیم ملی برسی؟

به همراه همسرم یکسری برنامه‌ها برای زندگی ورزشی‌ام ریخته‌ایم. خوشحالم که به تیم ملی رسیده‌ام اما یکی از اهداف من در زندگی ورزشی این است که دروازه‌بان اصلی تیم ملی شوم و بتوانم فیکس در تیم ملی بازی کنم. تا آخرین لحظه برای رسیدن این هدف می‌جنگم و تلاش می‌کنم. در تیم ملی هر کسی که بهتر باشد بازی می‌کند و من می‌خواهم بهترین باشم و در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای تیم ملی ایران بازی کنم.

 رقیب اصلی‌ات در این راه علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس است که اکنون مصدوم شده. این مصدومیت به سود توست؟

بیرانوند عملکرد خوبی در تیم ملی داشته و من می‌خواهم با او رقابت کنم. دوست دارم او صحیح و سلام باشد و بتوانم با او رقابت کنم. در این صورت خودم را بیشتر تحسین خواهم کرد.

اهل گچساران هستی و تیم نفت و گاز گچساران که در دسته دوم است سه‌شنبه با تراکتورسازی بازی دارد. این بازی را چطور می‌بینی؟

من همیشه تلاش کردم به عنوان یک فوتبالیست اسم شهرم مطرح شود و اکنون خوشحالم تیم نفت و گاز گچساران شگفتی‌ساز جام حذفی شده و شهرم را مطرح کرده است. به خاطر ذوب‌آهن و همچنین تیم شهرم دوست دارم نفت و گاز گچساران مقابل تراکتورسازی پیروز شود. بازی در این شهر برای تراکتورسازی آسان نخواهد بود.

گچساران به غیر از تو فوتبالیست مشهور دیگری هم دارد؟

بله میلاد غریبی، ایمان موسوی، محمد کیانی که در گذشته دروازه‌بان برق بود و … من باید از داریوش یزدی سرمربی تیم گچساران که برای فوتبال این شهر خیلی زحمت کشیده تشکر کنم.امیدوارم او در کارش موفق باشد.

ظاهرا تیم نفت و گاز گچساران را خیلی دوست داری؟

بله چون ابوالحسن غلامی در این باشگاه پسرخاله من است و محمدرضا مظاهری وینگر این تیم هم برادرم هست. در واقع این تیم را یک جور تیم خودم می‌دانم که امیدوارم مقابل تراکتورسازی موفق باشد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president