آوای جنوب

امام جمعه گچساران: پیروزی در سوریه ثمره تابعیت از ولایت فقیه است

امام جمعه گچساران گفت: پیروزی در سوریه ثمره تابعیت از ولایت فقیه است.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان گچساران با تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: خداوند پیامبر را فرستاد تا بشر را از جهل و نادانی نجات دهد.

امام جمعه گچساران ادامه داد: خداوند می‌فرماید ممکن است فردای قیامت بشر بگوید کسی ما را به کارهای خیر بشارت نداد و بیان کنند کسی در دنیا ما را از زشتی‌ها و بدی‌ها منع نکرد و بخواهند فرافکنی کنند، ما پیغمبر خود را برای نجات انسان‌ها فرستاده‌ایم.

حجازی افزود: خداوند می‌فرماید این پیامبر فرستاده خداوند است و تخطی از دستور پیامبران تخطی از دستور خداوند است.

وی تصریح کرد: خداوند هیچ زمانی نگذاشته است بشر در جهل و نادانی قرار بگیرد.

امام جمعه گچساران اذعان کرد: فرستادگان خداوند نجات دهندگانی هستند که انسان‌ها را از جهل و نادانی نجات داده‌اند و در این صورت با وجود فرستادگان خدا هیچ کس در دنیا نمی‌تواند مدعی شود که من نمی‌دانستم.

وی با بیان اینکه پیامبر به انسان حوریت و آزادگی داد، گفت:خداوند پیامبر را فرستاد تا بشر را از جهل و نادانی نجات دهد.

امام جمعه گچساران بیان کرد: ما به شرق و غرب عالم پیام می‌دهیم که بیایید پیامبر ما را بشناسید و مطالعه کنید تنها راه نجات بشر در دنیا راه و مسیر پیامبر است.

حجازی در خطبه دوم نماز جمعه گچساران با توصیه به برگزارکنندگان جشن‌ها در این روزها تاکید کرد: مراقب باشیم برخی از جشن‌های خلاف شرع را انجام ندهیم.

وی ادامه داد: مجوز ندهند که بگویند بر اساس مجوز بوده است بلکه باید جشن‌هایی در شان و منزلت این روزها برگزار شود.

امام جمعه گچساران در ادامه به سالگرد آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایجاد حلقه اتصال بین حوزه و دانشگاه می‌تواند تاثیرات بزرگی در کشور داشته باشد.

حجازی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی در این حوزه دارند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب جریان اسلامی شدن دانشگاه‌ها را موضوع مهمی می‌دانند و توصیه می‌کنند تلاش شود دانشگاه‌ها اسلامی شوند که اگر دانشگاه اصلاح شود آینده جامعه اصلاح خواهد شد.

وی ابراز کرد: دانشگاه نقطه اساسی هر جامعه و کشور است جایگاه علمی یک کشور اگر اصلاح شود و اگر اساتید آن اصل دغدغه و تکلیف رشد علمی را بدانند طبیعتا این دانشگاه جامعه را اصلاح خواهد کرد.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: دشمن نمی‌تواند به دانشگاهی که اسلامی است نگاهی داشته باشد و دشمنان در مقابل چنین دانشگاهی ناکام خواهند ماند.

حجازی ادامه داد: اگر خدای ناکرده دانشگاه‌های ما فاسد شود جامعه ما نیز فاسد خواهد شد. دشمنان تلاش می‌کنند که از لحاظ علمی و اخلاقی دانشگاه‌های ما را مورد هدف قرار دهند لذا باید تلاش کنیم با وحدت حوزه و دانشگاه راه نفوذ آنها را ببندیم.

امام جمعه گچساران افزود: دشمنان تلاش می‌کنند که دانشگا‌های ما رشد اخلاقی و علمی نداشته باشند که در این صورت اساتید بزرگوار ما باید سد راه دشمنان باشند و تنها راه مقابله با آنها وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی در ادامه با تبریک پیروزی‌های سربازان اسلام و مدافعین حرم در حلب اشاره کرد و گفت: ثابت شد اگر مسلمین ید واحد شوند تمام نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی می‌کنند.

حجازی عنوان کرد: شهر حلب شهری بسیار استراتژیک و حساس در سوریه است که شرق و غرب عالم دست به دست هم دادند که حلب مرکز کشور دیگری شود اما اول عنایت پروردگار و امام زمان(عج) و هدایت‌های عالمانه و حکیمانه مقام معظم رهبری یک بار دیگر ثابت کرد که آمریکا و هم‌پیمانانش هیچ غلطی نمی‌توانند کنند.

وی با تبریک به همه مسلمانان، امت اسلام، سربازان و مدافعان حرم و رئیس جمهور سوریه گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند، دشمن ما ضعیف است و ما چون متکی به خدا هستیم پیروز هستیم.

حجازی ادامه داد: پیروزی در سوریه ثمره تابعیت از ولایت فقیه است و به زودی شاهد پیروزی‌های دیگری از مسلمین خواهیم بود.

امام جمعه گچساران بیان کرد: برای شرق و غرب عالم یکبار دیگر ثابت شد که مقتدرترین و شکست ناپذیرترین ملت‌ها ملت مومن و انقلابی ایران اسلامی است و باید تلاش کنیم که دشمن نتواند در بین جوانان ما نفوذ کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president