آوای جنوب

اعتراف تاجگردون: دولت نگاه خود را معطوف به رونق در جامعه کند

وی افزود: به رئیس کل بانک مرکزی گفتم ما تورم ۸ درصد نمی خواهیم زیرا مردمی که تحمل تورم ۴۰ درصد را داشته اند با نرخ تورم ۲۰ درصد هم زندگی می کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به جای کاهش نرخ تورم نگاه خود را معطوف به رونق در جامعه کند.

آوای جنوب؛

جلسه شورای اداری با حضور استاندار، نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت، فرماندار و روسای اداری ظهر امروز در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این نشست غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: دولت و حکومت مجموعه‌ای از وظایفی را بر عهده دارند که این وظایف در حیطه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت ادامه داد: امروز رسم بر آن است که هر مسؤولی جزیره خود را جدا کند اما واقعیت امر آن است که همه سوار بر یک کشتی شده‌ایم.

وی افزود: اگر امروز آسیب‌های اجتماعی در کشور رخ می‌دهد، اگر در فرهنگ مشکل پیش می‌آید و اگر در نهاد اشتغال ایراداتی وجود دارد باید به دنبال حل مشکل باشیم نه اینکه به این مشکلات دامن زد و گفت این مشکلات در این جناح پیش آمده است.

تاجگردون تصریح کرد: برخی‌ها آمار را بالا می‌برند و می‌گویند در این جناح سیاسی آمارهای خودکشی، بیکاری و … بالا رفته است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت اذعان کرد: بالا بردن ارقام موجب می‌شود که این مشکلات گسترده شود و به جای اینکه ما به دنبال گسترده کردن این موضوعات باشیم باید به دنبال رفع مشکلات موجود در جامعه کنونی باشیم.

وی بیان کرد: شفافیت در هر جامعه‌ای لازم است با شفاف کردن موضوع می‌توان جلوی بسیاری از مشکلات پیش آمده را گرفت.

تاجگردون ادامه داد: در جامعه ما برخی‌ها می‌گویند چرا کار نمی‌کنی، کسی که در معرض خلاف قرار می‌گیرد دچار آسیب اجتماعی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر مسؤولی در هر جایگاهی که قرار گرفته و با در دست داشتن تریبون می‌تواند بلندگو را روشن کند و دیگران را تخریب کند، افزود: در نظام جمهوری اسلامی هر مسؤولی باید حد و حدود خود را بشناسد و من به عنوان نماینده وظیفه‌ام نظارت بر قانون اجرایی شهرستان است و یک روحانی وظیفه‌اش ترویج فرهنگ دین در جامعه است و نباید با مسائل پا پیش افتاده جامعه را دچار تشویش کنیم.

تاجگردون به مشکلات اقتصادی پیش‌آمده در جامعه کنونی اشاره کرد و گفت: همه ما می‌دانیم مشکلات اقتصادی چیزی نیست که بشود آن را کتمان کرد و همه مسؤولان در کنار هم و با همکاری یکدیگر در صدد برطرف کردن مشکلات موجود در جامعه هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت افزود: نوع نگاه و نحوه اداری کشور در این دولت و دولت‌های قبل متفاوت است.

وی تصریح کرد: در دولت فعلی کاهش نرخ تورم از ۴۲درصد به ۱۰درصد رسیده است و این کار بسیار سختی است که در دولت تدبیروامید انجام شده است اما مشکلی که وجود دارد هنوز مردم کاهش نرخ تورم را در کشور احساس نکرده‌اند.

تاجگردون اظهار کرد: پیشنهادی که در جلسه اخیر با مسؤولان و مدیرکل بانک مرکزی داشته‌ام آن است که به جای کاهش نرخ تورم بیاییم رونق در بازار و کار را ایجاد کنیم و از این فضاهای بسته در بانک‌های کشور که وجود دارد تا حدودی باز کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در جلسه‌ای که برگزار شد پیشنهاد کردم که بهتر است دولت نگاه خود را به رونق در جامعه معطوف کند.

وی عنوان کرد: نوع نگاه در اداره کشور در عرصه اقتصادی باید تغییر پیدا کند و باید اصلاحات جدی صورت بگیرد.

تاجگردون ادامه داد: سرزمین ایران از یک قطعه تشکیل شده است و در کنار هم قرار دادن این پازل‌ها می‌توان مشکلات کشور را اصلاح کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت بیان کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد در کنار هم می‌تواند به عنوان یک استان خوب تبدیل شود و من به عنوان وکیل مردم از استاندار و مسؤولانی که کارها و پروژه‌های عمرانی را به جلو پیش می‌برند تقدیر و تشکر دارم.

تاجگردون خاطر نشان کرد: به گفته برخی‌ که می‌گویند مشکلات کشور هنوز حل نشده است اما من به طور صریح عرض می‌کنم که کار در استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی در حال پیشرفت است.

وی اذعان کرد: اگر در درون استان یک انسجام جدی برای حل مشکلات نباشد قطعا همه مردم، فرمانداران و مسؤولان دلسرد می‌شوند و این دلسردی مردم به منزله آن است که شاید کارآمد دولت بد باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت با بیان اینکه یکی از وظایف دولت این است که موانع را از سر راه بردارد، افزود: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید تمام مسؤولان ادارات با یکدیگر همکاری داشته باشند و برای رفع این مشکلات و معضلات تلاش کنند.

تاجگردون با اشاره به اینکه بزرگ جلوه دادن آمار خودکشی و یا طلاق مشکلات را کم نمی‌کند بلکه موجب ازدیاد مشکلات و اسیب‌های اجتماعی می‌شود، خاطرنشان کرد: باید بیاییم با همفکری یکدیگر برای حل مشکلات خودکشی یک نسخه جدید بپیچیم حتی اگر کار ادارات در شهرستان تعطیل شود ایرادی ندارد ما باید به دنبال حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی باشیم و این کار را جزء اولویت کاری خود قرار بدهیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president