آوای جنوب

به زودي در بام نفت ايران

صیدالی خبر داد: راه‌اندازی ۲ واحد جدید نمک‌زدایی با ظرفیت بیش از ۱۶۰ هزار بشکه در روز

مدیرعامل شرکت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از راه اندازی دو واحد جدید نمکزدایی با ظرفیت بیش از ۱۶۰ هزار بشکه در روز خبر داد.

آوای جنوب؛

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از برنامه راه‌اندازی دو واحد جدید نمکزدایی با ظرفیت بیش از ۱۶۰ هزار بشکه در روز در این شرکت خبر داد.
مهندس هوشنگ صیدالی عصر امروز در بازدید از تأسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز اظهار کرد: با راه‌اندازی دو واحد نمکزدایی جدید این شرکت، ظرفیت فرآورش کارخانه های نمکزدایی در گچساران ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی و در مدار قرار گرفتن این دو پروژه ظرفیت لازم برای استمرار تولید نفت با کیفیت از میدان گچساران فراهم می‌شود.
صیدالی افزود: این دو پروژه شامل احداث نمک‌زدایی «گچساران ۳» با ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه در روز و «بی بی حکیمه ۱» با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز خواهد بود.
وی عنوان کرد: در حال حاضر این دو پروژه با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصدی در مراحل پایانی کار قرار دارند.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تصریح کرد: این دو پروژه با پیشرفته‌ترین تجهیزات با فناوری‌های روز طراحی شده و تمام استانداردهای ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده است.
وی گفت: ظرفیت سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست محیطی با تزریق پساب واحدهای نمک زدایی به چاه های دفعی را از اهداف اجرای پروژه های نمک زدایی عنوان کرد.
مهندس صیدالی مطرح کرد: مجموعه این فعالیت ها تنها بخشی از تلاش های مستمر کارشناسان شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در راستای افزایش ظرفیت است.
مدیرعامل نفت گچساران با بیان اینکه با راه‌اندازی این پروژه‌ها تولید نفت خام‌ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به میزان ۱۵ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: مخازن تحت فشار، مبدل حرارتی، نمک گیر برقی، کوره‌های پیش گرمکن نفت، مجموعه تصفیه و تزریق پساب، جداسازی نفت شور و شیرین در واحدهای بهره برداری گچساران ۳و۴ شامل مخازن و سیستم لوله کشی و پمپاژ نفت شور، ساختمان‌ها و تأسیسات جانبی از مهم‌ترین تجهیزات این دو کارخانه محسوب می‌شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president