آوای جنوب

از انتقاد رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان به استخدام‌های بی‌ضابطه تا واکنش فتاح محمدی

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسیدگی به استخدام‌های بی‌ضابطه خواسته مردم است.

حجت‌الاسلام صفدر پناهی در نشست ستاد بزرگداشت مراسم ۹ دی با اشاره به اینکه مراسم ۹ دی بعد از سال‌های اول و دوم اصلاح و به خوبی برگزار شد، گفت: برای مراسم ۹ دی سخنران‌هایی انتخاب شوند که به ۹ دی و حرکت بزرگ مردم در دی ماه ۸۸ اعتقاد دارند.

وی با بیان اینکه کسانی که در خصوص حماسه عظیم ۹ دی دو پهلو حرف می‌زنند به عنوان سخنران این مراسم دعوت نشوند، گفت: در حال حاضر عناصر فتنه در حبس خانگی هستند و‌ در آرامش کامل زندگی می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سخنرانان، ۹ دی و فتنه سال ۸۸ را به خوبی تبیین کنند، افزود: عده‌ای بعد از گذشت ۷ سال از آن فاجعه در سال ۸۸ هنوز مواضع خود را در این خصوص مشخص نکردند.

وی با اشاره به موضوع حقوق‌های نجومی گفت: برخورد با حقوق‌های نجومی خواسته‌ عمومی مردم و فرمایش صریح مقام معظم رهبری است که حقوق‌های نجومی غارت بیت‌المال است و ضرورت دارد دولت بلافاصله نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد اما به گفته سخنگوی قوه قضاییه تاکنون دولت در این خصوص طرح موضوعی نکرده و سوالی که مطرح است اینکه چرا خواسته عمومی مردم و فرمایش رهبری توسط دولت پیگیری نمی‌شود.

وی به اتفاقات روز گذشته در دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: در روز دانشجو به دختر دانشجوی محجبه و حزب‌اللهی ما توهین می‌شود اما برخوردی با خاطیان صورت نمی‌گیرد.

پناهی اضافه کرد: کسانی در این استان حضور پیدا می‌کنند و فتنه می‌کنند اما برخوردی نمی‌بینم، اخیرا قرارداد‌هایی بسته می‌شود که این قراردادها را در داخل امضا کرد اما این قراردادها را با خارجیان منعقد می‌کنند که این کار در راستای اقتصاد مقاومتی نیست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این مسائل را مطرح می‌کنیم چون دلمان می‌سوزد که قراردادهای خسارت گذشته بار دیگر تکرار نشود.

وی بیان کرد: عده‌ای این مشکلات را به دولت قبل نسبت می‌دهند و دولت قبل را بهانه می‌کنند که باید به آنها گفت: اگر دولت قبل مشکلاتی داشته شما باید آنها را اصلاح کنید و شما آمده‌اید که این مشکلات را اصلاح کنید.

وی از استخدام‌های بی‌ضابطه و فله‌ای در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد به شدت انتقاد کرد و گفت: سه سال پیش به رسانه‌های استان اعلام کردم که خودم اسامی استخدام‌های بی‌ضابطه را دارم بیاید مصاحبه کنید و این اسامی را منتشر کنید اما کسی از رسانه‌ها نیامد.

وی بیان کرد: الان که رسانه‌های ما جرات پیدا کردند و این اسامی را منتشر کردند دستگاه‌های نظارتی استان، استاندار و معاونین استاندار چه کاری انجام داده‌اند و می‌خواهند چه کاری کنند.

پناهی اضافه کرد: پیگیری و برخورد با استخدام‌های فله‌ای و بی‌ضابطه خواسته مردمی است که با توجه به آمار همین دولت بیشترین نرخ بیکاری را در کشور دارد و چرا نباید کسی در این خصوص ورود پیدا کند.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه از کنار گذاشتن نیروهای ارزشی گفت: برخی با شعار اعتدال، نیروهای خوب و اعتدالی را حذف می‌کنند و می‌گویند که افراط مال حزب‌اللهی، متدین‌ها، جبهه رفتنه‌ها، شهید داده‌ها بوده و آنها نباید نباشند اما آنهایی که در فتنه بودند، حمایت کردند و یا سر و سری داشتند آنها باشند که باید همه این مشکلات در روز ۹ دی که روز بصیرت افزایی است مطرح شود.

به گزارش فارس، پناهی در حالی این سخنران را مطرح کرد که معاون سیاسی و امنیتی استاندار با چندین بار تذکر به رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: اینجا جای طرح این موضوع نیست و پناهی در جواب گفت: این حرف‌ها در محافل خصوصی نباید بیان شود در مکان عمومی نباید مطرح شود پس زمان بیان این مشکلات کی و کجاست؟

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president