آوای جنوب

فرماندار گچساران:تامین‌کننده بخش عظیمی از نفت کشور نباید نیازمندی داشته باشد

فرماندار گچساران گفت: شهرستان گچساران که بخش عظیمی از نفت کشور را تامین می‌کند نباید مستمند و نیازمند در آن زندگی کند.

آوای جنوب؛

عبدالرحیم رحیمی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضا و نمایندگان بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در گچساران اظهار کرد: یکی از کارهای خیر و پسندیده که در دین اسلام بر آن تاکید شده، کمک به نیازمندان و همنوعان است که ترویج تربیت عاطفی، احسان و نیکوکاری در بین مردم بویژه نسل جوان و نوجوان خواهد شد.

http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?265518/519

فرماندار گچساران با صحبت در خصوص کمبودها و احتیاجات این شهرستان تصریح کرد: در شهرستان گچساران که بخش عظیمی از نفت کشور را تامین می‌کند نباید مستمند و نیازمند در آن زندگی کند.

وی مشکلات اشتغال را مهمترین عامل به وجود آورنده فقر دانست و گفت: البته معضل بیکاری فقط در شهرستان گچساران نیست بلکه در کل کشور وجود دارد اما به واسطه وجود شرکت نفت شهرستان گچساران نیازمند استقرار شرکت‌ها و صنایع پایین دستی برای کمک به امر اشتغال بسیار مهم است.

رحیمی با بیان این مطلب که شهرستان گچساران با داشتن ۱۵۸ روستا بیشترین جمعیت شهری را دارا است، ادامه داد: در سال‌های گذشته به خاطر عدم امکانات خدماتی به روستاییان موجب شده که بیشترین روستاییان به حاشیه شهر و شهرنشینی روی بیاورند.

وی با اشاره به تلاش مسوولان شهرستان بویژه نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی برای توسعه شهرستان عنوان کرد: در بافت فرسوده شهرستان گچساران مردم آبرومندی زندگی می‌کنند که به علت فقر و نیازمند بودن قادر به بازسازی مسکن خود نبوده و در حال حاضر با امتیازاتی که برای نوسازی این بافت در نظر گرفته شده است در حال بازسازی هستند.

فرماندار گچساران با اشاره به وجود ۲۳ هزار دانش‌آموز در حال تحصیل در سطح شهرستان گچساران افزود: در بین این دانش‌آموزان افراد نیازمندی وجود دارد که در اولویت کمک رسانی قرار گرفته‌اند.

http://fgachsaran.kb-p.ir/Portal/picture/?265519/517

رحیمی کمک به امر آموزش، تعلیم و تربیت را کمک به کل جامعه دانست و اذعان کرد: کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت به ویژه در این برهه زمانی از امورات مهمی است که باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد.

لطف‌الله‌زاده نماینده بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان با بیان این مطلب که بنیاد دست‌های مهربان فعالیت خود را با تمرکز بر حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست آغاز کرده، افزود: دست‌های مهربان سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم نهاد است که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند به ویژه زنان و کودکان نیازمند، کمک و حمایت با انگیزه والای انسان دوستی و کمک به همنوع در سطح کشور فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های بنیاد خیریه دست‌های مهربان علاوه بر سرپرستی خانواده‌های نیازمند می‌توان به احداث درمانگاه (مهربان سفیر طب) جهت ارائه خدمات پزشکی به مددجویان، اعطای جهیزیه و تسهیلات ازدواج، اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی و آموزشی، پرداخت وام‌های خوداشتغالی و فراهم سازی زمینه‌های اشتغال مددجویان و حمایت خاص از بیماران خاص و یا دارای معلولیت نیز اشاره کرد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president