آوای جنوب

دییر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در گچساران: روحانی سردار تنهاست/ بسیاری از استانداران با رئیس‌جمهور همراه نیستند

.

دییر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در جمع دانشجویان گچسارانی گفت: بسیاری از استانداران با رئیس‌جمهور همراه نیستند.

آوای جنوب؛

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران در حالی که بعد از ظهر امروز به مناسبت روز دانشجو حجت نظری‌ فومنی دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی سخنران ویژه مراسم دانشگاه آزاد گچساران بود این مراسم در همان ابتدا با تنش‌هایی همراه شد به طوری که یکی از دانشجویان دختر که کاغذهایی در دست دشت از سالن خارج شد.

در ادامه دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در جمع دانشجویان حضور یافت و به سخنرانی پرداخت.

فومنی اظهار کرد: اول باید گفت روز دانشجو چیست و چرا این روز برای ما مهم است.

وی ادامه داد: روز دانشجو را ارج می‌گذاریم برای اینکه هر کسی خواست عقیده خود را مطرح کند و اعتقادمان بر این است برای رسیدن به مدینه فاضله باید چنین باشیم و بر این مدار حرکت کنیم.

فومنی اظهار کرد: روز دانشجو روز آرمان‌خواهی و حق‌طلبی است.

وی تصریح کرد: در گذشته شاهد آن بودیم که دولت وقت به دانشجویان بهاء نمی‌داد و شاهد بودیم با احکام قضایی با دانشجویان برخورد می‌شد و در مجموع باید گفت؛ فضا فضایی مطلوب نبود.

فومنی با انتقاد از دولت وقت در خصوص برخورد با دانشجویان گفت: با آمدن دولت تدبیر و امید فضا کمی نسبت به قبل بهتر شد.

وی افزود: ما اگر به سخنان بزرگانی مانند شهید بهشتی و بزرگان دیگر برگردیم متوجه خواهیم شد هنوز با آن فضایی که باید باشد فاصله داریم.

فومنی با بیان‌ اینکه امروز نسبت به گذشته فضا بهتر شده است عنوان کرد: برخی‌ها می‌گویند که ما باید به وحدت برسیم.

وی ادامه داد: من ارادت ویژه‌ای خدمت جناب آقای کروبی دارم که ایشان مطلب درستی فرمودند که ما باید اول بنشینیم و با هم گفت‌وگو کنیم و به نتیجه برسیم.

فومنی خطاب به دانشجویانی که در ابتدای مراسم حضور داشتند و در ادامه سالن را ترک کرده بودند اظهار کرد: این دوستانی که تلاش کردند این مراسم برگزار نشود یا خوب برگزار نشود به نظر من به هیچ‌وجه به اسلام اعتقادی ندارند.

فومنی ادامه داد: مگر تفاوت و اعتقادات ما نسبت به شما چیست مگر فرق ما با شما در چیست؟

وی با بیان اینکه مگر قرآن ما را به سمت آزادی بیان رهنمود نمی‌کند افزود: مگر به جز این است که ما صرفا در اجراییات تفاوت داریم.

فومنی تاکید کرد: این بی‌رحمی و ظلم به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و این ظلم به این نظام است که یک عده منویات خودشان را به‌ نام نظام و خودشان را در قالب حزب‌الله نشان می‌دهند به‌ نام نظام تحمیل می‌کنند و باید با یک تدبیر و تعقل جلوی چنین حرکاتی گرفته شود.

سخنران روز دانشجوی گچساران ادامه داد: متاسفانه در دولت تدبیر و امید نواقصی که دارد این است که رئیس‌جمهور محترم دولت در راس دولت موضعی می‌گیرد اما متاسفانه استانداران و وزرایش این بحث را دنبال نمی‌کنند.

فومنی گفت: هم تذکر می‌دهم و هم درخواست می‌کنم که مسوولان با دولت همراه شوند، این حرکت و همراهی نکردن بی‌معنا است.

وی افزود: دولتی روی کار است که شما به این دولت منتسب هستید اما مشاهده می‌کنیم در هیچ حرفی و هیچ‌ کاری همراه دولت نیستید.

وی ادامه داد: درصد قابل توجهی از استانداران دولت مواضع آقای رئیس‌جمهور را تکرار نمی‌کنند و عملا شما با سردار تنها مواجه هستید.

قومنی گفت: روحانی در حالی کم‌کم برای فضای انتخاباتی آماده می‌شود که ما باید نقش‌مان در این انتخابات باید مهم باشد.

فومنی اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم و نگذاریم امید در جامعه ما رنگ و روی خودش را ببازد به عنوان کسانی که باور داریم دولت تدبیر و امید سایه شوم جنگ را از سر ما برداشت و اعتقاد داریم امروز دنیا صدای ما را می‌شنود و دنیا با ما گفت‌وگو می‌کند باید تلاش کنیم این فضا حفظ شود.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در خصوص قانون مصونیت نمایندگان مجلس اظهار کرد: عده‌ای مطرح می‌کنند که نماینده قرار نیست مصونیت داشته باشد و باید با مردم یکسان باشند و می‌گویند دلیلی ندارد نماینده با مردم تفاوت داشته باشد.

فومنی تصریح کرد: برخی استناد به حقوق برابری تمام مردم در قانون اساسی می‌کنند که واقعیت این است اگر بخواهیم اینگونه به این بحث نگاه کنیم هیچ فضایی برای پیگیری حقوق ملت باقی نخواهد ماند.

وی افزود: ما به دنبال این هستیم که قانون اساسی بدون کم و زیاد کردن یک واو اجرا شود.

فومنی گفت: این چه معنی دارد که تشکل‌هایی که شکل اصولگرایی دارند به راحتی در شهرها و استان‌ها و دانشگاه‌ها مجوز می‌گیرند و به راحتی برنامه‌هایشان را برگزار می‌کنند اما برای اصلاح طلب‌ها اینگونه نیست.

وی در ادامه در پاسخ یکی از دانشجویان اظهار کرد: در دولت وقت هر روز صبح قیمت اجناس در حال تغییر بود اما امروز در دولت تدبیر و امید ثبات بازار را شاهد هستیم.

فومنی در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص لغو سخنرانی نقوی حسینی و هدایت‌خواه چیست مگر آنها اصولگرا نبوده‌اند جواب داد: کار غلط چه از طرف اصولگرا و چه از طرف اصلاح طلب غلط است و همانگونه که من حق دارم آقای نقوی حسینی نیز حق دارند اما شما در سطح کشور مقایسه کنید و ببینید درصدهای مجوز دادن به کدام جریان بیشتر است.

دبیر دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در گچساران که نظر شما در خصوص تمدید تحریم ده ساله آمریکا پس از برجام چیست اظهار کرد: حوزه من خارجی نیست و من کارشناس مسائل خارجه نیستم.

وی ادامه داد: اما اگر بخواهم کلی جواب بدهم باید بگویم بحث تمدید تحریم‌ها هیچ ارتباطی با برجام ندارد و باید گفت بحث ما این بود که در گذشته حساب‌های بانکی ما را مسدود کرده بودند که عملا ما را فلج کرده بودند.

خبرنگار فارس در ادامه سؤال کرد مگر مقام معظم رهبری نفرمودند تمدید تحریم‌ها نقض برجام است که فومنی در پاسخ گفت: فرمایش شما درست است و تمدید تحریم‌ها ارتباطی با برجام ندارد و چیزی هم از دست نمی‌دهیم.

فومنی در خصوص لغو کنسرت‌ها گفت: بحث لغو کنسرت‌ها یک بحث غیرقانونی و سلیقه‌ای است.

وی ادامه داد: ما شاهد هستیم یک نفری مثل ما و شما که فقط چند سال بیشتر از ما علم فقه را را خوانده است اعلام می‌کند که نمی‌شود و این در حالیست که بر اساس قانون وزارت ارشاد متولی صدور مجوز برگزاری کنسرت است و باید بگویم چه اشکالی دارد در شهرهای مذهبی کنسرت برگزار شود.

فومنی در پایان گفت: تاکید می‌کنم ما هم مثل احمدی‌نژاد دنبال صدور انقلاب هستیم اما زمانی می‌توانیم موفق باشیم که اول فضاها و جنبه‌های داخلی را به درستی کنترل کنیم و آن زمان می‌توانیم انقلابمان را صادر کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president