آوای جنوب

قالیباف: پیغام دادند وارد انتخابات نشو تا از تو حمایت کنیم/امروز نه چرخ هسته‌ای می‌چرخد نه چرخ زندگی

قالیبافشهردار تهران در مراسم روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی گفت:این ساده لوحی است که ما آب و نان و اقتصاد و آلودگی هوا را به برجام گره بزنیم، این یعنی الفبای اداره کشور را نمی‌دانیم.

آوای جنوب؛

محمدباقر قالیباف شهردار تهران طی سخنانی در مراسم روز دانشجو که در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد، اظهار داشت: اهمیت ١۶ آذر بر هیچ‌کس پوشیده نیست و نقش این روز در مبارزه با استعمار و استبداد برای همیشه تاریخ پابرجا خواهد ماند و این نشان از روحیه آزادی‌خواهی نسل جوان و دانشجوی کشور است.

قالیباف با بیان اینکه کارها با حرف زدن پیش نمی‌رود، افزود: من روستا زاده‌ام و اهل سخنرانی نیستم و معتقدم که با حرف زدن، کارها پیش نمی‌رود، بلکه باید کار کرد همان طور که انقلاب با حرف به پیروزی نمی‌رسید.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز امورات با حرف پیش نرفت و این مردم بودند که در میدان نبرد حضور داشتند و جنگیدند و اتحاد شرق و غرب و تجهیزات غربی و شرقی آنها را نترساند.

شهردار تهران با بیان اینکه هیچکس بدنبال گفتگو با دشمن نرفت چون گذشته را دیده بودند، افزود: تاریخ نشان داده بود هروقت افراد به شرق و غرب غلطیدند جز خفت و خواری چیزی نصیب کشور نشد.

قالیباف گفت: بعنوان یک راوی برخی نکات را روایت می‌کنم. به ٢۵ سال قبل و بعد از جنگ برمی‌گردیم، امنیت برقرار شده و همه کمربندها را برای تلاش و پیشرفت کشور بسته بودیم و همه جوانان و دانشجویان تلاش می‌کردند خواسته ها و باورهای خود را پیاده کنند اما اگر امروز آن افراد پیدا کنیم و بپرسیم دغدغه و مشکل تو چیست چه پاسخی می‌دهد؟ می‌گویند حال ما خوب نیست.

وی ادامه داد: چون می‌بینند در این ٢۵ سال عضو هر گرایش سیاسی بودند با تلاش‌ها و زحمت‌هایی که کشیدند دولت مورد نظر خود را به مسند کار آوردند و قوه مجریه را بدستش دادند اما وقتی این دوره به پایان رسید، دیدند به نقطه آرمانی خود نرسیدند و به تدریج دلسرد و دل مرده شدند.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود، آزادی بیان را نیاز اولیه هر نظام و حکومتی دانسیت و با تاکید بر اینکه هرکس جلوی آزادی بیان را بگیرد اشتباه کرده و جلوی نظام مردم سالاری ایستاده، گفت: مشکلات کشور با شعار و حرف علیه و له دیگران حل نخواهد شد.

قالیباف اظهار داشت: برخی فکر می‌کردند اداره کشور با شعار و گفتار درمانی و یا سخنرانی‌های آتشین قابل حل است و اگر در جمعی به دیگران تهمت بزنند و ناسزا بگویند و کف و سوت و هیجان بیشتری ایجاد کنند به اداره کشور کمک کردند اما بعد هم که مسئولیت گرفتند، بجای اینکه صادقانه بگویند به دلایلی نتوانستیم، به دلایل واهی زیر بار تعهد خود نرفتند.

وی معضلات اجتماعی و فرهنگی را تاسف بار دانست و برای مثال به موضوع اعتیاد و طلاق اشاره کرد و گفت: برخی فکر کردند اگر بعنوان مسئول در نقش اپوزیسیون صحبت کنند مشکلات حل می‌شود.

شهردار تهران تصریح کرد: چرا جوانان دانشجو در سال ٣٢ مقابل امریکا ایستادند اما امروز برخی از جوانان باید در صف انتظار رفتن به امریکا باشند؟

قالیباف گفت: وقتی یک چالش و خطر بزرگ پیدا می‌شود همه باید با اتحاد و انسجام کنار هم قرار بگیریم و با آن مبارزه کنیم اما باید بدانیم راه مبارزه چیست.

وی با بیان اینکه مشکلات حاد اقتصادی بطور قطع قابل حل است، افزود: واردات چوب بستنی و سجاده و تسبیح و ابتدایی‌ترین موضوعاتی که با توجه به پیشرفت کشور در ایران قابل تولید است، برای کشور مضر است.

شهردار تهران اظهار داشت: دغدغه مسئولین باید دغدغه مردم باشد و هم مردم و دانشگاه و حوزه دغدغه شان پیشرفت کشور باشد.

قالیباف ادامه داد: در تهران ٧٠ هزار خانواده داریم که اگر به آنها غذای گرم داده نشود امکان تهیه آن را ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کارشکنی‌های امریکا در طول دهه‌های اخیر در برابر ملت ایران، گفت: رهبری معظم انقلاب بر دشمنی امریکا تاکید دارند و فرمودند راه مبارزه با امریکا کار و کار و کار است.

شهردار تهران اضافه کرد: جوانان عزیز مدافع حرمی که امروز با این شرایط و مشکلات برای دفاع از اسلام و انقلاب و کمک به دیگر مسلمانان به دوردست‌ها می‌روند و بعضا زخم زبان هم می‌شنوند واقعا غریب و مظلومند و برای ادای دین به آنها باید خوب کار کنیم.

قالیباف افزود: انقلاب اسلامی در دهه‌های اول و دوم خود به جوانان فرصت داد اما امروز متاسفانه فرصت در اختیار جوانان گذاشته نمی‌شود در حالیکه ما باید سنگرها و مسئولیت‌ها را به نسل جوان واگذار کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص برجام گفت: ما باید به این نکته توجه کنیم که روند مذاکرات منتهی به برجام فرایندی را طی کرد که در واقع تصمیم نظام بود و نهایتا بعد از طی این فرایند و با شروطی، رهبری این برجام را پذیرفتند. حالا اگر من گفتم برجام برای ما افتخار است باید ببینید کی و کجا این حرف را زدم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در آن مقطع افتخارش این بود که آنها زمانی ایران اسلامی را به رسمیت نمی‌شناختند و بدنبال براندازی آن با تهدید و ترور و … بودند، اما وقتی اقتدار و قدرت انقلاب اسلامی را دیدند چاره‌ای جز مکاتبات سیاسی با رهبری نداشتند در حالیکه قبلا این کار را نمی‌کردند اما نهایتا ۶ قدرت زورگو در مقابل اقتدار ایران زانو زدند. البته همان موقع هم گفتم که مذاکره کنندگان ما میز مذاکره را مانند میدان مبارزه تلقی کنند نه اینکه به لبخند کدخدا دلخوش کنیم.

قالیباف با تاکید بر اینکه روحیه استکباری و ظالمانه امریکا تمام نشده، گفت: انتقادات امروز برای این است که میز مذاکره را میز مبارزه فرض نکرده و به آنها اعتماد کردیم درحالیکه رهبری در گذشته بارها تذکر داده بودند که آنها (دشمن) به دنبال کمک کسی نیست و امروز دیدیم نه چرخ هسته ای چرخید و نه چرخ زندگی و این بدلیل اعتماد به امریکا است.
وی ادامه داد: این ساده لوحی است که ما آب و نان و اقتصاد و آلودگی هوا را به برجام گره بزنیم، این یعنی الفبای اداره کشور را نمی‌دانیم.

وی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون برخی صحبت‌ها درباره فساد در شهرداری گفت: شهرداری ها همواره آسیب پذیر هستند و این به خاطر وجود قوانین کهنه است اما از روزی که بنده در شهرداری توفیق خدمت پیدا کردم مبارزه با فساد را بصورت سیستمی دنبال کردیم.

قالیباف گفت: امروز با مستند سازی و هوشمند سازی در شهرداری، دخالت افراد به کمترین حد رسیده و رتبه اول را در کشور در حوزه هوشمندسازی دارد. البته در کنار آن از طریق کنترل و بازرسی نیز با مشکلات مبارزه شده و بارها با مسولین در رده‌های مختلف برخورد کردیم.

شهردار تهران افزود: در مورد تعاونی مسکن هم گفتم که هیچ خط قرمزی در برخورد با فساد در شهرداری نداریم و خودم به دادستانی نامه دادم که چنین شبهه‌ای پیدا شده و شما ورود کنید و به قوه قضاییه هم نامه نوشتم و دعوت کردم و به ان.جی.اوی آقای توکلی هم نامه نوشتم که شما هم بیایید از طرف مردم موضوع را بررسی کنید.

وی تصریح کرد: الان پرونده به دادستانی تهران ارجاع شده و آنها افراد را صدا می‌کند تا پاسخ دهند و همه هم باید پاسخگو باشند.

شهردار تهران با اشاره به اخبار گسترده مربوط به این موضوع در فضای مجازی، گفت: بنده یک سوال دارم و آن هم اینکه چطور شهرداری که در ۴ سال اخیر،۵ دستگاه نظارتی بر آن نظارت دارد و بعنوان دستگاه مبارزه با فساد لوح می‌گیرد، در این سه چهار ماه خبر از فساد در آن می‌دهند؟

قالیباف گفت: برخی در گذشته رفتند کنار پل و تونل صدر عکس یادگاری گرفتند اما حالا آمدند و می‌گویند پروژه صدر مطالعه ندارد. اینها به دلیل آن است که فضای کشور به سمت سیاسی شدن پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: کاش این افراد قدری انصاف داشتند و آنچه که در جلسات خصوصی می‌گویند، علنی هم می‌گفتند و به اندازه توریست‌های خارجی که به تهران می‌ایند و از آن تعریف می‌کنند، این آقایان هم واقعیت‌های امروز تهران را می‌گفتند و سوء‌مدیریت خودشان در تهران را به فرد دیگری نسبت نمی‌دادند.

شهردار تهران در پایان اظهار داشت: آنها یک نفر را پیش من فرستادند و گفتند، تو بگو به انتخابات نمی‌آیم، همه این فشارها برداشته می‌شود و از تو حمایت می‌کنیم اما به آنها گفتم من یک مجاهد و خدمتگزارم. گفتم ما انقلاب کردیم که این زد و بندها نباشد و فضای باز سیاسی باشد لذا هرچه قدر تخریب کنید ما محکمتر ایستاده‌ایم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. شجاعی گفت:

    جناب قالی باف عزیزبه فکراملاک نجومی باش……..

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president