آوای جنوب

خدمات کم‌نظیر دولت تدبیر و امید در روستای دیل/ اعتبارات ۱۲ میلیاردی برای آبادانی دیل در گفتگو با استلاحی بخشدار مرکزی گچساران+تصاویر

.

بخشدار مرکزی گچساران گفت: خدمات دولت تدبیر و امید در روستای دیل شهرستان گچساران کم‌نظیر است.

 آوای جنوب

در روزهای گذشته شاهد نقدهایی در خصوص خدمات‌دهی در منطقه دیل بوده‌ایم.

لذا بر اساس رسالت خبری خود بر آن شدیم تا گفت‌وگویی با بخشدار مرکزی گچساران داشته باشیم و از کم و کیف خدمات به روستای دیل این شهرستان گزارشی تهیه کنیم.

*وقتی از جنس خود روستاییان باشی می‌توانی به راحتی همه چیز را درک کنی.

*هنگامی که سرما و گرما و سختی‌های زندگی در یک روستا را چشیده باشی قطعا می‌توانی بهتر تصمیم‌گیری کنی.

*هنگامی که وقت و بی‌وقت آماده باش و پاسخگوی روستاییان و دهیاران باشی مطمئنا بیشتر از دیگران از خدمت، لذت کار را خواهی برد.

*خود مشکلات روستاها را با گوشت، پوست و استخوان لمس کرده‌ام و شاید به همین دلیل است در بسیاری از جلسات اداری و رسمی فراموش می‌کنم که بخشدار هستم و در زمان تقسیمات اعتبارات یا خدمات‌دهی خود را جای آنها می‌گذارم و به همین دلیل نیز بارها به من گفته‌اند……

این ابتدای صحبت‌های فرج‌الله استلاحی بخشدار مرکزی این روزهای گچساران است که پس از حضور ما در دفتر کارش از خود می‌گوید.

شنیده بودیم که او از اهالی روستای خیرآباد است اما اینکه خود بگوید تا شنیده باشی تفاوت دارد.

از بخشدار بودن راضی هستید؟

مدیران شهری و خدماتی در جامعه امروز در شهر هستند و این کار بخشداری‌ها را سخت‌تر می‌کند.

سوخت‌رسانی، آبرسانی، برق، گاز، تا حوادثی مانند سیل، بارندگی، خرابی جاده و ریزش کوه امکان روی دادن است و نشان ‌دهنده آن است که بخشداری‌ یعنی هر لحظه آماده‌باش است.

اما در پاسخ سوال شما به جرات می‌گویم لحظه‌ای احساس خستگی نمی‌کنم چرا که خدمت به کسانی که از جنس آنها هستم برای من از هر چیزی مهمتر است.

ارتباط شما با مردم چگونه است؟

در بین مسؤولان، بخشداران بیشترین ارتباط را با مردم دارند و می‌توانند با عملکرد خود اعتماد مردم را نسبت به نظام و دولت ارتقاء دهند.

عمران و آبادانی روستاها و ارتقاء شاخص‌های توسعه از اولویت‌های برنامه‌های بخشداری است و تحقق آن به همکاری، همدلی همه سازمان‌ها، شوراها، دهیاری‌ها و مردم امکان‌پذیر می‌شود.

در روزهای گذشته نارضایتی‌هایی از سوی مردم روستای دیل مطرح شده است نظر شما در این باره چیست؟

در ابتدا باید بگویم روستای دیل یکی از روستاهایی که در پیروزی انقلاب نقش بی‌بدیلی داشته است و با نگاهی به سابقه و گذشته روستای دیل فعالیت‌های گسترده اهالی این منطقه در سطح جنوب کاملا مشخص است.

ساکنین و بزرگان روستای دیل قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی در منطقه داشته‌اند و پس از آن نیز در دفاع مقدس شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده‌اند و می‌توان گفت این روستا بنا بر دلایل سیاسی، فرهنگی و سوابق بزرگانی که داشته‌اند و دارند جزء روستاهای شاخص گچساران به شمار می‌رود.

 

 

اما در پاسخ به سوال شما به جرات باید بگویم خدمات دولت تدبیر و امید در بخش مرکزی گچساران در این مدتی که از دولت یازدهم می‌گذرد کم‌نظیر بوده است.

از خدمات دولت کنونی در روستای دیل بگویید

در شرایطی که دولت در وضعیت بد اقتصادی قرار داشت اما افزایش قابل توجه میزان اعتبارات حوزه روستایی در دولت یازدهم بی‌سابقه بوده است.

 نهضت آسفالت در روستاها به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی است به یقین یکی از خدمات قابل تحسین دولت یازدهم در استیفای حقوق شهروندی روستاییان همین نهضت آسفالت کوچه‌ها و معابر روستاها بوده که اعتبار آن از محل قیر یارانه‌ای توسط بنیاد مسکن تامین شده است و باعث رضایت‌مندی روستاییان در سراسر کشور شده است.photo_2016-12-06_16-15-47

چه میزان آسفالت داشته‌اید؟

در این خدمت ارزنده در فاز اول ۲۵ هزار متر مربع آسفالت را در روستای دیل انجام داده‌ایم که این حرکتی بی‌نظیر در طول سالیان گذشته بوده است.

البته خدمات دولت تدبیر و امید در این سه سال در روستاهای منطقه با گذشته قابل قیاس نیست در همین روستای دیل ۳۰ میلیارد ریال اعتبار توسط بنیاد مسکن شهرستان در قالب طرح هادی در دولت یازدهم تاکنون هزینه شده است و هنوز هم ادامه دارد.

زیرسازی، آسفالت معابر، اجرای سه هزار و ۵۰۰ متر مربع سنگ فرش، احداث پارک و ایجاد فضای سبز، روشنایی معابر،جدول‌گذاری معابر، اجرای کانال هدایت سیلاب و دفع آب‌های سطحی از جمله خدماتی است که دولت  به آن افتخار می‌کند که در این منطقه صورت گرفته است تا بتواند باعث معکوس کردن مهاجرت باشد.

Image result for ‫بازدید تاجگردون فرماندار روستای دیل‬‎

در زمینه حمایت از باغداران چه کرده‌اید؟

بله خوشبختانه پروژه احداث کانال آبیاری اراضی کشاورزی به طول دو هزار ۷۰۰ متر و احداث کانال باغات چرزو به طول یک هزار و ۳۰۰ متر با احداث جاده دسترسی به باغات اهالی به طول یک کیلومتر از جمله پروژه های ارزشمندی بوده است که دولت در این منطقه انجام داده است.

و دیگر اقدامات در حوزه کشاورزی چه بوده است؟

در کنار این‌ خدمات اجرای یک هزار و ۴۰۰ متر شبکه‌گذاری توزیع آب بوسیله لوله پلی‌اتلین بین کشاورزان و باغداران، آبیاری سیستم تحت فشار۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و توزیع ۲۰ هزار اصله درخت مرکبات با اعتباری بیش از یازده میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال از جمله اقداماتی است که از سوی جهادکشاورزی در روستای دیل صورت گرفته است.

چه اقدامات دیگری در این مدت انجام شده است؟

گازرسانی به روستای دیل از جمله اقدامات خوب دولت بوده است که با پیگیری‌های نماینده شهرستان‌های گچساران و باشت و مسوولان این اتفاق بزرگ با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و لوله‌گذاری و انتقال خط لوله اصلی به طول ۲۴ کیلومتر و ۲۲ کیلومتر شبکه‌گذاری داخلی روستا و نصب‌المک انجام شده است.

در طول مدت دولت تدبیر  و امید چیزی در حدود ۱۲۰ میلیارد ریال در روستای دیل کار انجام شده است که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.

 

 

بیش از ۲۰ میلیارد ریال توسط امور آب در قالب ساماندهی رودخانه دیل هزینه کرده است.

برای اجرای این پروژه بزرگ ۲۷ هزار متر مکعب خاکبرداری، هزار و ۹۰۰ متر مربع خشکه‌چینی و ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع عملیات بنایی با سنگ و سیمان کار شده است که نتیجه آن انجام ۱۱ عدد سیل‌بند و یک هزار و ۵۸۰ متر کانال هدایت سیلاب و دفع آب‌های سطحی در روستای دیل بوده است.

هدف از اجرای این طرح چه بوده است؟

هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تخریب روستا، پیشگیری از فرسایش بیشتر زمین‌های سواحل رودخانه، جلوگیری از افزایش رودخانه به دلیل انحراف آب سیلاب‌های بالادست، مهار روان آب‌ها و کنترل سرعت سیلاب با احداث سازه‌ها سیل بند و تثبیت فونداسیون پل بین روستایی است.

 

 

در خدمات آب روستایی در زمینه اصلاح شبکه داخلی و احداث منبع آب روستا قریب به ۹ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده است.

 اورژانس بین راهی روستای دیل از دیگر اقدامات انجام شده دولت تدبیر و امید در آن منطقه بوده است مبلغ دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این زمینه هزینه شده است.

در زمینه خدمات چه اقداماتی انجام شده است؟

تجهیز درمانگاه شهدای روستای دیل با اعتبار ۳ میلیارد ریال، خرید خودرو آمبولانس، دستگاه الکتروشوک، خرید و اهدایی یک دستگاه ماشین کمپرسی، احداث سالن اجتماعات و ورزشی در پارک دیل توسط بسیج سپاه پاسداران، فرستنده دیجیتال تلویزیونی صدا و سیما، ساماندهی گلزار شهدا، اینترنت پرسرعت، پیشنهاد روستای دیل به عنوان بخش به مسؤولان و همچنین تجهیزات دندان‌پزشکی از دیگر خدمات ارزشمند دولت تدبیر و امید در این مدت بوده است.

 احدث اردوگاه اقامتی و تفریحی دشتک دیل اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات انجام شده که توسط اداره میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد، احداث این اردوگاه به جهت رفاه حال مسافران و گردشگران با اعتباری به میزان چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال صورت گرفته است.

 احداث شبکه برق خود نگهدار سیم به کابل به طول ۹ کیلومتر و احداث شبکه فشار ضعیف به طول ۱ کیلومتر، نصب ۳ فقره تابلو ترانس برق با پست هوایی و ایجاد روشنایی معابر از دیگر اقدامات دولت تدبیر بوده است که با اعتبار چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

 

 

 وی با تقدیر و تشکر ویژه از همکاری و همیاری دهیاری و شورای دیل و اهالی این منطقه و مجموعه مدیران شهرستان که در راس آن فرماندار گچساران و نماینده شهرستان است داریم که در این مدت همکاری بی‌نظیری در خصوص خدمات دهی به روستای دیل داشته‌اند اظهار کرد:مبلغ هزینه شده از محل اعتبارات واریزی به حساب دهیاری در زمینه ایجاد کارهای عمرانی و خدماتی قریب بر ۶ میلیارد ریال است.

Image result for ‫بازدید تاجگردون فرماندار روستای دیل‬‎

در حوزه راه چه کاری انحام شده است؟

روکش آسفالت جاده گچساران به چرام (حد فاصل دیل، آرو و نازمکان) به طول ۱۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال فاز اول آن تا دشتک دیل انجام شده است و تا پایان امسال کار آن به اتمام خواهد رسید.

 این تنها بخشی از خدماتی است که مجموعه مدیران دولت تدبیر و امید در شهرستان گچساران از فرماندار به عنوان بالاترین مقام اجرایی دولت تا مجموعه مدیران به روستای دیل ارائه داده اند.

البته این قول را نیز به مردم خوب آن منطقه می‌دهیم که خدمات‌دهی به تمام مناطق همچنان در دستور کار است.

==================

گفت‌وگو از سمیرا نصاریphoto_2016-12-06_16-16-32 photo_2016-12-06_16-16-49 photo_2016-12-06_16-16-55 photo_2016-12-06_16-17-08photo_2016-12-06_16-15-58 photo_2016-12-06_16-16-20 photo_2016-12-06_16-16-04 photo_2016-12-06_16-15-41

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. خان گفت:

    غیر خدا رحم کنه شما چرا کفران نعمت میکنید مگه این همه نعمت را نمی بینید

  2. عطایی گفت:

    دست مریزاد. از حضرتعالی و جناب اقای داریوش مظفر سپاسگزاریم و امیدوارم جاده و کوچه های ده بی بی گریمه هم بزودی آسفالت شود ان شا الله.

  3. اهالی دیل گفت:

    احیانا بخشدار محترم به جای دیل جای دیگری رو توصیف کردن چون در روستای دیل که ما هستیم این چند سال هیج ساماندهی در بخش بیمارستان انجام نشده و یه آمبولانس هم داشت که اون رو بردن و نیاوردن …حدود چند سالی هست که خدمات دندانپزشکی وجود نداره…در بخش آسفالت هم باید گفت که فقط آسفالت ها رو برای گاز شی تخریب کردن و هیچ تعمیر یا بازسازی نکردن..ساماندهی رودخانه دیل هم صرفا جهت آب سد کوثر بوده که قطره ای از آن به روستا نمیرسه و هیچ تاثیری برای اهالی روستا نداشته و….

  4. دیلی خداجو گفت:

    احسنت بر بخشدار محترم
    خداقوت و خسته نباشی
    حتماً اهالی روستای شهید پرور دیل قدردان این همه خدمت خواهند بود

  5. 1354 گفت:

    واقعاً دست مسولین علی الخصوص بخشدار محترم
    چشم بصیرت میخواهد این همه خدمت

  6. اهالی ده بی بی کریمه گفت:

    از بخشدار محترم به خاطر ساخت پروژه هدایت سیلاب ده بی بی کریمه صمیمانه قدردانی میکنیم،بی بی کریمه پشت و پناه همه مسولین خدمتگذار به خصوص بخشدار

  7. اهالی روستا گفت:

    بابت زحمات دستتون دردنکنه،ولی درزمینه آبرسانی هیچگونه کار مثبتی انجام نشده آب منازل به صورت شیفتی داده میشه یعنی چندروزصبح چندروزعصرکه مدام به هم میخوره وتکلیف معلوم نیست در تابستان هم فشار آب بسیار کم است وجوابگونیست تنها اقدامشون نصب کنتورآب بوده وگرفتن پول ازمردم درزمینه انشعابات آب هم ضعیف عملکردن وبه غیر ازچند نقطه خاص بقیه کارخودمردم باهزینه شخصی بوده،درموردآسفالت هم نیمه کاره رهاشده وآسفالتی هم که انجام شده فوق العاده بی کیفیت وضعیف است وترک خورده میباشد.

  8. اهل دیل گفت:

    اقای بخشدار خودت اومدی دیل ببینی وضعیت چجوریه که این همه تعریف کردی فلان کار رو کردیم؟ آسفالت کردن جاده داخل روستا که جز نیازهای اولیه هر مردمیه انجام نشده تو در مورد چی داری حرف میزنی! پایه های برق هم که چهارتا چراغ درست و حسابی ندارن که هفته پیش بخاطر تاریکی بیش از حد یکی از اهالی روستا به رحمت خدا رفت، میتونی بیای از خانوادش بپرسی چجوری فوت شده این بنده خدا

  9. دیلی گفت:

    مطمئنی در مورد دیل حرف میزنی که گفتی ۱۲ میلیارد خرجش شده. این همه پول و اعتبار کجا رفت که هنوز جاده های نیمی از روستا داغونن

  10. بی طرف گفت:

    از نظر من به عنوان یک فرد بیطرف میبینم که به اندازه کل این چند سال تو دیل کار عمرانی انجام شده، فقط باید خدا را شکر کنیم که مسولی اینطوری به فکر روستاها باشه
    بهترین مدیر کنونی حال حاضر شهرستان گچساران بخشداره، مدیری توانمند، کاردان، باهوش و مردمی

  11. دیل بی بی کریمه گفت:

    الان باید از دکتر تاجگردون به خاطر انتخاب مهندس استلاحی به عنوان بخشدار گچساران قدردانی کنیم، چون ثمره این انتخاب را اکنون در تمام روستاهای گچساران میبینیم، روستاهای آباد و بهتر از شهر

  12. بویر احمد گرمسیر گفت:

    افتخار بویر احمد گرمسیر
    مهندس اسلامی
    دلسوز و کاردان

  13. جوانان دیل گفت:

    کاش شورا و دهیار دیل به اندازه بخشدار دلسوز روستا بودن
    از ماست که بر ماست
    تا زمانی که افراد دلسوز عضو شورا نشن وضعیت همینه، دهیار هم فقط اسکورت شورا تشریف داره،

  14. اهالی دیل گفت:

    کارهای انجام شده در دیل با پیگیری علی بهزادی ریس شورای دیل صورت گرفته

  15. فرهنگیاندیل گفت:

    ما از اقای بهزادی ریس شورای دیل و فر ماندار وبخشدار و مدیران شهرستان تشکر مینمایم

  16. کشاورزان دیل گفت:

    از ریسشورای دیل وفرماندارومدیران گچسارانو استان سپاسگزاریم

  17. جوانان دیل گفت:

    جناب اقای بهزادی شایسته ی مدیر کلی می باشد اقای تاجگردون اقدام کن

  18. ایثارگران گفت:

    از اقای فرماندار و شورای دیل کمال تشکر داریم

  19. مردم شهید پرور دیل گفت:

    جناب اقای بهزادی از اینکه شبانه روز به دنبال عمران و ابادی دیل و همیشه درب منزلتان بر روی همه باز می باشد از صمیم قلب سپازگزاریم

  20. اصلاطلب گفت:

    اقای فرماندار وتاجگردون قدر اقای بهزادی را بادانید چون واقعا زحمت برای شماها ومردوم دیل میکشد

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president