آوای جنوب

آبی که سربالا می رود؛خطای دیدی که هزاران گردشگر را به سی سخت کشاند+تصاویر

20160914_121313شاید تعجب آور باشد که با وجود دهها جاذبه گردشگری در شهرستان دنا و شهر سی سخت مسافران به دنبال یافتن این مکان باشند.
آوای جنوب؛

سوال از آدرس “آبی که سر بالا می رود” سوالی است که تعداد زیادی از گردشگران در بدو ورود به شهر سی سخت سراغش را میگیرند و با حرص و ولعی عجیب به دنبال یافتنش هستند.

“آب سر بالا کجاست؟” سوالی است که تعداد زیادی از مسافران و گردشگران در بدو ورود به شهرسی سخت سراغش را میگیرند و در پی آن میگردند.آدرسی که خود مردم سی سخت از پرسیدنش تعجب میکنند چرا که این تنها خطای دیدی است که موجب شده تا سالیانه هزاران گردشگر به هوای دیدن این صحنه به سی سخت سفر کنند.

شاید تعجب آور باشد که با وجود دهها جاذبه گردشگری در شهرستان دنا و شهر سی سخت مسافران به دنبال یافتن این مکان باشند.اما واقعیت ماجرا به یک اتفاق کم نظیر بر میگردد که چنین منظره ای را پدید آورده است.

http://safiredena.ir/

 پیگیری و تلاش مردم سخت کوش سی سخت برای عمران و آبادانی باغات انگور و سیب سی سخت گذشتگان و مردانی که اکنون در بین ما نیستند را برآن داشت تا آب،این عصاره حیات بخش را از مناطق صعب العبور و کوهپایه های دنا به اراضی محدود و محصور سی سخت برسانند و باغات و جاذبه ای گردشگری به نام بندان را پدید آورند.

به گفته بزرگان سی سخت ،برای انتقال آب چشمه میشی به باغات بندان که قریب ۳۰سال پیش عملیاتی شد بحث بر انتخاب سرآب جهت انتقال آب بالا گرفت و هر کسی نظری میداد تا اینکه دوتن از کشاورزان آن زمان به نام مرحوم مشهدی حشمت الله صیادی و ملا لهراسب یزدانپناه با انتخاب سرآب کلنگ حرکت مسیر آب چشمه میشی به بندان را به زمین زدند.

http://safiredena.ir/

دقت نظر که این دو شخص ،بدون از استفاده از هر گونه ابزار و نیازمندی های روز موجب شده تا حرکت آب انتقالی در دامنه های دنا به نحوی باشد که مسافران و هزاران گردشگر مناطق دیدنی دنا را اسیر خطای دید این جوب آب کند و گردشگران تصور کنند این آب در حال برگشت به عقب و حرکت در سربالایی است!

تصاویر تکمیلی:
خطای دیدی که هزاران گردشگر را به سی سخت کشاند+عکس
خطای دیدی که هزاران گردشگر را به سی سخت کشاند+عکس
با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. علی افشاری گفت:

    برادر کنار جوب آب یه جاده سرازیری نسبتا تندی بود چطور ممکنه خطای دید باشه؟

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president