آوای جنوب

“دلنوشته ای برای شهدای حله”؛دعای شهدای حله چه زود مستجاب شد / به قلم ؛ بهروز تقی محب

محبصحنه عجیب و مصیبت باری بود،در بهشت شهدای اهواز همهمه و شوری برپا بود ، مشاهده خانواده داغدارشهدا که با مشارکت مردم عزیزانشان را بخاک می سپردند ،تداعی کننده ی مصیبتی عظیم و یادآور گوشه ای از کربلای حسینی و مصایب خاندان آل الله بود.

آوای جنوب/ بهروز تقی محب

امروز خوزستان سرفراز و اهواز قهرمان عزادار فراق پرستوهای عاشقی بود که در مسیر بازگشت از زیارت عتبات و پیاده روی اربعین حسینی پاک و منزه به فیض شهادت نائل آمدند و میهمان خوان کرم ارباب بی کفنشان شدند.
آری بیش از ۵۰ کبوتر سبکبال و زایر دلشیفته در حمله تروریستی گروهک کوردل تکفیری سعودی داعش در حله ی عراق مظلومانه به شهادت رسیدند و اکثریت قریب باتفاق آنان زنان و کودکان بی دفاع بودند.
بیش از یک هفته بود که خبر شهادت این عزیزان فضای شهر و استانمان را دچار التهابی نفس گیر کرده بود،عمق فاجعه و شدت جراحات به حدی بود که پیکر پاک بسیاری از این زوار سیدالشهدا(ع)قابل شناسایی نبوده و از آنان آزمایش DNAبعمل آمد و هر روز اسامی جدیدی از شهدا اعلام و خانواده های داغدار و مصیبت دیده بیشتر می شد تا اینکه سه شنبه ۹ آذر عملیات شناسایی شهدای حله به پایان رسید و خوزستان که بیشترین شهید را داشت آماده عزایی عمومی و همه گیر شد.

چهارشنبه ۱۰ آذر اهواز مهیای مراسم تشییع و تدفین این سبکبالان عاشق با حضور گسترده مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار خود شد.
صحنه عجیب و مصیبت باری بود،در بهشت شهدای اهواز همهمه و شوری برپا بود ، مشاهده خانواده داغدارشهدا که با مشارکت مردم عزیزانشان را بخاک می سپردند ،تداعی کننده ی مصیبتی عظیم و یادآور گوشه ای از کربلای حسینی و مصایب خاندان آل الله بود.
فضایی از بهشت شهدای اهواز برای تدفین این پرستوهای مهاجر الی الله در نظر گرفته شده بود،عده ای مشغول آماده سازی قبور بودند و عده ی دیگری سنگ لحدها را آماده می کردند.
تابوت های شهدا را که مزین به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران بود در میان نوحه سرایی مداحان و همراهی جمعیت ،یکی پس از دیگری می آوردند و به خانواده ها و بستگانشان تحویل می دادند و در میان اشک و آه با احترام کامل و اجرای دستورات دینی به خاک سپرده می شد ،روحانیونی مامور اجرای آداب دفن بودند ؛ و فرزندان، همسران ،پدران و مادران و خواهران و برادران شهدا بی تاب یار سفر کرده شان بودند و با چشمانی اشکبار و گلویی بغض گرفته شهادت این کبوتران عاشق را تبریک می گفتند.
چه بسیار افرادی که بر سرنوشت خیر این شهدا غبطه می خوردند،آخر اینان زائرین بازگشته از زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و ابالفضل العباس (ع)بودند،این شهدا کمتر از ۴۸ ساعت پیش از شهادتشان میهمان حرم امیرالمومنین و امامان عسکرین(ع) بوده اند و مستجاب الدعوه شدند.
دعای شهدای حله چه زود مستجاب شد، زیارت عاشوراهایی که در حرم امام حسین (ع)و در بین الحرمین قرائت کردند و “اللهم ارزقنی شفاعه الحسین”هایی که در سجده هایشان زمزمزه کردند خیلی زود به مقام اجابت رسید و از راه حرم اربابشان میهمان سفره ی آن بزرگوار شدند و چه سعادتی که نصیب هرکسی نمی شود و رسیدن به این مقام والا توفیق و لیاقت می خواهد.
در احوال برخی از این شهدای عزیز آمده که از مومنان و محبان اهل بیت و مقید به برگزاری روضه و جلسات مذهبی بوده اند و البته عاقبت چنین افرادی خیر و شهادت در راه خدا و خاندان عصمت و طهارت(ع) است ،”والعاقبه للمومنین”.
فراق و دوری این عزیزان برای خانوادهای داغدار و مصیبت دیده آنان و ملت شریف خوزستان ضایعه ای بزرگ و مصیبتی جانکاه و جبران ناپذیر است ؛ ولی خوشا به سعادتشان که اینگونه و در راه زیارت حضرت ابا عبدا… الحسین (ع) به فیض شهادت نایل آمدند و عاقبت بخیر شدند و برای بازماندگان جز غم دوری،افتخار و روسفیدی به میراث گذاشتند.
ولی ؛ “لایوم کیومک یا ابا عبدالله” .
در روز عاشورا نیز عده ای کوردل به خاندان نبوت جفا و بی حرمتی کردند،علی اصغر شیرخواره را با لب تشنه به شهادت رساندند و جسم مبارک علی اکبر را قطعه قطعه کردند و دستان قمر بنی هاشم را بریدند و بر چشم مبارکش تیر زدند ،گوشواره های دختران اهل بیت را به زور از گوششان به یغما بردند و سر مبارک اباعبدالله را از تن جدا کردند و با لب تشنه به شهادت رساندند و بر اجساد مطهرشان اسب راندندو بازماندگان این خاندان را به اسارت بردند و به دست و پای مخدره زینب (س) زنجیر زدند و رقیه ۳ ساله را …. ،لاحول و لا قوه الا باالله.
سال ها بعد مختار ثقفی به خونخواهی حسین (ع)و خاندان و یارانش قیام کرد و انتقام خون سید الشهدا (ع)و ظلمی که در کربلا بر اهل بیت عصمت و طهارت رفت را از عاملان کوردل آن فاجعه ستاند.
و این گروهک تکفیری سعودی داعش فرزند زنازاده قاتلین حسین(ع) است که میراث دار جهالت و شقاوت اجداد لعین خود هستند، و در بین جوانان غیور ایران اسلامی چه بسیارند مختاران ثقفی که بزودی انتقام خون شهدای عزیز حله را به شدید ترین شکل از مسببین این بمبگذاری خواهند گرفت.
ضمن ابراز همدردی با خانواده های داغدار شهدای گلگون کفن حله و تسلیت شهادت این هموطنان بی گناه به حضرت بقیه الله الاعظم(عج)،مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و مردم ولایت مدار اهواز و آرزوی صبر و سلامتی برای بازماندگان این شهدای جنت مکان، حضور بی مثال مردم غیور خوزستان که اجساد پاک این عزیزان را با شکوهی خاص تشییع و با احترام بر آنان نماز گزاردند و با عزت به خاک سپردند و به خانواده های داغدار شهدا تسلیت گفتند و به شایستگی تسلا دادند،که این حضور بسیار قابل تقدیر و در خور ستایش است.

با بازماندگان این پرستوهای عاشق ابراز همدردی می کنیم ،و برای این شهدای مظلوم آمرزش الهی و همنشینی با ارباب بی کفنشان را مسألت داریم.
به امید تعجیل در فرج قائم آل محمد (ص) و نابودی کامل دشمنان اسلام به ویژه آل سعود و پیروزی و حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) در سراسر جهان ،ان شا الله .

بهروز تقی محب
۱۰ آذر ۱۳۹۵

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president