آوای جنوب

ساماندهی خیابان بلادیان گچساران؛ پروژه‌ای که شروع نشده تعطیل شد/ پروژه‌ای پنهان زیر سایه تغییر نام استان

سوال اینجاست، چگونه در حالی که پیمانکار هنوز مشخص نشده بود با آن همه هیاهو شروع به اجرای پروژه ۱۰ میلیارد تومانی کرده‌اید.؟

1ساماندهی خیابان بلادیان یاسوج در حالی با هیاهوی زیاد استارت خورد که این روزها در خواب پاییزی فرو رفته است.

 آوای جنوب / سمیرا نصاری

قبل از شروع پروژه تغییر نام استان، داغ‌ترین و به روزترین خبرها در سطح استان مربوط به پروژه خیابان بلادیان گچساران بود.

پروژه‌ای که در آن حاج خدادوست بازاری معروف و قدیمی گچساران تیتر اول رسانه‌ها شد و سنگ فرش خیابان بلادیان بحث داغ بازار و مردم گچساران و رسانه‌ها بود.

فضای مجازی و اینستاگرام‌ها مملوء از اخبار و چگونگی کار پروژه خیابان بلادیان شد پروژه‌ای که قرارداد اجرای آن در تیرماه سال ۹۳ منعقد می‌شود تا در سال ۹۵ عاقبت اجرایی شود.

طراح این پروژه در جلسه مورخه ۱۱ تیرماه ۹۳ در حضور نماینده، فرماندار و شهردار گچساران در سالن فرمانداری می‌گوید که بهسازی، ساماندهی، روشنایی و… در قالب این پروژه در نظر گرفته شده است.

Image result for ‫خیابان بلادیان گچساران خدادوست تاجگردون‬‎

از آن پس جلسات متعددی در شهرستان، استان و تهران برگزار شد و کار هر چه جلو می‌رفت سخت‌تر می‌شد و موافقین به دنبال این بودند که بتوانند با رضایت بازاریان کار را در فضای آرام پیش ببرند.

بازاریان اجرای این پروژه را به ضرر خود و کسب و کارشان می‌دانستند و از سوی دیگر موافقین طرح مصصم بر اجرای این پروژه بودند.

بازاریان گچسارانی که دلایلی مانند تجربه زیرگذر، رکود در بازار، تعطیلی مدت‌دار بازار و ورشکسته شدن را پیش می‌کشیدند کارشان  به جایی رسید که حاج خدادوست از بزرگان بازار چند ساعتی را نیز بازداشت شد.

Image result for ‫خیابان بلادیان گچساران خدادوست تاجگردون‬‎

در این بین شورای شهر هیچ دخالتی نمی‌کرد نه موافق بود و نه مخالف و به نوعی از دور نظاره‌گر بود تا ببیند وضعیت چگونه پیش می‌رود.

شورای شهر نیز به دنبال برنامه‌ای بودند که اجرای این پروژه به بعد از انتخابات شورای شهر موکول شود.

اما پروژه آغاز می‌شود، در همان دقایق اولیه بازاریان با تجمع مخالفت خود را اعلام می‌کنند، کار تعطیل می‌شود، شهردار و فرماندار به بازاریان قول‌هایی می‌دهند پیمانکار اداره گاز تعهد می‌کند فقط در شب کار کند تا بازاریان بتوانند در طول روز به فعالیت روزانه خود بپردازند و بازار نیز در این بین ضرر نبیند.

در همان شروع کار اداره گاز متعهد می‌شود، شبکه‌گذاری لوله گاز را در پانزده روز به اتمام برساند.

فرماندار گچساران نیز در همان روزها در مصاحبه‌ای عنوان کرد مسئولان کاری که به ضرر شهروندان و بازاریان باشند را انجام نمی‌دهند.

رحیمی اظهار کرد که با اجرای این پروژه شاهد رونق اقتصادی، ایجاد شور و شادابی و نمای تازه در شهر خواهیم بود.

او در همان روزهای اولیه می‌گوید؛ هم اکنون پروژه  شبکه گازرسانی در حال انجام است و پس از آن پروژه در سریعترین زمان به کار خود ادامه می‌دهد.

شهردار دوگنبدان نیز در همان روزهای اولیه شروع کار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت که اگر پس از راه‌اندازی چنان چه به دلایلی مانند ترافیک شهری و موضوعات اجتماعی و اقتصادی این طرح جواب ندهد این امکان وجود دارد که مجدد مسیر سواره‌رو را برقرار کنیم.

زینل‌زاده قول داد که بازاریان هیچ گونه دغدغه خاطری نداشته باشند و ما با تجربه زیرگذر به دنبال آن هستیم که در سریعترین زمان پروژه را به پیش ببریم.

اما اجرای این پروژه وقتی جالبتر می‌شود که شروع پروژه با آن همه سروصدایی که در برداشت پس از چند روز شبکه‌گذاری گاز و آسفالت مسیر شبکه‌گذاری گاز تعطیل شده است.

پروژه‌ای که با آن همه سر و صدا شروع می‌شود هنوز پیمانکار آن انتخاب نشده است.

با کلید خوردن تغییر نام استان پروژه خیابان بلادیان به فراموشی سپرده می‌شود و با آمدن باران به خواب زمستانی می‌رود.

برای روشن شدن موضوع به سراغ شهردار دوگنبدان می‌رویم که وضعیت پروژه به کجا رسید و چرا کار تعطیل است.

اردلان زینل‌زاده در پاسخ به سوال ما اظهار کرد: پروژه کاملا در اختیار وزارت راه و شهرسازی است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در حال‌ حاضر هنوز کار شروع نشده، تعطیل شده است، بیان کرد: در حال‌ حاضر پیمانکار پروژه انتخاب نشده است.

شهردار دوگنبدان افزود: انتخاب پیمانکار در اختیار  وزارت راه و شهرسازی است که آن هم در تهران انتخاب می‌شود.

زینل‌زاده تصریح کرد: انتظار ما از وزارت راه و شهرسازی این است که پیمانکاری انتخاب شود که سابقه اجرای چنین طرح‌هایی را داشته باشد و بتواند کار را در اسرع  وقت به پیش ببرد.

وی اذعان کرد: ما در جلسه تاکید کرده‌ایم که پیمانکاری مجرب و با توانایی بالا برای این کار انتخاب شود.
سوال اینجاست، چگونه در حالی که پیمانکار هنوز مشخص نشده بود با آن همه هیاهو شروع به اجرای پروژه ۱۰ میلیارد تومانی کرده‌اید.؟

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president