آوای جنوب

از گلایه اهالی دیل از تاجگردون تا بازدید تاجگردون از روستای دیل+تصاویر

تاجگردونجناب تاجگردون در این به گفتار روستا و به حق شهر بسی “طرح نیمه کاره” و در حد کلنگ زنی دیده می شود که پس از انتخابات به حال خود رها شده اند و هیچ پاسخگویی نیز در زیر مجموعه تان از فرماندار،بخشدار،دهیار و شورا وجود ندارد؟!.
جمعی از مردم دهستان دیل درنامه ای سرگشاده ده از غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران در مجلس در خصوص آنچه آنها بی توجهی و ظلم در حق خود عنوان کرده اند، گلایه کردند، متن نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر غلامرضا تاجگردون

نماینده ی محترم شهرستان های گچساران،باشت و “دهستان دیل”

با اهدای سلام و خسته نباشید و آرزوی توفیق روز افزون برای جنابعالی و همه ی خادمان بی منت و منتخب

چند وقتی است که سوالاتی در اذهان مردم شهید پرور و “قطب سیاسی استان،دهستان دیل” خودنمایی می کند ، که خواستاریم در صورت امکان پاسخگوی این همه “اجحاف در حق و ناعدالتی”بوجود آمده باشید.

جناب دکتر تاجگردون؛همانگونه که مستحضرید،دهستان دیل بزرگ ترین روستا در منطقه میباشد که جای بسی تعجب است با وجود داشتن جمعیت بالا و منطقه بسیار زیبای طبیعی،سیاحتی،زیارتی و اقتصادی کما فی السابق نام روستا را یدک بکشد و در مقابل، روستایی با نصف این جمعیت و این امکانات به بخش و شهر ارتقای سطح داده می شود…

مردم این (به گفتار روستا و به حق) شهر
در زمان انتخابات،بحث قومی و قبیله ای و طایفه گرایی را کنار گذاشته و بر اساس بیانات شما و توجه حضرتعالی به کنارگذاشتن بحث قومی قبیله ای و همچنین وجهه ی نمایندگی شما که الحق یک سر و گردن از بقیه رقبا بالاتر بوده اید، چه از لحاظ سیاسی و چه از لحاظ تجربه و نفوذ،، به شما رای داده و شما را منتخب خود کرده اند
به گونه ای که “به جای قبیله گرایی و اعتماد به برادر همخون خود” ،به شما اعتماد و بهایی بسیار زیادتر از حد تصور داده اند.

به گونه ای که میزان آرای شما در این دوره از انتخابات در این منطقه از کلیه ی مناطق تحت اختیار بالاتر بوده و دال بر اعتماد به بیانات و محقق سازی وعده های از پیش داده شما میباشد.

جناب دکتر تاجگردون!حال پس از گذشت چندین ماه از شور انتخابات آیا درست است شاهد “طعنه و نیشخند”دوستان و آشنایان همشهری بود که چرا به برادر خود پشت کردید؟ شما چه پاسخی دارید؟

شما قبل از انتخابات با *شعار عدالت و برداشتن بحث قومی قبیله ای* پای به عرصه رقابت گذاشتید و مردم این خطه برای احیای حق طبیعیشان به ندای شما لبیک گفتند.ولی افسوس و صد افسوس…

افسوس که باید شاهد اجحاف دوچندان در حق این مردم باشیم …

در این چند ماهه شاهد بکارگیری جوانان منطقه از نقطه به نقطه ی شهری و روستایی و طایفه ای بوده ایم و دریغ از وجود نام یک نفر،حتی یک نفر از جوانان بیکار این روستا حتی به صورت قراردادی؟حتی شاهد برکناری به ظاهر محترمانه ی روسای باقی مانده ی دیلی نیز بوده ایم.

قبل از انتخابات شاهد ورود همه جانبه ی وسایل راهسازی اداره راه در منطقه بودیم که همه جا مشغول به کار و اسفالت و راهسازی بودند.
ولی افسوس که پس از محقق شدن وعده ی اعتماد و دادن بالاترین اعتبار به شما در انتخابتان به عنوان نماینده به دلایل نامعلوم و واهی همه ی ماشین آلات یکی پس از دیگری از منطقه خارج و به جاهای مطبوع روانه شده اند.

نزدیک به دوسال می باشد که دستور به گاز رسانی به این خطه را داشتید که جای بسی تقدیر و تشکر را دارد که به آرزوی دیرینه مردم جامه ی عمل پوشاندید.ولی به ظاهر و فقط رساندن گاز!چه عملی؟؟

هنوز قسمت عظیمی از دیل، “از نعمت داشتن گاز بی بهره اند” و کلیه مسیرهای ارتباطی درون شهری دیل به دلیل عدم رسیدگی دچار نقص و ایراد زیادی می باشند،به طوری که جاده های درون شهری به دلیل عدم وجود اسفالت و کنده کاری در تابستان مردم را به خاک و غبار دعوت میکنند و هم اکنون با اولین بارش جزیی و اندک و قبل از رسیدن سرما و بارشهای زمستانی شاهد آبگرفتگی و صعب العبور بودن گذر از جاده های درون شهری هستیم..

در طرح هایتان از چراغاتی کردن تمامی ورودی های منتهی به گچساران و باشت خبر دادید که الحق و الانصاف جای بسی تقدیر و تشکر را دارد….

ولی جناب دکتر تاجگردون؛در جریان این نیز باشید که همین چند روز پیش مادری از همین منطقه به دلیل “عدم وجود روشنایی”از پل ابتدایی دیل سقوط کرده و پس از چند روز تحمل درد،جان به جان آفرین تسلیم نموده…به چه قیمتی؟به بهای نبود یک چراغ؟

در این به گفتار روستا و به حق شهر* بسی “طرح نیمه کاره” و در حد کلنگ زنی دیده می شود که پس از انتخابات به حال خود رها شده اند و هیچ پاسخگویی نیز در زیر مجموعه تان از فرماندار،بخشدار،دهیار و شورا وجود ندارد؟!.

به عنوان مثال *طرح کاشت چمن پارک دیل* به دلیل عدم توجه به قوانین کشاورزی و عدم استفاده از محصول مرغوب به جای چمن شاهد رویش علف هرز و تمسخر اهالی هستیم و بسی جای تاسف دارد که بدلیل استفاده از بند پ(پارتی بازی) شاهد دادن پایان کار به پیمانکار میباشیم..

جناب دکتر تاجگردون نماینده منتخب؛در خصوص”ایستگاه مسافری دیل”چرا باید شاهد توهین یک مرجع دولتی به اسم فرماندار باشیم که اوج ادبیات خود را با کلماتی سخیف نثار این مردم پاک و بدور از حاشیه می کند؟

فرمانداری که توان پاسخگویی به یک شیرزن از این خطه را ندارد و در برابر حرف حق،زبان به توهین می گشاید؟!
فرمانداریکه هیچ اراده ای از خویش ندارد و توان دادن حق یک ایستگاه مسافری را به این مردم ندارد و خود را ملعبه ی دست گاراژ داران می کند؟به چه قیمتی؟به قیمت مادی و یا عدم اعتبار و از دست دادن آبرو؟

جناب دکتر تاجگردون؛بحث “آبیاری باغات دیل” بسی مهم بوده و امسال شاهد بغرنج بودن این موضوع نیز بوده ایم.کمبود آب بسی به چشم می آید و هیچ گوشی بدهکار حرف کشاورزان این منطقه نیست.

کشاورزانی که تمام حقوق و سرمایه ی سالیانه شان در گرو همین باغات بوده،خواهشمندیم به طرح “ساخت سد و یا آبرسانی” به این منطقه با دیدی بازتر و علمی و عملی تر نگاه کنید.

نماینده منتخب و محترم جناب دکتر تاجگردون؛در سالیان دور شاهد درمانگاهی با تمامی امکانات شهری در این منطقه بودیم که هرساله قسمتی ازاین تجهیزات کم و کمتر شده است.

همانگونه که مستحضرید بدلیل شرایط جغرافیایی و جمعیت بالا و همچنین پذیرش بیمار از روستاهای اطراف نیاز مبرم به داشتن “پزشک تمام وقت و آمبولانس” شدیدا دیده می شود،و در اخر بحث فراغت جوانان که وعده بازسازی *استادیوم ورزشی دیل* را دادید،که متاسفانه پس از گذشت چندین ماه هنوز امکان استفاده ازین مکان میسر نشده است.

از شما نماینده محترم خواهشمندیم که هرچه سریعتر حال دل این مردم رنج دیده را فهمیده و جامه ی عمل به احیای حق طبیعیشان بپوشانید.

پیشاپیش از حسن توجه و دستور مساعد و عاجل جنابعالی کمال تشکر و امتنان را داریم

و در آخرآنچه که از یک نماینده به اذهان متبادر می شود حس عدالت و مساوات و محقق کردن وعده های از پیش داده شده می باشد.

با امید به عمل جنابعالی

جمعی از اهالی دهستان دیل

 

Dil-(1) Dil-(2) Dil-(3) Dil-(4) Dil-(5) Dil-(6) Dil-(7) Dil-(8) Dil-(9) Dil-(10) Dil-(11) Dil-(12) Dil-(13) Dil-(14) Dil-(15) Dil-(16) Dil-(17)  Dil-(19) Dil-(20) Dil-(21)

د بعمل آورد.
 IMG_2326 IMG_2328 IMG_2329 IMG_2333 IMG_2341 IMG_2345 IMG_2358 IMG_2364 IMG_2383 IMG_2389 IMG_2400

Dil-(23) Dil-(24) Dil-(25) Dil-(26) Dil-(27)

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president