آوای جنوب

لزوم خودداری از وارد کردن مرغ مورد نیاز گچساران از شهرستان‌های همجوار

مرغفرماندار گچساران نسبت به خودداری وارد کردن مرغ مورد نیاز گچساران از شهرستان‌های همجوار تأکید کرد.

آوای جنوب

جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه دام طیور شهرستان گچساران به ریاست عبدالرحیم رحیمی فرماندار و با حضور معاونت تولیدات دامی استان و مسوولان مرتبط، عاملین توزیع مرغ و مسوولان کشتارگاه طیور در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار گچساران در این نشست اظهار کرد:هدف از برگزاری این جلسه رسیدن به راهکارهایی منطقی برای تهیه و کشتار مرغ مورد نیاز شهرستان توسط کشتارگاه طیور است.

وی ادامه داد: از ورود مرغ از کشتارگاه‌های شهرستانهای همجوار به شهرستان گچساران جلوگیری می‌شود.

رحیمی اظهار کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده برای تنها کشتارگاه طیور شهرستان به دنبال آن هستیم تا با همکاری مسوولان ذی‌ربط و عاملین توزیع مرغ در شهرستان نسبت به حل مشکلات پیش رو اقدام کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امنیت غذایی از شاخصه‌های اصلی و مهم توسعه یک کشور است و نقش دامپزشکی در تامین امنیت غذایی جامعه حائز اهمیت است.

فرماندار گچساران با تاکید بر این نکته که کارشناسان بهداشت و بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان چشمان بینای جامعه در تامین و تضمین بهداشت گوشت دام و طیور هستند، بیان کرد: نظارت دقیق و مستمر شبکه دامپزشکی بر وضعیت کشتارگاه‌های دام و طیور شهرستان گچساران باید به صورت مستمر باشد.

رحیمی خاطرنشان ساخت: با توجه به بازدید خود و کارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی خوشبختانه مشکل خاصی در کشتارگاه طیور گچساران مشاهده نشده و تا جایی که امکان دارد باید مرغ مورد نیاز شهرستان از این کشتارگاه تامین و از وارد کردن مرغ از کشتارگاه‌های شهرستان‌های مجاور خودداری شود.

رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان گچساران افزود: با توجه به اینکه مرغ مورد نیاز شهرستان ۱۴ تن پیش‌بینی شده است کشتارگاه باید این تعهد را در خصوص تهیه مرغ مورد نیار به صورت روزانه بدهد.

فرماندار گچساران با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی و شعار سال «اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل» باید در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخل شهرستان گام برداشته و مانع تعطیلی این کارگاه‌های تولیدی و اقتصادی شویم.

رحیمی افزایش کارگاه‌های تولیدی را در رونق اقتصادی شهرستان و ایجاد اشتغال مهم ارزیابی و گفت: باید سعی شود با توجه به عرضه و تقاضا، خدمات‌دهی مطلوب صورت گرفته تا هم مردم و تولیدکنندگان به رضایتمندی دست یابند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president