آوای جنوب

نخستین تفاهم‌نامه میان شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و کنسرسیوم پرگس امضا شد

آیین امضای تفاهمنامه همکاری و قرارداد محرمانگی بین شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و کنسرسیوم پرگس امضا شد.

آوای جنوب؛

تفاهمنامه مطالعاتی دو میدان نفتی کرنج و شادگان بین مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و مدیرعامل کنسرسیوم پرگس، مدیر خاورمیانه AGR نروژ و مدیرفنی SPEC آمریکا، صبح امروز (۳ آذر ۱۳۹۵) به امضا رسید.
بر اساس این گزارش، میدان های نفتی کرنج و شادگان شامل ۵ مخزن است که سه مورد آسماری، خامی و پابده مربوط به میدان کرنج و مخازن آسماری بنگستان مربوط به میدان شادگان می شود.
همچنین بر اساس این تفاهمنامه کنسرسیوم پرگس متشکل از ۱۱ شرکت اروپایی، کانادایی و آسیایی و دانشگاه صنعتی شریف تهران به عنوان شریک ایرانی به مطالعه این میدان ها می پردازند.
این ۱۱ شرکت در زمینه صنایع بالادستی نفت از جمله حفاری و حفاری تحت الارضی فعالیت می کنند.
شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب پس از چندین ماه مذاکره با این کنسرسیوم سرانجام در قالب مدل جدید قراردادهای جدید ویژه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این تفاهمنامه را به امضا رساند.
مدل جدید قراردادی ویژه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به تازگی در هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران به تصویب رسیده است و بر این اساس، توسعه چهار میدان ‌نفتی پارسی، کرنج، رگ‌سفید و شادگان شامل ٩ مخزن متشکل از سه مخزن آسماری، پابده و خامی میدان کرنج، سه مخزن آسماری، بنگستان و خامی میدان رگ سفید، مخزن آسماری میدان پارسی و ٢ مخزن آسماری و بنگستان میدان شادگان با مدل جدید قراردادی نفت‌خیز جنوب توسعه می‌یابد.
بر اساس این تفاهمنامه،کنسرسیوم موظف به مطالعه ۲ میدان یاد شده ظرف مدت حداکثر شش ماه هستند و پس از آن Pre MDP خود را ارائه می کنند که در صورت تأیید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب این کنسرسیوم در مناقصه شرکت داده می شود.
بیژن عالی پور، مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب پیش تر در مصاحبه با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، گفته بود: یکی از پیش‌شرط ‌های امضای قرارداد توسعه میادین نفتی با شرکت‌های خارجی، موظف بودن آنها نسبت به انتخاب یک شرکت ایرانی به عنوان شریک اجرایی است.
وی افزود: بر اساس مدل جدید، پس از حصول توافق نهایی با شرکت‌ها، قرارداد محرمانگی امضا و پس از ارائه طرح جامع توسعه میدان، بررسی‌های کارشناسی آغاز می‌شود.
بر اساس این تفاهمنامه پس از ارائه طرح توسعه اولیه و انجام مطالعات به تشخیص وزارت نفت، شرکت های ارائه دهنده طرح برای شرکت در مناقصات رتبه بندی می شوند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president