آوای جنوب

توصیه امام جمعه باشت به رئیس جمهور: بعضی از سخنان شما در مقابل خط امام است

عجیب است،یعنی این ملت شعار توخالی می دهند؟این مردم خون دادند و در سوریه در مقابل امریکا می جنگند شعار توخالی؟

امام جمعهبه گزارش آوای جنوب از باشت،ظهر امروز حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته باشت ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت:همه ی دستوراتی که خدای متعال به بندگانش داده برای رسیدن به تقواست.

آوای جنوب؛
امام جمعه باشت با اشاره به اربعین سالار شهیدان افزود:مسئله اربعین یک گردهمایی بزرگ است که به عزت اسلام تبدیل شده و کار به جایی رسیده که کشور عراق مملو از جمعیت است.
وی ادامه داد:اربعین بزرگترین وحدت جهان اسلام است که باید پاس داشته شود و سال های بعد برمنامه ریزی های مفصل تری صورت گیرد.
عبودی با اشاره به ۵ آذر و تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره)بیان داشت: بسیج یک نیروی مردمی است و به تعبیر امام لشکر مخلص خداست و امروز حرکت بسیج نه تنها در کشور بلکه در خارج از کشور هم قابل مشاهده است.
وی با اشاره به تشکیل بسیج مردمی در عراق و سوریه گفت:آن کسی که امروز در سوریه مقاومت می کند بسیج مردمی است و در عملیات اخیر موصل سخت ترین مرحله را به بسیج مردمی سپردند و این بسیج ماست که در آن جا سرایت کرده و از ما الگو برداری کرده اند.
عبودی افزود:باید بدانیم در همه ی مقاطع کشور و همه مشکلاتی که داریم تنها راه نجات روحیه بسیحی است که می تواند کمک کند.
امام جمعه باشت با برشمردن موارد دشمنی امریکا در چند روز اخیر با اشاره به تصویب دوباره تحریم های ۱۰ ساله ایران بیان داشت:براساس برجام بنا بود که این تحریم ها برداشته شودولی متاسفانه آن را تمدید کردند که نقض صریح برجام است.
عبودی با اشاره به سخنان دبیر شورای امنیت ملی که گفت این لگد زدن به برجام است بیان داشت:مسئولین هم باید یک حرکتی انجام دهند،تحریم ها هم در زمینه تجاری و هم نفت و گاز است که برای ما اساسی می باشد.
وی با اشاره به تصویب منع فروش هواپیما به ایران در مجلس نمایندگان امریکا بیان داشت:چند ماه مسئولین ما با بویینگ و ایرباس مذاکره کرده و قرارداد بستند و قرار شد که به ایران هواپیما بفروشند ولی در مجلس نمایندگان امریکا ممنوعیت فروش تصویب شد.
این خطیب جمعه در رابطه با درخواست هیئت امریکایی در آژانس انرزی اتمی از ایران برای خارج کردن آب سنگین مازاد بر سقف برجام اظهار کرد:چند سال است مردم فریاد می زنند که این دشمن دشمنی اشت که اگر یک قدم عقب نشینی کنید ده قدم جلو خواهد آمد.چرا بعضی ها باور نمی کنند؟
عبودی با کنایه افزود:عده ای در درون کشور برای کلینتون عزا گرفتند که چرا رای نیاورد و امروز باید به صراحت بگوییم عده ای در داخل کشور مرعوب امریکا شده اند.
امام جمعه باشت افزود:با صراحت و قاطعانه و با دلیل می گویم ما در سیاست خارجی بسیار ضعیف هستیم واین را عده ای به مسائل سیاسی ارتباط ندهند.
عبودی با اشاره به سخنان رئیس جمهور((ما نمی توانیم در مقابل قدرت های بزرگ بایستیم))بیان داشت:این درست مقابل حرف امام که فرمودند ما این قدرت ها را زیر پا می گذاریم است.
وی با اشاره به ادامه سخنان رئیس جمهور که گفته بود ((ما با آن شعار هایی که می دهیم آن هم شعار های توخالی))افزود:عجیب است،یعنی این ملت شعار توخالی می دهند؟این مردم خون دادند و در سوریه در مقابل امریکا می جنگند شعار توخالی؟
عبودی با توصیه به رئیس جمهور بیان داشت:وقت آن رسیده که از این دیدگاه برگردند و این این حرف ها با وجود این ملت سازگاری و تناسبی ندارد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president