آوای جنوب

نظام مهندسی استان و شهرستان گچساران کار مضاعفی را برای ساکنین بافت فرسوده انجام نمی‌دهند/تهیه نقشه از۱۰روز به۴۰ روز رسیده است

بافت-فرسودهرئیس ستاد بازسازی بافت فرسوده گچساران از مراجعه تعداد ۹۰۰ واحد برای تشکیل پرونده در ستاد بازسازی بافت فرسوده گچساران خبر داد.

آوای جنوب؛

روح‌الله عمادی بعد از ظهر امروز در جلسه بافت فرسوده شهرستان گچساران که با حضور فرماندار و روسای ادارات برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح نوسازی مناطق بافت فرسوده شهرستان گچساران تاکنون تعداد ۹۰۰ واحد برای تکمیل پرونده به ستاد بازسازی بافت آسیب‌پذیر شهرستان گچساران مراجعه کرده‌اند.

رئیس ستاد بازسازی بافت آسیب‌پذیر شهرستان گچساران گفت: از این تعداد واحد، برای ۵۰۰ واحد مجوز نقشه و پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۵۰ واحد در مرحله پی‌کنی، تعداد ۱۳۰ واحد در حال ساخت و همچنین تعداد ۸۰ واحد به مرحله سقف رسانده‌اند.

عمادی با بیان اینکه در حال‌ حاضر مشکل اساسی ستاد بازسازی بافت فرسوده دوگنبدان تهیه نقشه است، افزود: در حال‌ حاضر مشکل اساسی واحدهایی که به نوسازی اقدام کرده‌اند تهیه نقشه است که نظام مهندسی استان و شهرستان کار مضاعفی را انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: میانگین زمانی که برای تهیه نقشه به سازندگان بافت فرسوده اعطا شده حداقل ۱۰ روز است که این کار به ۴۰ روز رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی بافت آسیب‌پذیر شهرستان گچساران ادامه داد: تمامی نقشه‌های نظام مهندسی از نظر فنی و شکلی دارای ایراد بوده و بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد مجبور به برگشت این نقشه‌ها بوده است.

عمادی با بیان اینکه نظام مهندسی برای مهر تایید هزینه‌ای از صاحبان ملک بافت فرسوده می‌گیرند، گفت: برای تایید مهر نظام مهندسی هزینه‌ای از متقاضیان گرفته شده که مجموعه نظام مهندسی آن را پیگیری کنند.

وی اذعان کرد: مقرر گردیده تا پایان کار هر ۱۰۰ واحد، افتتاحیه در شهرستان صورت بگیرد اما متاسفانه در حال‌ حاضر ۸۰ واحد تاکنون به مرحله نوسازی رسیده است.

وی خاطرنشان ساخت: تعداد ۲۰۰ واحد در محله کیامرثی شهرستان گچساران در رینگ بازگشایی معابر قرار گرفته که با جابه‌جایی این واحدها بخش عظیمی از مشکلات بافت فرسوده در این محله حل خواهد شد.

وی گفت: اگر از طریق بنیاد مسکن زمین‌هایی و تسهیلات در اختیار صاحبان واحدهایی که در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته‌اند، داده شود و این واحدها جابه‌جا شوند پیشرفت خوبی در بافت فرسوده شهرستان گچساران انجام می‌شود.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president