آوای جنوب

سکاندار گچسارانی دور زدن تحریم ها از نفت رفت

جشن سازوزیر نفت با درخواست بازنشستگی سیف الله جشن ساز مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت موافقت کرد.

آوای جنوب؛

به گزارش عصرنفت٬ جشن ساز که سابقه مدیریت بر شرکت ملی حفاری٬ شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب٬ شرکت ملی نفت و شرکت نیکو را در پرونده کاری خود دارد٬ چند ماه پیش در اعتراض به برخی اتفاقات رخ داده در صنعت نفت تقاضای بازنشستگی کرده بود.

وزیر نفت هم چند روز پیش سرانجام با این درخواست موافقت کرد تا جشن ساز اول آذرماه با مجموعه وزارت نفت خداحافظی کند. وی از جمله مدیرانی است که در زمان تحریم نقش عمده ای در فروش نفت و تزریق ۱۲۷ میلیارد دلار به اقتصاد کشور داشت بطوری که نهادهای موثر در اعمال تحریم ها به وی لقب سکاندار دور زدن تحریم ها را داده بودند.

او از جمله چهره های ایرانی است که نامش هوز در فهرست تحریم ها وجود دارد و ترجیح داده است استعفا داده و بازنشسته شود. چند ماه پیش این خبر را اعلام چنین خبری اعلام شده بود اما با رایزنی های علی کاردر به نمایندگی از وزیر نفت٬ از وی خواسته شد تا بازنشسته نشود که بر همین اساس٬ علی کاردر حکم مشاورت برای وی صادر کرد.

همچنین وزیر نفت از وی خواست تا مسئولیت هماهنگی و راهبری قراردادهای نفتی مناطق نفتخیز جنوب را بر عهده بگیرد که حالا با موافقت زنگنه برای استعفای وی٬ جشن ساز تنها تا چند روز دیگر نفتی است.

با دیگران به اشتراک بگذارید
  1. حسينيان گفت:

    کناررفتن امثال جشن سازهاوخنیفرهاوعاطل وباطل کردن امثال زیرکچیان زاذه هاوسعذونی هاواوجی هاو…….وسپردن هیات مدیره هاومذیریت های عامل شرکتهاومعاونتهای کلیدی به افرادغیرنفتی وبراساس جناح بازی هاوبازی های سیاسی آن چنان لطمه ای به صنعت نفت واقتصاد کشورخواهد زدکه قابل جبران نخواهذ بودومجلس ودولت وتمام نهادهایی که می توانسته اند مانع وزیرنفت بشوندونشده اندبایدجوابگودرمقابل خداومردم باشند.قدرناشناسی ازخدمتگذارانی امثال جناب آقای جشن سازانگیزه خدمت وازخودگذشتگی درتشکیلات دولتی راریشه کن خواهدکرد.

  2. پاینده باد ایران. گفت:

    اگر برخی از مدیران محترم غیر نفتی امروز در زیر بمباران ها و مشکلات بازسازی و تحریم های فلج کننده دیروز حضور داشتند آیا باز هم حاضر به این همه فداکاری و از جان گذشتگی بودند. طبیعی است کسی که از متن یک مجموعه نباشد برای آن هم دل نسوزاند. بخشی عمده ایی از مشکلات امروز نفت نیز از همینجا ریشه می گیرد. برای جناب مهندس جشن ساز و دیگر مردان بزرگ نفت آرزوی توفیق روزافزون می کنیم. نام و خاطر این دلیر مردان همیشه در شناسنامه نفت این مرز و بوم ماندگار خواهد بود.

else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president