آوای جنوب

معاون رئیس جمهور خطاب به مسئولان استانی : با تفکر دهه شصت و هفتاد نمی توانید نیروی تحصیلکرده بیکار را سرکار ببرید

28872هاشمی در حرکتی قهر آمیز میکروفون را خاموش کرد و تا پایان جلسه حتی با پا در میانی دیگر مسئولان حاضر به صحبت نشد.
آوای جنوب

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سیزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و نمایندگان بویراحمد و کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

این جلسه در حالی برگزار شد که مهمترین مووضوع مورد بحث آن نبود پارک علم و فناوری در کهگیلویه وبویراحمد و عدم حمایت از نخبگان بود.

در ابتدای جلسه پتروشیمی دهدشت بررسی  و مسایل مربوط به آن در دستور کار قرار گرفت که سرمایه گذار این پتروشیمی از فرمانده اقتصاد مقاومتی خواست  گارانتی دولت ، بانک مرکزی و نفت رابرای راه اندازی این پروژه پیگیری کند که ستاری به کنایه گفت :این گارانتی ها را هر جا بگذاریم کارخانه سبز می شود ضمن اینکه شما باید وقتی کاری را شروع می کنید همه جوانب آن را بسنجید و مقدمات آن را فراهم کنید اگر نمی توانید بگویید این کار را به کس دیگری واگذار کنیم.

تذکر خادمی و قهر هاشمی

 عدل هاشمی نماینده کهگیلویه در ادامه به ارایه مقدمه  ای درباره اقتصاد مقاومتی پرداخت که با تذکر ضیق وقت استاندار روبه رو شدو خادمی از وی خواست صحبتهایش را کوتاه کند که هاشمی در حرکتی قهر آمیز میکروفون را خاموش کرد و تا پایان جلسه حتی با پا در میانی دیگر مسئولان حاضر به صحبت نشد.

بعد از پتروشیمی نوبت به زیرساخت های گردشگری رسید که مشخص شد سلطانی فررئیس پیشین سازمان گردشگری در سفرهیت دولت به استان وعده ساخت ۱۰۰ سوئیت اسکان گردشگری با همکاری برخی شرکت ها را داده که اکنون این شرکتها حاضر به انجام تعهدات خود نیستند .

ستاری در این زمینه گفت:شخصا این موضوع را از سلطانی فر به عنوان رئیس سابق و خانم احمدی به عنوان رئیس جدید پیگیری می کنم و پاسخ را به مسئولان حوزه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد خواهم داد.

آغاز به کار پارک علم و فناوری در سوله های استانداری

فرمانده اقتصاد مقاومتی در کهگیلویه وبویراحمد به اینکه استان تنها استانی است که پارک علم و فناوری نداردتاسف خورد وگفت  چرا ۱۰ سال مردم را الاف کرده اید . اگر واقعا اراده‌ای نیست، بگویید تا مردم تکلیف خود را بدانند چرا موضوع را یکسره نمی‌کنید، و اگر نمی‌توانید تا یک نفر دیگر را برای این کار بیاوریم.

 مهم ترین دستاورد این نشست را می توان توافق بر سر حل موضوعات مربوط به پارک علم و فناوری دانست که قرار شد پارک علم و فناوری در مکانی که استانداری در اختیار مدیران این پارک می گذارد کار خود را آغاز کند و ستاری وعده گرفت که در بازدید ماه آینده شرکت ها مشکل ثبت و وام و کارهای خرد نداشته باشند.

معاون علمی فناوری رییس جمهوربا بیان اینکه  اعتبار سوله و خوابگاه‌های پارک علم وفناوری را تقبل می‌کنم که راه‌اندازی شودگفت:اگر چیزی خواستید به من مراجعه کنید که من برای احداث پارک علم و فناوری پشت شما هستم و حمایت می‌کنم.

وی در پاسخ به مطالبه مدیران که ۲۰ هکتار زمین برای پارک درخواست کردند نیز گفت:شما اول بقیه کارها را راه بیندازید و نگرش زمین و فضای فیزیکی را از ذهنتان پاک کنید.

وی درباره درخواست تخصیص ۲ونیم میلیارد متر مکعب آب به استان نیز گفت:شما آب را می خواهید وارد سیمان مارگون و فولاد کنید با این انگیزه که اشتغال ایجاد کنید اما این تفکر دهه شصت و هفتاد است و نمی توانید با آن نیروی تحصیلکرده بیکار را سرکار ببرید چرا که صنعت معنای دیگری دارد.

معاون رییس جمهور افزود: تنها چیزی که می توانید در کهگیلویه وبویراحمد با آن اشتغال ایجاد کنید استفاده ازظرفیت های ذاتی و طبیعی خود استان است.

آنچه در نشست مشهود بود فضای فکری متفاوت میهمان و میزبان بود.مدیران استانی همه در خواستهایشان پیرامون واگذاری زمین در مقیاس هکتار می گذشت و ستاری و تیم همراهش در طول جلسه سعی داشتند این نگرش را در میان مدیران تغییر دهند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president