آوای جنوب

عالیپور خبر داد :تبلور اقتصاد مقاومتی در قلب اقتصاد ایران با نگاه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به سازندگان داخلی

عالیپورمدیرعامل مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: با اهتمام جدی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تنها در ۵ سال اخیر حدود ۷ هزار قلم کالای راهبردی صنعت نفت، بومی‌سازی شده است.

آوای جنوب؛

به گزارش آوای جنوب به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برادری نفت و گاز گچساران، بیژن عالی‌پور عصر امروز در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در بازدید از غرفه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران به همراه معاون مهندسی پژوهشی و فناوری وزارت نفت اظهار کرد: افتخار دارم در آیین افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت باشم.

عالیپور گفت: با یاری خداوند و همکاری بخش خصوصی توانمند داخلی و اهتمام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان، نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت برای هشتمین سال پیاپی با هدف تقویت و افزایش توان رقابتی بخش خصوصی و تقویت پشتوانه‌های اصلی صنعت نفت، تامین نیازهای این صنعت در داخل کشور در چارچوب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برگزار شده است.

این مسؤول افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به عنوان بهره‌بردار بزرگ نفت ایران افتخار دارد به سبب استقرار در این سرزمین زرخیز فعالیت ثمربخش مرتبط با تولید نفت را پیگیری می‌کند.

وی گفت: در این مدت، نمایشگاه فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی تولیدکنندگان و بخش خصوصی داخلی و ارائه مهمترین نیازمندی‌های صنعت عظیم نفت در جوار تاسیسات و میادین بزرگ نفت و گاز کشور فراهم کرده و با ایجاد ارتباط و تعاملی سازنده میان سفارش‌دهنده، سازنده و مراکز علمی و پژوهشی، طرح‌ها و پروژه‌های متعددی در بخش بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت اجرا شده است.

وی افزود: بر این اساس با اهتمام جدی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تنها در ۵ سال اخیر حدود ۷ هزار قلم کالای راهبردی صنعت نفت، بومی‌سازی شده است که نخستین توربین گازی با توان ۵ مگاوات ساخت داخل، قطعات و تجهیزات حفاری تا ۱۰ هزار پی‌اس‌آی و انواع اقلام برق، مواد شیمیایی و ابزار دقیق از درون این نمایشگاه به سرانجام رسیده است.

عالیپور خاطرنشان کرد: یقینا صنعت نفت، همچنان تلاش خود را در این زمینه ادامه خواهد داد و با استفاده از خلاقیت، ابتکار و نوآوری بخش‌های پژوهشی و مهندسی ساخت داخل مسیر بومی‌سازی را با صلابت خواهد پیمود تا در آینده‌ای نزدیک سایر نیازمندی‌های صنعت نفت به ویژه قطعات حساس و ماشین‌آلات پیچیده فرآیندی در قالب ۱۰ گروه کالایی ابلاغی از سوی مقام عالی وزارت به ثمر بنشیند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president