آوای جنوب

قسم پیمانکار را باور کنیم یا طلب معارض/بی‌توجهی مسؤولان به پروژه‌ای زخمی در گچساران

کلنگپروژه کنارگذر گچساران که از سال ۹۱ کلید خورد اکنون با بی‌توجهی مسؤولان روبه‌رو شده است.

آوای‌جنوب؛

سال ۹۱ بود که با حضور جمعی از مسؤولان استانی و شهرستانی عملیات اجرایی فاز دوم کمربندی گچساران کلنگ‌زنی شد.

پروژه‌ای که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، قائم‌مقام وزیر و مدیرکل راه ‌و شهرسازی در گچساران کلنگ‌زنی شد.

فاز دوم پروژه کمربندی جاده گچساران به طول ۷ کیلومتر قرار بود ابتدای جاده آب‌شیرین را به تقاطع بهشت‌زهرا متصل کند.

این در حالی است که گچساران را به عنوان شهری که شاهراه اتصال استان‌های دیگر به جنوب کشور است می‌شناسند و این پروژه باید در اولویت کاری قرار می‌گرفت، اما متاسفانه بنا بر دلایلی کار این پروژه مهم اکنون راکد مانده است.

خبرگزاری فارس به سراغ پیمانکار پروژه کمربندی گچساران می‌رود تا از حال‌ و روز این روزهای پروژه باخبر شده و علت تعطیلی کار را پیگیری کند.

محمد خادمی در پاسخ به فارس در گچساران گفت: این پروژه درسال ۹۱ شروع به کار کرده است.

وی افزود: متاسفانه مشکلات معارض را در مسیر داریم که تاکنون رفع معارض نشده است.

خادمی عنوان کرد: مشکلات اعتباری این طرح نیز درحال حاضر موجب متضرر شدن ما شده است به طوری که در اکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این پروژه ضرر داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال‌ حاضر ۳ میلیارد تومان از اداره راه و شهرسازی مطالبات داریم، عنوان کرد: این در حالی است که معارضین نیز مطالبات خود را از اداره راه و شهرسازی نگرفته‌اند و عمده مشکل پروژه معارضین هستند.

خادمی خاطرنشان ساخت: هر چند مطالبه‌ ما هنوز پرداخت نشده است اما اگر بتوانند مشکل معارضین را برطرف کنند ما به کار خودمان ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر بیش از ۵۰ درصد کار انجام شده، قیر و دیگر ملزومات کار تهیه شده اما به دلیل وجود همین معارضین کار به پیش نمی‌رود.

جعفر برکتی رئیس اداره راه‌ و شهرسازی گچساران نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: پروژه فاز دوم کمربندی جاده گچساران در سال ۹۱ شروع به کار کرده و در حال‌ حاضر ۵۰ درصد پیشرفت کاری داشته است.

وی ادامه داد: به دلیل نبود اعتبار در حال‌ حاضر این پروژه تعطیل است.

برکتی عنوان کرد: صاحبان زمین‌های در مسیر این جاده نیز مطالباتشان پرداخت نشده است و آنها نیز مطالبات خود را می‌خواهند و طلب‌کار هستند.

وی در پاسخ به این سوال که پیمانکار این طرح به چه میزان مطالبات دارد، گفت: به دلیل اینکه پیمانکار باید صورت وضعیت را تحویل استان بدهد دقیقا اطلاعی از مطالبات پیمانکار نداریم.

وی اذعان کرد: اگر اعتبار این پروژه تامین شود کار به سرعت پیش خواهد رفت و هیچ‌گونه مشکلی نداریم.

به گزارش فارس، برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که عزل یک باره مدیرکل نیز به همین موضوع مرتبط است.

آن‌طور که می‌توان استنباط کرد آقای مدیر در روزهای آخر کاری قرار بود پولی را به این طرح اختصاص دهد که چنین نشود.

برخی از پیمانکاران گچسارانی نیز فعالیت پیمانکار گچسارانی را در این پروژه دلیلی بر عدم پرداخت‌ها از استان می‌دانند و از این موضوع ابراز نارضایتی دارند که آیا اگر پیمانکار گچسارانی نبود باز هم مطالبات این پروژه به تعویق می‌افتاد.

================

گزارش از علی‌مراد کاظم‌پور

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president