آوای جنوب

نامگذاری بلوار و میدان نماز گچساران الگوی کشوری شد+تصویر

گچسارانقائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: نامگذاری بلوار و میدانی به نام نماز در گچساران به الگویی در کشور تبدیل شده است.

آوای‌جنوب؛

محمود مظفر اظهار کرد: هماهنگی شورا و شهرداری گچساران در نام‌گذاری این دو نماد شهری حرکتی در جهت ترویج فرهنگ نماز است.

وی پیشنهاد داد که شهرداری‌ها و شوراهای کشور بکوشند تا بلوار یا میدانی در شهرها به نماز اختصاص دهند تا این مهم باعث نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز در بین شهروندان شود.

مظفر در ادامه با اشاره به اهمیت نماز در جهاد نرم گفت: نماز یک سلاح نرم قوی است که می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه را از بین ببرد از این رو ضروری است تا با استفاده از آن و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز در حل مشکلات متعدد جامعه گام برداشت.

مظفر افزود: عزم جدی در این جهاد اکبر لازم است و امیدواریم با عزم عمومی در راستای اقامه نماز گام برداریم.

قائم‌ مقام ستاد اقامه نماز تصریح کرد: اگر اقامه نماز به درستی در جامعه اتفاق بیفتد خواهیم دید که مشکلات اقتصادی و فرهنگی به راحتی قابل حل می‌شوند.

وی ادامه داد: در میان همه فرائض در فریضه نماز تمام وعده‌های خدا مربوط به این دنیا و حل مسائل در این دنیا است و با توسل به نماز در این دنیا رستگار می‌شویم و خدا راه را به ما نشان می‌دهد.

مظفر افزود: اگر اقامه نماز درست صورت گیرد و از نماز در مقابل تهاجمات دیگر محافظت کنیم، افراد بعد از ما نمی توانند این فریضه را ضایع کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: ۲۰۰ همایش تخصصی با عنوان نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ۳۱ اجلاس استانی در سراسر کشور برگزار شده است.

وی افزود: طرح اجلاس استانی نماز از سال گذشته به طور آزمایشی در کل کشور برگزار شد که با استقبال مردم، نمایندگان ولی‌فقیه در استان‌ها، استانداران و سایر نهادهای دولتی و خصوصی رو به رو شد.

مظفر افزود: در همین راستا قرار شد در کنار اجلاس استانی نماز در هر استان، همایش‌های تخصصی با موضوع نماز و کاهش آسیب‌های اجتماعی ویژه اقشار آسیب دیده برگزار شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز تأکید کرد: ستاد اقامه نماز در نظر دارد نماز را به عنوان موثرترین، کم‌هزینه‌ترین، مهم‌ترین و اولین عامل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی و گام‌های جدیدی را در حوزه عملی به صورت ایده‌های جدید و در قالب الگوها و تجربه‌های موفقی که در حوزه آسیب شناسی اجتماعی انجام گرفته، به جامعه معرفی کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president