آوای جنوب

امام جمعه گچساران:عده‌ای دائم از تعامل با دنیا سخن می‌گویند و می گویند باید خودمان را با دنیا وفق دهیم

امام جمعهامام جمعه گچساران گفت: برخی بدون در نظر گرفتن خوی استکباری غرب و آمریکا دائم از تعامل با دنیا سخن می‌گویند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی و دوری از گناهان اظهار کرد: یک انسان مومن باید تقوا را در تمام امور زندگانی رعایت کند.

حجازی افزود: مومنین باید بدانند به دنبال رزق و روزی حلال رفتن و لقمه حلال و کسب روزی حلال در پیشگاه خداوند با عظمت است چرا که در این صورت محبت الهی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: وقتی محبت اهل بیت (ع) به انسان داده می‌شود زاهد خواهد شد و چنین انسانی مغلوب دنیا نمی‌شود.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه چنین انسان‌هایی به جای جمع‌آوری و حرص خوردن برای مال و ثروت در این دنیا کار دیگری انجام می‌دهند تصریح کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا گره‌ای از کار مومنین باز کنند.

حجازی در تشریح خصوصیت چنین انسان‌هایی گفت: این انسان‌ها تمامی رفتار و گفتمان خود را با مبانی دینی تطبیق می‌دهند و تشنه عدالت می‌شوند.

امام جمعه گچساران بیان کرد: اگر انسانی دنبال مال و رزق حلال باشد بی‌شک ملائکه او را دعا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران در خطبه دوم این هفته به وضعیت بسیار تاسف‌بار جهان پرداخت و اظهار داشت: وقتی انسان جملاتی را از این آقایان سازمان ملل می‌شنود تعجب می‌کند.

وی گفت: محکوم نکردن آل‌سعود توسط سازمان ملل تنها به دلیل این است که بخشی از پول‌های سازمان ملل را آل‌سعود پرداخت می‌کند.

حجازی خاطرنشان ساخت: آیا قرار است دنیا اینگونه و به دست چنین انسان‌هایی مدیریت شود که می‌گویند ما می‌دانیم که آل سعود محکوم است اما نگران قطع شدن پول از سوی سعودی‌ها هستند.

وی تصریح کرد: سازمان ملل ظلم و کشتار کودکان یمنی، مردم سوریه را می‌بینند اما متاسفانه در خدمت کشورهای ابر قدرتی هستند که در مقابل دلارهای نفتی آل سعود سر خم کرده‌اند و در مقابل جنایات آنها فقط سکوت اختیار می‌کنند.

حجازی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی که جهان امروز ما اینگونه و به دست چنین افرادی که به شکل عامدانه فریاد دادرسی مردمان مظلوم جهان را نادیده می‌گیرند مدیریت می‌شود اظهار کرد: آن وقت عده‌ای می‌گویند باید خودمان را با دنیا وفق دهیم.

حجازی افزود: با وجود چنین سازمان مللی که دست‌پرورده ابرقدرت‌هاست این چه حرفی است که برخی می‌گویند ما باید خودمان را با دنیا وفق دهیم.

وی ادامه داد: باید مراقب باشیم چرا که ما مسؤول هستیم و هم در درون کشور و هم در تعاملاتمان با کشورهای دیگر سنجیده تصمیم‌گیری کنیم.

امام جمعه گچساران با اشاره به مناظرات این روزهای کاندیداهای آمریکا گفت: امروز همین خانم کلینتون اعتراف می‌کند و می‌گوید داعش را ما به وجود آورده‌ایم لذا به عنوان یک انسان مومن باید ببینیم حول حول محور اسلام و مسلمین چه تصمیماتی گرفته می‌شود و هوشیار باشیم.

حجازی تصریح کرد: امروز حاکمان جهانی و استکبار حامیان صهیونیست‌ها هستند که کودک‌کشی آنها را مردم می‌بینند و آنهایی که خیال می‌کنند اهل مطالعه هستند و آگاهی دارند می‌گویند ما باید با جهان باشیم و تعامل داشته باشیم.

امام جمعه گچساران در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت حسین فهمیده در جنگ تحمیلی گفت: شهادت این نوجوان ۱۳ ساله و دانش‌آموز نقطه عطفی در تاریخ سراسر عزتمند ۸ سال دفاع مقدس بود که امام راحل ما فرمودند رهبر ما آن نوجوان سیزده ساله است.

حجازی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم نسل جوان و نوجوان ما با الگوگیری از همان جوانانی که در روز تسخیر لانه جاسوسی هیبت آمریکا شکستند الگو پذیری کنند چرا که امام راحل آن روز را انقلاب دوم نامیدند و باید بدانیم اصل سرمایه ما همین نوجوانان و جوانان هستند.

امام جمعه گچساران با دعوت از آحاد مردم این شهرستان برای حضور در راهپیمایی استکبارستیزی ۱۳ آبان گفت: مردم و مسؤولان شهرستان گچساران بویژه جوانان و نوجوانان ما باید باحضور خود سیلی محکمی را دوباره به صورت آمریکا بزنیم و باید بتوانیم قدرتمان را یک‌بار دیگر به رخ دشمنان بکشیم و از این رو انتظار می‌رود شورای هماهنگی تبلیغات شهرستان با کمک دیگر دستگاه‌ها این روز را نسبت به سال‌های گذشته قدرتمندانه برگزار کنند.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به هفته پدافند غیرعامل و ضرورت تبیین سیاست‌های این حوزه در برابر تهدیدات تصریح کرد: باید بدانیم پدافند غیرعامل صرفا در مورد زلزله و سیل نیست بلکه پدافند غیرعامل یک دفاع غیرنظامی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در پدافند غیرعامل در میدان فرهنگی نیز به طور جد وارد عمل شویم اظهار کرد: باید با شناسایی راه‌های نفوذ، نفوذ فکری و سیاسی مراقب سایر راه‌های نفوذ دشمن باشیم.

وی در ادامه به سالگرد رحلت آیت‌الله ملک حسینی اشاره کرد و گفت: آن مجاهد خستگی ناپذیر انسانی فقیه، عالم و مومن و ولایت‌مدار بود که افتخاری برای مردمان این منطقه به شمار می‌رفت.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president