آوای جنوب

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باشت:

نقش‌آفرینی کم‌نظیر بسیج در حوزه پدافند غیر عامل

رضازادهفرمانده ناحیه مقاومت بسیج باشت از نقش‌آفرینی کم‌نظیر بسیج در حوزه پدافند غیر عامل یاد کرد.

آوای جنوب؛

سرهنگ سیدعلی رضا‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران در خصوص مؤلفه‌های اصلی پدافند غیر عامل اظهار کرد: امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی آموزش دیده، بصیر، انقلابی، با ایمان و دارای انگیزه الهی و مشتاق خدمت به مردم و بسیج نمونه عینی چنین نیرویی است.

وی بیان کرد: عرصه‌های فعالیت بسیج در پدافند غیر عامل عرصه آگاه‌سازی و اطلاع رسانی، عرصه امداد و نجات، عرصه مدیریت مردم در زمان جنگ و مدیریت بحران، عرصه آموزش آحاد مردم، عرصه ارتقاء توان رزم و اجرای رزمایش‌های پدافند غیر عامل، عرصه عملیات روانی، عرصه بازدارندگی، عرصه حفاظت سیستم‌ها و کاهش آسیب‌پذیری دستگاه‌هاست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج باشت در ادامه بیان کرد: بسیج در زمان‌های مختلف در تمام عرصه‌های فوق ایفای نقش کرده و کارایی و قابلیت‌های خود را به اثبات رسانده است.

وی گفت: بسیج در دوران جنگ تحمیلی با احداث پناهگاه، امداد و نجات مصدومان، بمباران‌ها، آموزش مردم و همچنین مشارکت فعال و مؤثر در مدیریت بحران‌ها و حوادث طبیعی نظیر زلزله‌ها ثابت کرد که می‌تواند با تکیه بر چنین نیروی مردمی و ولایی بسیاری از بحران‌ها را در پشت جبهه مدیریت کند و آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل برساند.

رضازاده تاکید کرد: امروز بسیج به عنوان یک نیروی مقتدر خارچشم دشمنان داخلی و خارجی شده و با پیروی از اوامر فرماندهی معظم کل قوا در تمام عرصه‌ها نقش‌آفرینی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: عرصه نظامی و پیشرفت‌های موشکی و دفاعی را مدیون تفکر بسیجی هستیم و همچنین در عرصه جنگ نرم و مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب نسبت به توسعه فرهنگ انقلابی و جهادی نقش آفرینی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت یادآور شد: ملت ایران موفقیت خود در عرصه‌های علمی نظیر پزشکی، نانو و هسته‌ای را مرهون تفکر بسیجی می‌داند و همه این پیشرفت‌ها در بحث پدافند غیرعامل و بازدارندگی و توانمندسازی درونی بسیار مؤثر هستند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president