آوای جنوب

امام جمعه باشت: متولیان نهادهای فرهنگی ما خودشان فرهنگی نیستند/تکیه بر جوانان انقلابی راه مقابله با تهدیدها

در حال حاضر مردم از مسؤولان در حوزه فرهنگی جلوترند و در صف اول مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارند

امام جمعهامام جمعه باشت گفت: مردم بیش از مسؤولان دغدغه مبارزه با تهاجم فرهنگی دارند و اصولا برخی مسؤولان دغدغه مقابله با تهاجم فرهنگی ندارند.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: اولین نکته در خصوص پدافند غیر عامل در ابعاد فرهنگی این است که خود مسؤولان در درجه اول از جنس فرهنگی باشند.

وی با بیان اینکه حتی متولیان نهادی فرهنگی ما نیز خودشان فرهنگی نیستند، ادامه داد: خیلی از مسؤولان ما فرهنگی نیستند، بر همین اساس دلسوز فرهنگ نیستند و دغدغه فرهنگی ندارند.

امام جمعه باشت تصریح کرد: در حال حاضر مردم از مسؤولان در حوزه فرهنگی جلوترند و در صف اول مقابله با تهاجم فرهنگی قرار دارند.

عبودی با بیان اینکه براساس فرمایش امیرالمومنین حضرت علی(ع) که می‌فرمایند مردم هم تابع امرای خودشان هستند، عنوان کرد: همین مردم با حضور در قالب هیأت‌ها و مساجد در کار فرهنگی از برخی مسؤولان جلوتر هستند.

وی با توصیه به مسؤولان و مدیران اضافه کرد: در مجموع ظرفیت مردمی را خوب می‌دانیم که می‌توان از آن خوب استفاده کرد، اما ظرفیت دولتی را در بحث فرهنگ خوب نمی‌دانیم، این در حالی است که یک مسؤول باید در همه حال دغدغه فرهنگی داشته باشد.

امام جمعه باشت با بیان اینکه مسأله پدافند غیر عامل نباید فقط مختص همین یک هفته باشد، متذکر شد: شاهد هستیم که به جز تبلیغات در این مقوله آن هم تنها در یک هفته و پس از آن، دیگری خبری نیست.

عبودی تشریح کرد: جامعه اسلامی براساس دستورات خداوند همواره باید در بحث دفاع از حکومت و ارزش‌ها آمادگی کامل داشته باشد.

وی توضیح داد: باید مسؤولان و دولتمردان، پدافند غیر عامل را در همه زمینه‌ها چه نظامی و چه غیر نظامی و چه فرهنگی جدی بگیرند، چراکه دشمنان به دنبال تغییر باورهای فرهنگی و هویتی ما هستند.

امام جمعه باشت یادآور شد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال ضربه زدن هستند و از شیوه‌های مختلف استفاده می‌کنند، اما در این بین نفوذ فرهنگی از حساسیت بالایی برخوردار است، چراکه آنها پس از شکست در جنگ سخت، وارد جنگ نرم با ما شده‌اند.

عبودی با اشاره به حساسیت‌های پدافند غیر عامل تبیین کرد: امام خمینی(ره) در روزگاری با اقدامی ماندگار با تشکیل بسیج مردمی در برابر دشمنان ایستاد و امروز نیز مقام معظم رهبری تأکید فراوانی بر استفاده و تکیه بر همین جوانان انقلابی دارند.

وی در پایان تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی و تکیه بر آنها می‌توانیم در مقابل تهدیدات دشمن ایستادگی کنیم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president