آوای جنوب

در راستای تحقق اهداف

حکم جهاد از طرف مقام معظم رهبری صادر شده است

خامنه ایسالهاست که شعار ” وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد “را سرمی دهیم و منتظریم تا حکمی صادر و ما با عمل به آن به تکلیف شرعی خود عمل نماییم و حالا امام خامنه ای در حوزه اقتصاد حکم جهاد داده اند بنابراین وظیفه من و شما به عنوان پیروان ولی فقیه زمان اطلاعت از حکم است که در هر زمان و به هرصورت از تولید داخلی حمایت نموده و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

دکتر مسلم اورنگی در استاد پرس نوشت:

سالهاست که شعار ” وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد “را سرمی دهیم و منتظریم تا حکمی صادر و ما با عمل به آن به تکلیف شرعی خود عمل نماییم ولی افسوس تا این زمان فقط دردایره شعار دادن مانده ایم و به این گفته خود عمل ننموده ایم زیرا که اگر تنها به این شعار عمل می کردیم بسیاری از مشکلات موجود جامعه اسلامی و کشور مدعی تابع ولی فقیه حل می شد وبرای این ادعا نیز می توان به هشت سال دفاع مقدس ، انرژی هسته ای و صنایع دفاعی و… را به عنوان شاهد بیان نمودکه با لبیک به ولی فقیه زمان خود به عملکرد مطلوب و هدف عالی خود در آن زمینه رسیده اند . یکی از حوزه های مهم و اساسی بحث اقتصاد است که دشمنان با انواع تحریم و تهدید علیه جمهوری اسلامی در این حوزه سعی در تضعیف نظام و دلسردی مردم نسبت به آن دارند اهمیت اقتصاد بر هیچ کس ، از سیاسیون گرفته تا مردم عادی ، از نخبگان علمی گرفته تا افراد کم سواد ، پوشیده نیست و در حال حاضر کشورمان با مشکلات حاد اقتصادی اعم از رکود ، بیکاری ، تورم و … دست و پنجه نرم می کند به طوریکه امام خامنه ای از مدتها قبل به این مشکل اشاره و بارها به مسئولان و دست اندرکاران امر گوشزد نموده اند که تنها راه مقابله با این معضل اعتماد به پتانسیلهای داخلی ودر حالت کلی اقتصاد مقاومتی است که متاسفانه به علت عدم توجه مسئولین امر و حتی مردم ، رهبری امسال را با نام اقتصاد مقاوتی ، اقدام و عمل نامیده اند . اما تعدادی از احکام جهادی که رهبری برای جهاد اقتصادی صادر فرموده اند عبارتند از :

امروز عرصه‌ی اقتصاد، به‌خاطر سیاستهای خصمانه‌ی آمریکا، یک عرصه‌ی کارزار است، یک عرصه‌ی جنگ است، جنگی از نوع خاص.در این عرصه‌ی کارزار، هر کسی بتواند به نفع کشور تلاش کند، جهاد کرده است.امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است.(۹۴/۱/۱)

محصولات داخلی را مردم مصرف کنند. نروند دنبال این نشانه ها. حالا مد شده است بگویند برند است، برند فلان. برندارد چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصبانه و با تعصب تمام، ملت ایران، خارجی آن را مصرف نکنند.(۹۳/۱۱/۲۹)

مسئله‌ى مدیریت مصرف، یکى از ارکان اقتصاد مقاومتى است؛ یعنى مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر. هم دستگاه‌هاى دولتى، هم دستگاه‌هاى غیر دولتى، هم آحاد مردم و خانواده‌ها باید به این مسئله توجه کنند؛ که این واقعاً جهاد است. امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه‌ى تعادل در مصرف، بلاشک در مقابل دشمن یک حرکت جهادى است؛ انسان میتواند ادعا کند که این اجر جهاد فى‌سبیل‌اللّه‌ را دارد.(۱۳۹۱/۵/۳)

حال وظیفه من و شمابه عنوان پیروان ولی فقیه زمان اطلاعت از حکم است که در هر زمان و به هرصورت از تولید داخلی حمایت نموده و در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president