آوای جنوب

بازگشت شور و نشاط به فوتبال گچساران با حضور یار دوازدهم در ورزشگاه نفت

باشگاه‌های بزرگ امروز دنیا در کنار مدیریت فنی برای هواداران خود نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند و این تنها به این منزله نیست که هوادار هر هفته فقط در هنگام مسابقات به استادیوم ها می‌آیند

هواداران گچسارانی که کوله‌باری از تجربه محرومیت را به همراه دارند از این پس می‌توانند در ورزشگاه اختصاصی نفت تیم محبوبشان را در مقابل حریفان تشویق کنند.

 آوای جنوب/ علی مراد کاظم پور

بی‌شک در فوتبال امروز دنیا تماشاگران و هواداران یک تیم را می‌توان یکی از علل موفقیت یک تیم فوتبال به حساب آورد.

بی‌دلیل نیست که مدیران، مربیان، کادر فنی و روانشناسان تماشاگرانشان را یار دوازدهم خود به شمار می‌آورند.

در فوتبال امروز دنیا و در لیگ‌های معتبر و سطح اول فوتبال جهان باشگاه‌ها با مدیریت بهینه، آموزش و برنامه‌ریزی به جهت بهسازی رفتارهای هواداران سعی و تلاششان بر این است تا از یار دوازدهم خود بهترین استفاده را ببرند.

 

 

اما به راستی یک هوادار چه کسی است؟

از نگاه کارشناسان فوتبال،یک هوادار فوتبال به کسی گفته می‌شود که به گونه‌ای علاقه بیش از اندازه به یک باشگاه و یا بازیکن مورد علاقه خود را داشته باشد.

وقتی قانون تماشاگر یا هواداری از دیدن تیم مورد علاقه‌اش محروم می‌کند آن وقت است که ما به نقش تماشاگران و هواداران در نتیجه یک تیم فوتبال پی خواهیم برد.

بارهای بار و به دفعات چه به صورت حضور در ورزشگاه‌ها و چه به صورت تماشای تلویزیونی به نقش هواداران پی برده‌ایم.

آنجا که با شعارها و صدای شیپورهایشان و فریادهای حمله حمله گفتن‌هایشان تیمی را به عقب می‌رانند و این تغییر را می‌توانیم هم حس کنیم و هم با چشمانمان مشاهده کنیم.

وقتی وجودشان را در کیفیت یک بازی فوتبال، از هم گسستگی تیم حریف می‌بینیم به نقش هواداران پی می‌بریم.

وقتی نویسندگان قوانین فوتبال در دنیا را به صورت رفت و برگشت مصوب می‌کنند باید اذعان کرد که این هواداران بودند که نقش اول را بازی کرده‌اند.

باید پذیرفت که یک هوادار نقش عمده‌ای در روند یک مسابقه فوتبال ایجاد کند.

نفت گچساران و هواداران آن در این سال‌های اخیر تجربه‌های فراوانی را گذرانده‌اند از محرومیت تیمی تا جریمه انفرادی هوادار تا کسر امتیاز تا محکومیت‌های مختلف باید هوادار نفت گچساران را در این فصل آبدیده کرده باشد.

او خوب باید بداند فدراسیون و ناظرانش بر فوتبال این شهر حساسیت ویژه‌ای به خرج می‌دهند.

 

هواداران

 

او باید کوله‌باری از تجربه‌های محرومیتی و بی‌عدالتی‌ها را برای آینده بهتر به همراه داشته باشد.

وقتی ناظران نقطه به نقطه ورزشگاه نفت را با دقت بررسی می‌کنند که گویا بازی در سطح لیگ برتر قرار است برگزار شود.

اما همین چند روز پیش در اصفهان با تصاویری که مشاهده شد بازی برگزار می‌شود.

یا وقتی در هفته سوم یک تیم به این گروه اضافه می‌شود همه و همه دست به هم می‌دهند تا نفت گچساران شش بازی خود را تنها در ۲۶ روز باید بازی کند و این با حساب رفت و برگشت‌ها به نوعی باید هر سه روز بازی برگزار کند.

در چنین شرایطی هوادار و سکوهای ورزشگاه نه تنها باید یار دوازدهم باشد بلکه باید با تمرکز به اهداف و آرمان‌های تیم و اطمینان به کادر فنی و بازیکنان سکوها را برای آنها به نقطه اتکایی تبدیل کنند و کاری کنند که صدای حمله حمله آنها گوش هر مدافعی را به لرزه در آورد.

 

yazdy 

داریوش یزدی سرمربی نفت گچساران در خصوص وجود  هواداران نفت گچساران پس از محرومیت اظهار کرد: حضور سبز یار دوازدهم به ما و تیم نفت گچساران انگیزه می‌دهد و ما بی‌صبرانه منتظر حضور سبز هواداران هستیم.

سرمربی تیم نفت و گاز گچساران در ادامه افزود: مردم و هواداران خونگرم گچسارانی مردمی با فرهنگ و اصالت هستند.

 وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خود من نیز فرزند شهری همانند گچساران هستم خصوصیات اخلاقی یکدیگر را خوب می‌شناسیم و در این مدت نیز با آنها آشنایی کامل پیدا کرده‌ام.

سرمربی نفت و گاز گچساران خاطرنشان کرد: هواداران فوتبال در گچساران بچه‌های با معرفتی هستند که من مطمئن هستم در این فصل فرهنگ خود را در کنار یک فوتبال زیبا به فوتبال ایران عرضه خواهند کرد.

وی ادامه داد: امیدوارم حضور گرم آنها در استادیوم این شهر کار را برای حریفانمان سخت‌تر کنند چراکه آنها می‌توانند با تشویق‌های خود ضمن انگیزه به بازیکنان کار را برای حریف در بازی‌های خانگی ما سخت کنند.

 

 

Image result for ‫هواداران نفت گچساران فوتبال‬‎

 

صادق خادمی مسؤول کانون هواداران در این باره به خبرنگار فارس در گچساران می‌گوید: توپ گرد است و به هیچ کس رحم نمی‌کند در این دنیای فوتبال یک روز خوشحالی و یک روز ناراحت، این طبیعت ورزش  پرطرفدار دنیا یعنی فوتبال است.

 خادمی در ادامه افزود: از همه دوست‌داران تیم محبوب نفت گچساران با توجه به اینکه بازی‌های خانگی در پیش رو داریم انتظار می‌رود اول حضور حداکثری، دوم تشویق یکپارچه نام  گچساران، سوم که از همه مهم‌تر است آرامش خود را در مقابل هر نوع نتیجه حفظ کنند که به امید خدا به لیگ دسته یک کشور صعود کنیم.

وی بیان کرد: نفت گچساران هر نتیجه ای را بگیرد ما در کنار این تیم خواهیم ماند و در سال‌های گذشته نیز ثابت کرده‌ایم هواداران خوبی برای نفت بوده‌ایم چرا که هر تیمی به این شهر آمد با دسته گل به استقبال آنها در محل اقامتشان رفته‌ایم و مطمئنا در این فصل نیز چیزی جز این نخواهد بود.

رودنیل

نوذر رودنیل از مدرسان و کار شناسان داوری فوتبال کشور به خبرنگار فارس گفت: یک هوادار واقعی باید حامی تیم باشد.

وی ادامه داد: هواداران باید چه در زمان برد و چه در زمان باخت فقط و فقط به تشویق تیم‌شان بپردازند و از مسائل حاشیه‌ای دوری کنند.

 این ناظر فدراسیون فوتبال ادامه داد: هوادار باید بداند از الفاظ توهین‌آمیز هیچ‌گاه نسبت به کادر فنی خود، تیم داوری و تیم حریف استفاده نکند.

 رودنیل تصریح کرد: هواداران تیم نفت و گاز گچساران با تجربه گذشته باید به کادر فنی اعتماد کند و به آنها احترام بگذارند و تنها نود دقیقه تیم خود را تشویق کنند.

وی خاطرنشان کرد: هواداران فوتبال باید شئونات اسلامی را در ورزشگاه‌ها رعایت کنند.

هواداران

یکی از پیشکسوتان فوتبال گچساران در این خصوص به خبرنگار فارس در گچساران گفت: باشگاه‌های بزرگ امروز دنیا در کنار مدیریت فنی برای هواداران خود نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند و این تنها به این منزله نیست که هوادار هر هفته فقط در هنگام مسابقات به استادیوم ها می‌آیند.

وی ادامه داد: امیدواریم مدیریت نفت گچساران در فصل آتی برنامه‌ریزی خوبی برای ساختار هواداران خود داشته باشد.

 این پیشکسوت فوتبال بیان کرد: نشست‌های هفتگی و برنامه‌ریزی شده از سوی مدیریت باشگاه  برای جلسات مداوم میان هواداران، پیشکسوتان و کادر فنی می‌تواند کمک شایانی به ورزش و آینده فوتبال این شهر کند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president