آوای جنوب

ثبت‌نام اینترنتی ضعیف بویراحمدی‌ها در آمارگیری نفوس و مسکن/ رتبه ۱۱ استان در ثبت‌نام اینترنتی

نوروزیرئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از رتبه ۱۱ این استان در ثبت‌نام اینترنتی آمارگیری نفوس و مسکن در کشور خبر داد.

آوای جنوب؛

حسن نوروزی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به فوایدی که آمار نفوس و مسکن در برنامه‌ریزی‌ها دارد، اظهار کرد: با آمار دقیق میتوان برنامه‌ریزی درستی برای توسعه کشور و استان در زمینه‌های مختلف داشت.

وی گفت: به وسیله آمار درست و دقیق است که می‌فهمیم در شهرها و روستاها و در مناطق مختلف استان چه تعداد افراد زندگی می‌کنند و بر پایه همین آمار است که برنامه‌ریزی برای تخصیص اعتبارات صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این که کشور ما برای اولین بار است که در راستای آمارگیری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی عمل می‌کند، تصریح کرد: عملکرد بسیاری خوبی برای سال اول داشته‌ایم.

نوروزی با اشاره به این که تاکنون ۳۰ درصد از مردم کشور در این آمارگیری به صورت اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند تصریح کرد: آماری بسیار خوب برای کشور به شمار می‌رود در حالی که بسیاری از کشورها سالیان سال است که از این روش استفاده می‌کنند اما آمار ما برای سال اول نسبت به آن کشورها بسیار جالب به نظر می‌رسد.

وی با بیان این که در آمارگیری اینترنتی به راحتی و به سهولت ظرف مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه آمارگیری انجام می‌شود، افزود: تنها باید کد ملی و کد پستی را به همراه داشته باشیم و به مانند مراجعه حضوری برای ثبت‌‌نام زمان‌بر نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در حال حاضر استان ما در ثبت‌نام اینترنتی در کشور رتبه ۱۱ را به خود اختصاص داده است، گفت: در برخی از روزهای گذشته تا رتبه ۲۴ کشوری سقوط کرده بودیم که با همکاری خوب مردم در بسیاری از شهرهای استان اکنون رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده‌ایم.

این مسؤول در ادامه گفت: تا ساعت ۷ صبح روز یک‌شنبه ۲۵ مهرماه تعداد ۲۳۳ هزار نفر از مردم استان ما ثبت‌نام آمار نفوس و مسکن را انجام داده بودند.

نوروزی به عملکرد شهرستان‌های مختلف استان در ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: شهرستان دنا بهترین عملکرد را تاکنون داشته به نحوی که ۴۸ درصد از مردم این شهرستان تاکنون ثبت‌نام اینترنتی نفوس و مسکن را در سطح استان داشته‌اند.

وی افزود: پس از شهرستان دنا، شهرستان چرام بهترین عملکرد را داشته است و به دنبال آن شهرستان‌‌های باشت و بهمئی را با بهترین عملکرد داشته‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که از تعداد ۸ شهرستان استان تعداد ۷ شهرستان ما رنگ سبز پررنگ را به منزله ثبت‌نام خوب اینترنتی داشته‌اند، افزود: تنها شهرستان بویراحمد به عنوان مرکز استان به عنوان شهرستانی با رنگ سبز کمرنگ نشان داده می‌شود که نشان دهنده عملکرد ضعیف در ثبت‌نام اینترنتی آمارگیری نفوس و مسکن به شمار می‌رود.

نوروزی افزود: به دلیل حضور خوب مردم استان در ثبت‌نام اینترنتی تاکنون ۶ نفر از استان جایزه یک میلیون تومانی از مرکز آمار ایران دریافت کرده‌اند.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president