آوای جنوب

پاکسازی شهر یاسوج در محرم، توسط رفتگران طبیعت کهگیلویه و بویراحمد+تصاویر

13950723000567_photolیکی از کارهای زیبا در ایام محرم به خصوص در روز عاشورا پاکسازی شهر یاسوج از زباله‌ها و ظروف به‌جای مانده از نذری‌ها توسط گروه رفتگران طبیعت کهگیلویه و بویراحمد بود

 آوای جنوب؛

استان کهگیلویه و بویراحمد یا همان استان چهارفصل و با طبیعت زیبا یکی از زیباترین استان‌های کشور به شمار می‌رود.

این استان دارای همه مواهب طبیعی الهی و خدادادی از جمله آبشارهای زیبا، جنگل‌های پرپشت و کوه‌ها و دشت‌های سرسبز است.

شهر یاسوج یکی از زیباترین شهرهای کشور به واسطه قرار گرفتن در دل جنگل‌های بلوط است که باید برای نسل آینده این چشم‌اندازهای زیبا حفظ شود.

شهری که از یک سو در دامنه کوه دنا قرار دارد و از سوی دیگر رود بشار از وسط آن عبور می‌کند و دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی است.

اما در سالیان گذشته این شهر دستخوش تغییرات زیادی شده و بسیاری از این نعمت‌های الهی تخریب شده‌اند که به چهره زیبای شهر نیز آسیب وارد کرده است.

در این بین هستند جوانانی که با عشق و علاقه به فکر برگرداندن چهره زیبا به شهر یاسوج و در کل طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

 

 

علاوه بر ساکنین بومی خود شهر، مسافران و گردشگران زیادی نیز وارد این شهر شده و از آن عبور می‌کنند که همین امر موجب شده که چهره شهر دچار تغییر شود و روزانه مقدار زیادی زباله در شهر یاسوج تولید شود.

هر چند شهرداری متولی جمع‌آوری زباله‌های درون شهری است اما با ازدیاد جمعیت شهری در مرکز استان دیگر شهرداری به مانند گذشته جوابگوی این همه تولید زباله نیست و باید خود مردم هم دست به کار شوند.

 

 

گروه رفتگران طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد و چند تشکل مردم‌نهاد دیگر به مناسبت‌های مختلف برای پاکسازی چهره شهر از زباله‌ها به صورت خودجوش وارد میدان عمل می‌شوند.

در آخرین این کارها گروه رفتگران طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد در حرکتی زیبا معابر شهر یاسوج را در محرم و به خصوص در روز عاشورا پاکسازی کردند که یکی از کارهای ماندگار برای این گروه جوان و خوش‌فکر بود.

 

 

 

 

انتهای پیام/۲۵۷۱/ج۳۰/

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president