آوای جنوب

رئیس کل خطاب به دادستان:

دستگاه‌های اجرایی استان وظایفشان را به خوبی انجام نمی‌دهند/ دادستان ها برخورد کنند

رییس شورای قضایی استان درباره مسئولیت مردمی دادستان‌ها گفت: دستگاه‌های اجرایی استان وظایفشان را به خوبی انجام نمی‌دهند و بایستی دادستان‌ها به این مسائل ورود کنند تا مردم نسبت به حاکمیت بدبین نشوند.

آوای جنوب؛

جلسه کاهش جمعیت کیفری با تأکید بر رسیدگی دادستان‌ها به مشکلات مردم و دولت در در دستگاههای اجرایی و جایگزینی مجازات‌های تکمیلی برای کاهش زندانیان و کمتر شدن هزینه‌های دستگاه قضایی برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام مزارعی گفت: اجرای مجازاتهای جایگزین به معنی مماشات با افراد سودجو نیست، زیرا سیاستگذاری جدید دستگاه قضایی کشور به سمت ساماندهی کیفی‌تر مجازات‌های کیفری حرکت کرده است.

وی اظهار کرد: توصیه می‌شود در پرونده‌های دعوای خانوادگی، مسائل زن و شوهر و تصادفات غیر عمد حبس داده نشود مگر در جاهایی که استثنایی به وجود آمده باشد.

رییس شورای قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دادستان‌ها با محکومین مواد مخدر، قاچاقچیان کالا، اشرار و جرایم مخل امنیت تعارف نکنند و در دعواهای خشن در کنار مجازات‌های کیفری، مجازات‌های تکمیلی مانند تبعید را در نظر بگیرند و حکم به گونه‌ای باشد که فرد اصلاح شود.

وی ادامه داد: به زورگیران رحم نکنید، زیرا دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندانیان شامل اشرار و سارقین نمی‌شود.

رییس شورای قضایی استان درباره مسئولیت مردمی دادستان‌ها گفت: دستگاه‌های اجرایی استان وظایفشان را به خوبی انجام نمی‌دهند و بایستی دادستان‌ها به این مسائل ورود کنند تا مردم نسبت به حاکمیت بدبین نشوند.

وی آلودگی هوا را از مصادیق تجاوزات به حقوق مردم دانست و عنوان کرد: مسئولیت دادستان‌ها بیشتر شده است و بایستی تلاش کنند که به عنوان مدعی العموم اجازه ندهند مدیران سهل انگار حقوق مردم را نادیده بگیرند.

وی در ادامه، مدیریت متهمین بازداشت موقت و تحت قرار را ضروری دانست و با تمایز نوع جرم و تعیین مجازات مناسب گفت: نظارت بر حوزه‌های قضایی، برخورد با سارقین سابقه دار و بازدید از زندان به صورت ماهیانه را از اولویت مهم دادستان‌ها است.

در ادامه، مهرداد کرمی دادستان مرکز استان نیز با تأکید بر رعایت آیین نامه کاهش جمعیت کیفری گفت: شرایط مناطق جغرافیایی و اجتماعی کشور تا اندازه‌ای متفاوت است و بایستی این آیین نامه به تناسب نیازهای هر استان بومی سازی شود.

وی گفت: قاضی ناظر زندان در روزهای کاری هفته در زندان حضور دارد و برای تأمین امنیت مردم از هیچگونه تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

کرمی گفت: دستور العمل ریاست قوه قضاییه به صورت یک دوره آموزشی در راستای کاهش جمعیت کیفری برگزار می‌شود و امیدواریم در آینده نتایج مثبتی به بار آورد.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president