آوای جنوب

سعیدجلیلی: اگر حقوق‌بگیران نجومی را «ذخیره انقلاب» نامیدید از فرهنگ حسینی بی‌خبرید

سعیدجلیلیجلیلی خاطرنشان کرد: سالهاست رهبری فریاد می زنند که دایره امر به معروف و نهی از منکر نباید به چند مساله خاص محدود شود، باید به منکرات سیاسی- اقتصادی حساس و آگاه بود. در فرهنگ حسینی پایمال کردن حق محرومان منکر است.

آوای جنوب؛

سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که در مراسم شب هشتم عزاداری سالار شهیدان در هیئت انصار الحسین قرچک حاضر شده بود، گفت: اگر در جامعه ارتباط بین نخبگان اعم از مسئولان سیاسی، مدیران اقتصادی و چهره های علمی با بدنه اجتماع قطع شد، فقر، فساد و تبعیض ریشه می دواند.

وی با بیان اینکه بزرگترین خطر برای نخبگان آن است که تکالیف اجتماعی واجب را عمل نکنند و برای خود حقوق توهمی قائل شوند، افزود: التزام به حقوق مردم، مهم تر از دانستن حقوق مردم است.

جلیلی تصریح کرد: امروز در کنار کسانی که حقوق مردم را بشناسند به «حدوددان» هم نیازمندیم که حد و مرز منافع و حقوق مردم را بر اساس موازین دینی هم بشناسند و هم به آن ملتزم باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر کسانی که منابع مادی و ذخایر معنوی و آبروی نظام را تاراج می کنند، «ذخیره انقلاب» نامیدیم معلوم است از «حقوق مردم» و «تکالیف کارگزاران» در فرهنگ حسینی بی خبریم.

وی گفت: امام حسین علیه السلام در خطبه منا حقوق مردم و جامعه را به چهره های سیاسی و اجتماعی یادآوری می کنند، ما نیز امروز نیازمند یادآوری حقوق مردم و تکلیف مدیران هستیم. در فرهنگ حسینی بار مسئولیت مدیران نجومی است نه حقوق آنها.

جلیلی خاطرنشان کرد: سالهاست رهبری فریاد می زنند که دایره امر به معروف و نهی از منکر نباید به چند مساله خاص محدود شود، باید به منکرات سیاسی- اقتصادی حساس و آگاه بود. در فرهنگ حسینی پایمال کردن حق محرومان منکر است.

وی با بیان اینکه معنویت جویی، عدالتخواهی و مبارزه با ستم ابعاد حرکت سیدالشهداست که در عرفه، منا و عاشورا تجلی دارد، تاکید کرد: امام حسین علیه السلام نمی پذیرد در جامعه ای افراد ناتوان و درمانده دیده شوند ولی به آنها توجه لازم نشود. در فرهنگ حسینی دیدن افراد ناتوان و بی توجهی به آنها منکر است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: اگر در دیدن منکرات دایره نگاه ما حسینی شد اجازه نمی دهیم حقوق محرومان پایمال شود.

جلیلی در پایان با بیان اینکه با فرهنگ ایثار و عاشورایی است که انقلاب با صلابت مسیر خود را طی خواهد کرد، گفت: حرکتی که به جای توجه به دین و صلاح و رفاه مردم صرفا به دنبال رقابت برای کسب قدرت و افزونی ثروت باشد حسینی نیست.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president