آوای جنوب

حجت‌الاسلام روان‌بخش در دهدشت:قانون امر به معروف و نهی از منکر روی میز رئیس جمهور خاک می‌خورد/ اگر کنسرت بد است وزیر ارشاد باید استعفا دهد نه مدیرکل!/ نجومی‌بگیران ذخایر انقلابند یا خانواده‌های شهدا؟

روانبخشعضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی امام خمینی(ره)قم با بیان اینکه استعفای مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم کارساز نیست گفت: اگر این کار زشت است باید وزیر ارشاد استعفا دهد.

آوای جنوب؛

حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش عصر امروز در همایش «بصیرت عاشورایی» که به همت کانون جوادالائمه (ع) دهدشت برگزار شده بود مهمترین ویژگی عاشورایی بودن را در حسینی زیستن دانست و اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های امام حسین (ع) آمر به معروف و ناهی از منکر بودن ایشان بود.

وی با بیان اینکه مؤمن در برابر گناهان مانند پلنگ مجروح می‌شود اضافه کرد: اما امر به معروف و نهی از منکر فقط همین نیست و امام حسین(ع) مراتب بالاتر از امر به معروف یعنی مبارزه با اصل منکر که همان یزید بود را انجام داد.

این کارشناس مذهبی با ابراز تأسف از وقوع برخی رویدادها در کشور استعفای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را یادآور شد و گفت: باید دید این آقا چه‌کار کرده که مجبور به استعفا شده است.

وی افزود: اگر کنسرت خوب است چرا این بنده خدا باید استعفا دهد و اگر بد است وزیر ارشاد باید استعفا دهد، چرا در سراسر کشور دارد برگزار می‌شود؟ و چرا مجلس از رئیس جمهوری که حمایت می‌کند سؤال نمی‌کند؟

عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهشی امام خمینی (ره) قم با بیان اینکه آقایان دارند قم را به واتیکان تبدیل می‌کنند گفت: همه جای کشور اسلامی است اگر کنسرت بد است قانون اسلام در همه جا باید پیاده شود.

تصریح کرد: استعفای یک مدیرکل دردی را دوا نمی‌کند، اگر این کار زشت است باید جلوی زشتی در همه جا گرفته شود.

سردبیر هفته نامه پرتو از حقوق‌های نجومی به یکی دیگر از منکرات رایج نام برد و گفت: خوردن بیت‌المال در حالی است که حقوق ماهیانه بسیاری از مردم به یک میلیون نمی‌رسد دیگری با حقوق ۷۰ میلیون تومان و وام کلان چهار درصد می‌گویند از ذخایر انقلاب است!

روان‌بخش بیان کرد: اینها که حقوق نجومی دارند ذخایر انقلابند یا خانواده‌ای که چهار شهید داده و فرزندانش بیکار هستند؟

وی با بیان اینکه وظیفه من روحانی و شما نهی از منکر است افزود: این‌ها مصداق نهی از منکر است می‌توانیم طومار بنویسیم و فریاد بزنیم.

سردبیر نشریه پرتو افزود: این که قانون امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشود خود منکر است.

وی در ادامه تصریح کرد: قانون مصوب مجلس که شورای نگهبان تأئید کرده، کمیته حل اختلاف امضا کرده و حق به مجلس سابق داده، رهبری هم امضاء کردند اما رئیس جمهور حاضر نشده ابلاغ کند.

روان‌بخش افزود: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر هم‌چنان در میز رئیس جمهور خاک می‌خورد؛ قانون مجلس است چرا اجراء نمی‌شود؟

وی مهندسی فرهنگی را از دیگر برنامه‌های دولت گذشته برشمرد و با بیان اینکه هفت سال شورای انقلاب فرهنگی مهندسی فرهنگی را تدوین کردند گفت: اما رئیس جمهور به بهانه نواقص از دستور خارج کرده و بیش از سه سال است قانون مصوب از میز آقای آشنا مشاور روحانی بیرون نیامده است.

کارشناس مذهبی، از ولنگاری فرهنگی به دیگر معضلات جامعه نام برد و با اشاره به اینکه بر اساس آمار ۴۵ درصد جرایم مربوط به تلگرام است گفت: وقتی امر به معروف و نهی از منکر توی میز برود ولنگاری فرهنگی بیرون می‌آید.

وی تأکید کرد: اگر از پدیده‌های زشتی که در جامعه وجود دارند جلوگیری نشود فردا به خانه‌های ما ورود پیدا می‌کنند.

روان‌بخش تصریح کرد: یکی از جاهایی که می‌توان کار کرد انتخابات است آدم‌های متدینی که درد دین و قدرت اداره کشور دارند را به میدان بیاوریم.

با دیگران به اشتراک بگذارید
else:
  • khamenei
  • hashemirafsanjani
  • president